hr | en
Publisher: Routledge Theme: Kulturna baština
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Theme, place

Theme, period

Genre

Viewing results 1 - 5 of 5

search field:

978-0-415-41992-5
2009
Macdonald, Sharon (Macdonald, Sharon)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Notes.- References.- Indeks.
Difficult heritage : negotiating the Nazi past in Nuremberg and beyond
Book
Naslovom "Tegobna baština" (Difficult heritage) autorica Sharon Macdonald nastojala je obuhvatiti onaj dio prošlosti i njezinih materijalnih i nematerijalnih pojavnosti koje nasljednici doživljavaju kao neželjeno breme prošlosti. Kako muzeji mogu sudjelovati u društvenom prihvaćanju te tegobne ostavštine, autorica je ilustrirala primjerom njemačkoga grada Nürnberga, koji se u svijesti ljudi usko povezuje s Trećim Reichom i razdobljem nacizma (1933.-1945.). Kako prihvatiti prošlost i ostavštinu svojega grada, koja se neizbježno vezuje uz holokaust i teror, te kako brojnim posjetiteljima odgovoriti na različita pitanja koja ih privlače u taj grad, nastojao je odgovoriti muzej – Dokumentacijski centar (Dokumentationszentrum Reichsparteitagsgelände) u Nürnbergu. Muzej je postavljen u jednom dijelu megalomanskoga, ali nedovršenoga kompleksa, zamišljenoga da nizom sadržaja i velebnih objekata demonstrira nacističku moć. Stalna muzejska izložba "Fascinacija i teror", postavljena u Centru, predstavlja uzroke, kontekst i posljedice nacističkoga terora u Njemačkoj, posebice u Nürnbergu. Autor je analizirao i arhitektonsku baštinu grada Nürnberga, koja poput "riječi u kamenu" prenosi i odražava jednu ideologiju. Opisao je provedene postupke prenamjene postojećih objekata i prostora u nove sadržaje u kojima se organiziraju i održavaju veliki rock-koncerti na prostoru polja Zeppelin, gdje su se održavale i velike smotre nacista i sl. Autor također opisuje i postupke registracije objekata i predmeta nacističke baštine. Iznimno zanimljiv tekst utemeljen je na nizu istraženih povijesnih činjenica i dokumentarne građe, razgovora sa suvremenicima – građanima i turistima, ali i sa stručnjacima. Knjiga nudi inovativan pristup i teoriju međusobnih odnosa baštine, identiteta i materijalne kulture. Autorica knjige Sharon Macdonald profesorica je društvene/socijalne antropologije na Sveučilištu Manchester.
Nacionalizam
Teško naslijeđe
Kulturna baština
2. svjetski rat
Nuernberg
Library

search field:

0-415-07237-9
1996
Boniface, Priscilla, Fowler, Peter J. (Boniface, Priscilla, Fowler, Peter J.)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Notes
Heritage and turism in the global village
Book
Turizam je postao globalni fenomen i najveća svjetska industrija značajna za mnoge nacionalne i lokalne ekonomije. Sve više je podržavan i baštinom - od spomenika i riznica do autohtonih kultura, ideja i zamisli. Razni predmeti iz kulturne povijesti danas su središte interesa velikog broja turista i putnika različitih kultura. Osnovni problem je kako prezentirati pojedine predmete kulturne baštine globalnom audotoriju, a da poput Disnyjevog svijeta svima budu podjednako razumljivi, pristupačni, zabavni i poučni. Kako interpretator može dati (i kako daje) smisao strukturama, predmetima i idejama za globalne stanovnike ("Global villagers") različitih predznanja, motivacija i očekivanja? Teoretske osnove, iskustva i različiti primjeri iz Europe i svijeta (kao oni dobri tako i oni loši) opisani su u jedanaest poglavlja ove knjige koja je esencijalna za sve one koji se bave upravljenjem baštinom ("heritage management"), konzervacijom i proučavanjem baštine. Odgovorom na ovo kao i na pitanje kako ponuditi, ali i zaštiti baštinu od sve većeg broja turista koji u njoj uživaju, autori su nastojali povećati razumijevanje biti baštine i turizma.
Kulturna baština
Muzeologija
Muzeji i turizam
Library

search field:

0-415-20815-7
1999
Chitty, Gill, Baker, David (Chitty, Gill (ed.), Baker, David)
engleski
MDC library
London ; New York
(Issues in heritage management)
Routledge
Tekstovi više autora .- Bibliograf. bilješke uz tekst.- Index
Managing historic sites and buildings : reconciling presentation and preservation
Book
Usklađivanje zaštite i prezentacije osnovne su aktivnosti u okruženju povijesne baštine. Ovoj aktualnoj problematici istovremene zaštite i promocije kulturne baštine povijesnih gradova i zgrada, posvećena je i knjiga eseja trinaest renomiranih stručnjaka, kustosa, konzervatora, arheologa, arhitekta. Krenuvši od teze da je osnovna svrha cjelokupnog procesa upravljanja baštinom u komuniciranju znanja radi potpunijeg razumijevanja ljudske prošlosti, autori svojim esejima nastoje istražiti kako ih u tome podržavaju ideologije, strategije, taktike i tehnike zaštite i prezentacije. Uvodnim tekstom, David Baker, konzultant za zaštitu povijesnog okruženja, dao je teoretski pregled i osnovu ilustriranu pomno odabranim primjerima iz Velike Britanije u sljedećim poglavljima. Naime, obrađeno je nekoliko osnovnih općih tema - arheološki lokaliteti i spomenici (Avebury, Hadrian`s Wall), dvorci i ljetnikovci, crkve i katedrale (Wigmore Castle, Norton Priory, Stokesay Castle u Shropshireu), povijesni parkovi i vrtovi (Brodsworth), noviji vojni ostaci kao i skupina primjera industrijske arheologije (Ironbridge Gorge) i arhitekture dvadesetog stoljeća.
Muzeologija
Kulturna baština
Povijesne zgrade
Upravljanje
Monografija
Library
cooperator:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-138-67632-9
2016
engleski
MDC library
MDC library
London ; New York
(Museum studies)
Routledge
Tekstovi više autora.- Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Prilozi.- Kazala.
Museums, ethics and cultural heritage
Book
Murphy, Bernice L. (Murphy, Bernice L. (urednik))
Kulturna baština
Etika
Muzeologija
ICOM
Library

search field:

978-1-138-58129-6
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Routledge International Handbooks)
Routledge
Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Index.
The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites
Book
Lewi, Hannah, Smith, Wally, Cooke, Steven, Lehn, Dirk vom (Lewi, Hannah (urednik), Smith, Wally (urednik), Cooke, Steven (urednik), Lehn, Dirk vom (urednik))
Koliko su višegodišnji napori svjetskih pa tako i hrvatskih baštinskih stručnjaka uloženi u složene procese digitalizacije bili višestruko opravdani, potvrđuje se i danas kada su muzeji diljem svijeta zatvoreni zbog prevencije širenja zaraze virusom COVID-19, a publika njihove prostore i postave, zbirke i predmete, izložbe i različite muzejske priče može konzumirati samo online. Stoga predstavljamo nedavno objavljenu knjigu iz serije Routledgovih priručnika (Routledge International Handbooks) s naslovom The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites kao izvrsno štivo za procjenu već obavljenih te planiranje i pripremu novih digitalizacijskih projekata. Knjiga objedinjuje iskustva 75 suvremenih teoretičara i stručnjaka iz cijeloga svijeta, te kako izdavači kažu – pruža nove, osvježavajuće ideje i upute za uzbudljive digitalne izazove. Izabrani tekstovi ocrtavaju načine kojima se transformiraju suvremene kulturne ustanove – arhivi, knjižnice i muzeji (dalje: AKM ustanove) kroz inovativnu primjenu digitalnih tehnologija te se preporučuje baštinskim stručnjacima, studentima, dizajnerima i svim ostalim profesionalcima zainteresiranima za proizvodnju kulture u post-digitalnom dobu. Sadržaj opsežne knjige na gotovo 500 stranica strukturiran je u četiri dijela koja su ukratko predstavljena u uvodnom tekstu koji potpisuju urednici knjige – Hannah Lewi, Wally Smith, Steven Cooke i Dirk vom Lehn. Čitatelje u problematiku knjige uvode i četiri intervjua vođena s četiri renomirana stručnjaka – Seb Chan (ACMI), s Daveom Pattenom (Science Museum London), s Roryjem Hydeom (V&A Museum) te s Keirom Winesmithom (SFMOMA). Prvi dio knjige – Globalni digitalni AKM sektor u nastajanju bavi se utjecajem novih digitalnih praksi na AKM sektor u cjelini pa tako i na globalni kulturni sektor. Među osam tekstova kojima se tumače ključne teme knjige je i tekst F. R. Cameron u kojemu promišljanja o digitalizaciji kao nematerijalnoj, informativnoj replici stvarnih objekata, ali i kao o umreženim ljudskim i strojnim subjektivitetima. Rezultat su milijuni digitaliziranih zbirki i trodimenzionalnih vizualizacija predmeta kulturne baštine koji se kreću u globalnoj računalnoj infrastrukturi. A. Dewdney nastoji odgovoriti kako digitalne tehnologije, aplikacije i mreže stvaraju novi odnos prema kulturi, publici i kulturnoj vrijednosti; E. Rodley propituje suvremene muzeološke teorije distribuiranih muzeja koji su: interaktivni, privlačni i relevantni, otvoreni te održivi na platformi, u zajednici i vremenu, a postaju 'pametniji', učinkovitiji i korisniji što se više koriste povećavajući kvalitetu iskustva posjetitelja i samog internetskog muzeja. T. Sherratt ističe kako je korištenje digitalnih tehnologija mnogim AKM ustanovama pružilo mogućnost predstavljanja građe koju nisu i ne bi mogli u realnome prostoru, no, raspravlja i o pitanju kada, zašto i kojim informacijama ipak nije omogućen slobodan online pristup. Izazovi i mogućnosti digitalizacije za arhive i arhivsku praksu predstavljeni su u osam tekstova sadržanih u drugom dijelu knjige – Animiranje arhiva. M. Caswell i M. Cifor bave se etičkim pitanjima vezanima za digitalizaciju arhivskih dokumenata; J. Iranowska opisuje rad na projektu Munch Museuma iz Osla – eMunch.no koji predstavlja rukopisnu baštinu velikoga norveškog slikara Edvarda Muncha. Tin-Kai Chen je opisujući projekt digitalizacije tradicionalnog kazališta sjena iznio usporedbu suvremene tehnologije sa šalicom za čaj, koja neće privući korisnike ako muzejski sadržaji nisu zanimljivi niti (poput čaja) po njihovom ukusu. Tekstovi trećeg dijela knjige Dizajniranje angažiranog iskustva istražuju procese izložbenoga dizajna u relaciji s publikom kao i načine kojima digitalne tehnologije sudjeluju u stvaranju novih iskustava kod angažiranih posjetitelja. U tekstu O virtualnim aurama: objekt kulturne baštine u doba 3D digitalne reprodukcije J. Hindmarch, M. Terras i S. Robson ističu kako suvremena izrada 3D virtualnih modela nastoji biti što realističnija kao digitalni surogat muzejskih predmeta istovremeno se pitajući da li digitalna replika može dočarati auru realnoga muzejskog predmeta. Tekst T. Jonesa i D. Simpsona opisuje kako je Christchurch Art Gallery Te Puna o Waiwhetū (Novi Zeland) koristila svoje mrežne stranice kao izdavačku platformu u vrijeme potresa 2011. godine i poslijepotresnom razdoblju obnove galerije (2011.-2015.). J. S. Kuehns u tekstu S polica na mrežu polazi od dileme da li vrlo detaljni opisni i tekstualni podaci mogu zamijeniti vizualni doživljaj predmeta opisujući projekt O'Donnell Marginalia iz zbirke Nicholasa Michaela O'Donnella (1862.-1920.). Posljednje, četvrto poglavlje (Locating in place) nizom primjera tumači na koje načine digitalne tehnologije i tehnike mijenjaju naš odnos prema realnim/autentičnim prostorima, zgradama i mjestima. A. Gunn predstavila je online izložbu Art of Nation koju je pripremio Australian War Memorial korištenjem umjetničkih, arhivskih i povijesnih predmeta u prikazu australskog sudjelovanja u Prvome svjetskom; H. Lewi i A. Murray tumače fenomen refotografije, odnosno izrade kreativnih kompozicija „tada i sada“ korištenjem povijesnih i suvremenih fotografija; iskustvo korištenja digitalnih pješačkih tura za istraživanje urbane povijesti (digital history tour apps) koje u svojim kreacijama uvažavaju najbolje prakse turizma i obrazovanja bilo je tema teksta skupine autora na primjerima tura kroz London i Melbourne. Knjiga je popraćena i Pogovorom A. Witcomb te kazalom, a svaki od tekstualnih priloga opsežnim bilješkama i literaturom. Objedinjena iskustva kao i nova pitanja vezanu uz digitalizaciju baštine, zasigurno će i u hrvatskoj muzejskoj zajednici pronaći zainteresirane čitače i biti im od koristi. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Digitalizacija
Kulturna baština
Digitalna zbirka
Arhivi
Knjižnice
Muzeji
Priručnik
Library