3-8100-0944-x 1995 Fast, Kirsten (Fast, Kirsten (Hrsg.)) MDC library Opladen (Berliner Schriften zur Museumskunde) Leske + Budrich Tekstovi više autora Handbuch der museumspaedagogischen Ansaetze Book Berlinski Institut za muzeologiju (Institut fuer Museumskunde) objavio je priručnik za provođenje pedagoške djelatnosti u muzejima. Sadržava teoretske odrednice na kojima se temelji muzejsko-pedagoški rad, ali i niz primjera iz prakse. Prepoznata su tri osnovna polazišta suvremenih muzeja: 1. orijentiranost muzejske pedagogije na škole, 2. izvanškolski orijentirana muzejska pedagogija, 3. slobodni umjetničko-kreativni rad u muzejima. Priručnik sadržava radove više autora unutar četiri tematske cjeline. Prva donosi teorijsko poimanje rada suvremenih muzeja i aspekte muzejske pedagogije. Drugi tematski dio obuhvaća prikaze iz prakse o muzejima za djecu i dječjim muzejima. Treći je tematski blok posvećen muzejima različitih vrsta (muzeji moderne umjetnosti, muzeji na otvorenome, gradski muzeji, prirodoslovni muzeji, etnografski muzeji, muzeji u dvorcima) i njihovim specifičnim načinima muzejsko-pedagoškog rada. Novim didaktičkim oblicima i interakciji s novim medijima posvećen je četvrti tematski blok. Radovi su popraćeni opsežnim bibliografskim bilješkama te ovaj priručnik čine korisnim pomagalom za promišljanje i provođenje suvremenih muzeoloških postavki u svakodnevnoj praksi različitih vrsta muzeja. Muzejska pedagogija Priručnik Library
3-8100-3299-9 2002 Koenig, Gabriele (Koenig, Gabriele) MDC library Opladen (Berliner Schriften zur Museumskunde) Leske + Budrich Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija Kinder- und Jugendmuseen : Geneze und Entwicklung einer Museumsgattung Book Knjiga "Muzeji za djecu i mlade" iznosi genezu i razvoj dječjih muzeja kao nove vrste muzeja tepoticaje za novu muzeološku koncepciju otvaranja muzeja posjetiteljima. Autorica je temu predstavila u nekoliko poglavlja. U prvome je opisala razvoj modernih muzeja i nove muzeologije, unutar koje se pojavljuje i ideja muzeja za djecu i mlade kao nove vrste muzeja što se izravno otvara posjetiteljima i uključuje ih u svoje djelatnosti. U drugom poglavlju iznesene su suvremene odrednice 20. stoljeća koje su utjecale na promjene u djetinjstvu i odrastanju suvremenih naraštaja. Trećim su poglavljem ukratko opisani pokušaji i počeci otvaranja muzeja posjetiteljima, a geneza muzeja za djecu i mlade iznesena je u četvrtom poglavlju. Kronološki su navedeni i primjeri prvih dječjih muzeja u SAD-u (dječji muzeji u Brooklynu, Bostonu, Detroitu i Indianopolisu) te u Europi (1970. godine osnovan je najstariji dječji i omladinski muzeji u Museum fuer Volkerkunde u Berlin-Dahlemu, Dječji muzej Povijesnog muzeja u Frankfurtu, Tropenmuseum u Amsterdamu itd.). Posljednjim poglavljima autorica problematizira novu definiciju dječjih muzeja i potrebu uvođenja nove muzeološke koncepcije u njihovu djelatnost. Tim povijesnim pregledom i prikazom razvoja dječjih muzeja, uz niz primjera iz prakse te popratnom literaturom, autorica je dala izuzetno vrijedno štivo ne samo za muzejske pedagoge već i za druge stručne muzejske djelatnike. Muzej, dječji Muzejska pedagogija Muzeologija, teorija Library
This site uses cookies
We use cookies to track visits to our pages (Google Analytics) for the purpose of improving the pages.
The statistics are collected anonymously, and by accepting, you agree to the use of cookies.
Find out more