hr | en
Publisher: Routledge Collection: Library
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Theme, place

Theme, period

Genre

73 - 84 from 93
Viewing results 73 - 84 of 93
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-03-208594-4
2021
Sullivan, Nikki, Middleton, Craig (Sullivan, Nikki, Middleton, Craig)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Index
Queering the museum
Book
Sadržaj: Introduction; 1.From LGBTIQ+ inclusion to queer ethics; 2. Queer/ing display; 3. Queer/ing meaning-making; 4.Queer/ing engagement; Conclusion
Odnosi s publikom
Rodni studiji
Inkluzija
Društvena uloga muzeja
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-415-22099-8
2003
Witcomb, Andrea (Witcomb, Andrea)
MDC library
London ; New York
(Museum meanings)
Routledge
Bibliografija: str. 175-185 .- Index
Re-imaging the museum : beyond the Mausoleum
Book
U izdanju poznate izdavačke kuće Routledge, u seriji pod nazivom «Značenja muzeja» objavljena je nova knjiga «Promišljanje muzeja: s one strane mauzoleja». Autorica Andrea Witcomb, koristeći se primjerima iz suvremene muzejske prakse jer je po zvanju kustosica, ali i teoretskim promišljanjima jer je predavačica na Institutu za kulturnu baštinu Sveučilišta u Perthu, razmatra dva naoko oprečna stajališta o muzeju: «muzej mauzolej» i/ili «muzej demokratični centar». Autorica analizira genezu tih naoko suprotstavljenih modela; muzeji imaju dugu povijest komunikacije s popularnom kulturom i obraćanjem različitoj publici. Oni su najčešće prenosioci elitne kulture popularnoj, službenih stajališta i ostaloga društvenog diskursa. Razmatra odnos muzeja i drugih područja kulture, osobito medija, analizirajući ulogu muzeja u modernim i postmodernim sredinama te proučavajući učinke suvremenih kulturnih politika na muzeje. Autorica se posebno bavi pojmom i praksom komercijalizacije muzeja. Knjiga je iznimno kvalitetno strukturirana; u uvodu su obrazložene osnovne teze svih šest poglavlja, ilustrirane konkretnim primjerima iz muzejske prakse. U obliku kratkih sinopsisa prikazana je novija literatura (uglavnom anglosaska!) kojom se autorica služila. Slijedi razrada tema po poglavljima, zaključak u kojemu su dane tri osnove teze, bilješke, bibliografija, izvori, web siteovi i indeks. (V. Z.)
Povijest muzeja
Muzeologija
Monografija
Library

search field:

978-0-415-35388-5
2007
Parry, Ross (Parry, Ross)
MDC library
London ; New York
(Museum meanings)
Routledge
Nites.- Bibliography.- Index.
Recoding the museum : digital heritage and the technologies of change
Book
Ross Parry, predavač na Odjelu za muzejske studije Sveučilišta u Leicesteru, svoje je istraživačke interese usmjerio na povijest muzejskih medija i tehnologija. Rezultat toga je knjiga Recoding the museum, u kojoj je dao prvi cjeloviti prikaz povijesnoga tijeka informatizacije muzejske djelatnosti i uvođenja računalne tehnologije u rad muzeja. Takav pregled postao je nužan za razumijevanje rada suvremenih muzeja čija je djelatnost pod utjecajem tehnologija bitno reorganizirana i koja bez toga više nije moguća. Tekst je koncipiran u osam tematskih poglavlja: "Muzej/računalo: povijest nerazumijevanja?" ("1. Museum/computer: a history of disconnect?"; "Od dnevničkih zapisa do baze podataka: počeci informatizacije muzeja" ("2. From the day book to the data bank: the beginnings of museum computing"; "3. Razjedinjavanje zbirke" ("3. Disaggregating the collection"); "4. Rekonstrukcija autentičnosti" ("4. Recalibrating authenticity"); "5. Revizija posjećenosti" ("5. Rescripting the visit"); "6. Nove priče" ("6. Rewriting the narrative"); "7. Reorganizacija proizvodnje" ("7. Reorganising production"); "8. Računala i kompatibilnost" ("8. Computers and compatibility"). U prvom su poglavlju postavljeni teorijski okviri i određena tematska okosnica knjige. U drugome se opisuju počeci kompjutorizacije ranih 1960-ih godina, izgradnja prvih strojno čitljivih kataloga te pojavljivanje potrebe za novim muzejskim stručnjacima i njihovim profesionalnim sposobnostima. Treće je poglavlje posvećeno tematici standardizacije i izgradnji muzejskih baza podataka. Drugi dio knjige posvećen je tumačenju novonastaloga "rekodiranja" muzejske prakse, koja je izravan rezultat prethodno opisanih procesa informatizacije muzejske djelatnosti, a obuhvaća stvaranje virtualnih zbirki, odnos prema digitalnoj baštini, pojavi novih korisnika i korisničkih potreba vezanih za globalne mreže itd. Knjiga je popraćena i bibliografijom te kazalima.
Virtualni muzeji
Informatizacija muzejske djelatnosti
Digitalizacija
Monografija
Library

search field:

0-415-20870-x
1999
Boswell, David, Evans, Jessica (Boswell, David (ed.), Evans, Jessica)
MDC library
London ; New York
Routledge
Tekstovi više autora .- Bibliograf. bilješke uz tekst.- Index
Representing the nation : a reader : histories, heritage and museums
Book
Kako su nacije, nacionalna povijest i baština oblikovane i predstavljene u suvremenom društvu, teme su 21 eseja obuhvaćenih zajedničkim naslovom "Reprezentacija nacije". Usprkos tvrdnji da živimo u razdoblju globalizacije, autorima eseja privlači pažnju ponovno oživljavanje nacionalizma, regionalizma i drugih oblika dokazivanja lokalnog identiteta. Predmet knjige je prikaz način na koji su pojedine ideje nacije kreirane i ugrađene u izložbene oblike kulturne prakse i institucija. Eseji su grupirani u četiri poglavlja. Prva dva poglavlja "Kultura, društvo i nacija" (Culture, community and nation) i "Predstavljanje prošlosti kao baštine i njezino korištenje" (Representing the past as heritage and its consumption), nastoje objasniti koncept nacije i nacionalne kulture i kulturne oblike u kojima se manifestiraju. Druga dva poglavlja "Muzeji kao klasifikacijski sistemi i njihova prethistorija" (Museums as classificatory systems and their prehistories) i "Muzeji i upravljanje kulturom" (Museums and cultural management), razmatraju povijesno pojavljivanje muzejskih oblika i artikulacije njihovih zbirki i izložbenih aktivnosti u skladu s nacionalnom i lokalnom kulturnom politikom. Svakoj tematskoj cjelini prethode uvodni tekstovi Davida Boswella i Jessice Evans.
Muzeologija
Društvena uloga muzeja
Kulturni identitet
Monografija
Library
cooperator:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-0-415-34345-9
2005
engleski
MDC library
London ; New York
(Museum meanings)
Routledge
Bibliograf. bilj. i bibliografija uz tekstove.- Indeks
Reshaping museum spaces : architecture, design, exhibitions
Book
MacLeod, Suzanne (MacLeod, Suzanne (urednik))
Muzejski dizajn
Muzejska arhitektura
Library

search field:

978-0-367-43541-7
2021
engleski
MDC library
London ; New York
(Museum studies)
Routledge
Tekstovi više autora.- Index
Revisiting museums of influence : four decades of innovation and public quality in European museums
Book
Sandahl, Jette, O'Neill, Mark, Mouliou, Marlen (Sandahl, Jette (urednik), O'Neill, Mark (urednik), Mouliou, Marlen (urednik))
European Museum of the Year Award
Library

search field:

978-1-032274805
2024
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliograf. bilješke i bibliografija uz tekstove.- Indeks
Routledge handbook on cultural heritage and disaster risk management
Book
Jigyasu, Rohit, Chmutina, Ksenia (Jigyasu, Rohit (urednik), Chmutina, Ksenia (urednik))
Preface: JC Gaillard Introduction: Why Disaster Risk Management of Cultural Heritage? (Ksenia Chmutina and Rohit Jigyasu) Section 1 Disaster Risk Management and Cultural Heritage Chapter 1: Disaster Risk Management Terms and Concepts (Lee Bosher); Chapter 2: Role of Intangible Attributes of Heritage in Disaster Risk Reduction (Sukrit Sen); Chapter 3: A new approach to cultural heritage and disaster risk reduction: a review of international policies (Giovanni Boccardi); Chapter 4: Financing Disaster Risk Management for Cultural Heritage (Barbara Minguez Garcia); Section 2: Understanding the context Chapter 5: Heritage and Peacebuilding (Elke Selter); Chapter 6: Cultural Heritage, Climate Change and Disaster Risk Management (Will Megary); Chapter 7: Cultural heritage and urbanisation (Ebru Gencer); Chapter 8: Vernacular Built Heritage and Disaster Resilience (Rajendra Desai); Chapter 9: Risk Management (Sukhreet Bajwa, TanayaSarmah, Ranit Chatterjee and Rajib Shaw); Section 3: Understanding the challenges Chapter 10: All Fired Up: The Inseparability of Nature and Culture in Disaster Risk Management (Steve Brown); Chapter 11: The Dangers of Romanticising Local Knowledge in the Context of Disaster Studies and Practice (Demet Intepe, Robert Sakic Trogrlic, Maria Evangelina Filippi, Thirze Hermans, Hannah Bailon and Anuzska Maton); Chapter 12: Challenges with techno-centric approaches in the implementation of Disaster Risk Management for Cultural Heritage (David Torres and Giuseppe Forino); Chapter 13: Development and cultural heritage in the disaster capitalism era (Victor Marchezini, Andrea Lampis, Danilo Celso Pereira and Adriano Mota Ferreira); Chapter 14: Cultural Heritage and Post-Disaster Recovery (Wesley Cheek); Chapter 15: Reconstruction as recovery:The politics behind why heritage is funded internationally, nationally, and locally (Vanicka Arora); Chapter 16: ‘Dark heritage’: landscape, hazard, and heritage (Jazmin Scarlett, Miriam Rothenberg, Felix Riede and Karen Holmberg); Section 4: Moving forward Chapter 17: Arts and other Cultural Expressions as Tools for Disaster Risk Management (Claudia González-Muzzio, Claudia Cardenas and Bernadette Esquivel); Chapter 18: Planning for Disasters facing Heritage at Risk: Ethics and Epistemes (Fallon S. Aidoo); Chapter 19: New Technologies and Disaster Risk Management for Cultural Properties (Hirofumi Ikawa); Chapter 20: Integrating DRM considerations into heritage management systems: barriers and opportunities (Luisa De Marco); Chapter 21: Building Synergies for Cultural Heritage: insights from theory and practice ( Monia del Pinto and Clinton Dean Jackson); Conclusions: Challenges and Opportunties (Rohit Jigyasu and Ksenia Chmutina)
Upravljanje rizicima
Katastrofa
Zaštita kulturne baštine
Priručnik
Library

search field:

0-415-07043-0
2002
Alfrey, Judith, Putnam, Tim (Alfrey, Judith, Putnam, Tim)
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliografija: str. 310-320 .- Index
The Industrial Heritage : managing resources and uses
Book
"Industrijska baština" autora Judith Alfrey i Tim Putnam po prvi put donosi cjelovit pristup procjeni, zaštiti, interpretaciji, financiranju i upravljanju kompleksnom baštinom industrijskih kultura. Prvim poglavljem "Industrijska kultura kao baština" (Industrial culture as heritage) autori definiraju osnovne pojmove vezane uz industrijsku baštinu (arheologiju) kao i korpus fenomena koje obuhvaća. Drugim poglavljem "Što industrijska baština može" (What industrial heritage can do) razmatraju se kulturološki potencijali industrijskog naslijeđa i njihova muzeološka funkcija. Ukazano je na važnost izrade strateškog plana i programa prezentacije industrijske povijesti (Creating constituencies), definirani su baštinski resursi, sistemi i postupci zaštite, principi sabiranja i dokumentiranja "Definiranje baštinskih resursa: zaštita, zbirke i dokumentacija" (Defining heritage resources: protection, collection and documentation). Petim poglavljem obrađena je tematika "Interpretacija : povezivanje fondova i korisnika" (Interpretation: linking resources and uses) opisivanjem modela uspješne komunikacije, interpretacije i prezentacije uz ilustrativne primjere iz muzejske prakse. Posljednjim poglavljem "Ostvarivanje projekta" (Bringing projects to fruition) navode se elementi neophodni za uspješnu provedbu strateškog plana (odgovornosti, svrha i ciljevi, organizacijska struktura, podrška, finaciranje, osoblje, vizija i perspektive razvoja). Ovaj nezaobilazni priručnik za zaštitu i upravljanje industrijskom baštinom, publiciran je u drugom ponovljenom izdanju.
Muzeologija
Industrijska baština
Monografija
Library

search field:

978-0-415-56612-4
2011
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Sadrži radove više autora.- Bibl. bilj. iza teksta.-Index
The Routledge companion to museum ethics : redefining ethics for the twenty-first-century museum
Book
Marstine, Janet (Marstine, Janet (urednik))
Etički kodeks
Muzeologija
Zbornik radova
Library

search field:

978-1-138-58129-6
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Routledge International Handbooks)
Routledge
Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Index.
The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites
Book
Lewi, Hannah, Smith, Wally, Cooke, Steven, Lehn, Dirk vom (Lewi, Hannah (urednik), Smith, Wally (urednik), Cooke, Steven (urednik), Lehn, Dirk vom (urednik))
Koliko su višegodišnji napori svjetskih pa tako i hrvatskih baštinskih stručnjaka uloženi u složene procese digitalizacije bili višestruko opravdani, potvrđuje se i danas kada su muzeji diljem svijeta zatvoreni zbog prevencije širenja zaraze virusom COVID-19, a publika njihove prostore i postave, zbirke i predmete, izložbe i različite muzejske priče može konzumirati samo online. Stoga predstavljamo nedavno objavljenu knjigu iz serije Routledgovih priručnika (Routledge International Handbooks) s naslovom The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites kao izvrsno štivo za procjenu već obavljenih te planiranje i pripremu novih digitalizacijskih projekata. Knjiga objedinjuje iskustva 75 suvremenih teoretičara i stručnjaka iz cijeloga svijeta, te kako izdavači kažu – pruža nove, osvježavajuće ideje i upute za uzbudljive digitalne izazove. Izabrani tekstovi ocrtavaju načine kojima se transformiraju suvremene kulturne ustanove – arhivi, knjižnice i muzeji (dalje: AKM ustanove) kroz inovativnu primjenu digitalnih tehnologija te se preporučuje baštinskim stručnjacima, studentima, dizajnerima i svim ostalim profesionalcima zainteresiranima za proizvodnju kulture u post-digitalnom dobu. Sadržaj opsežne knjige na gotovo 500 stranica strukturiran je u četiri dijela koja su ukratko predstavljena u uvodnom tekstu koji potpisuju urednici knjige – Hannah Lewi, Wally Smith, Steven Cooke i Dirk vom Lehn. Čitatelje u problematiku knjige uvode i četiri intervjua vođena s četiri renomirana stručnjaka – Seb Chan (ACMI), s Daveom Pattenom (Science Museum London), s Roryjem Hydeom (V&A Museum) te s Keirom Winesmithom (SFMOMA). Prvi dio knjige – Globalni digitalni AKM sektor u nastajanju bavi se utjecajem novih digitalnih praksi na AKM sektor u cjelini pa tako i na globalni kulturni sektor. Među osam tekstova kojima se tumače ključne teme knjige je i tekst F. R. Cameron u kojemu promišljanja o digitalizaciji kao nematerijalnoj, informativnoj replici stvarnih objekata, ali i kao o umreženim ljudskim i strojnim subjektivitetima. Rezultat su milijuni digitaliziranih zbirki i trodimenzionalnih vizualizacija predmeta kulturne baštine koji se kreću u globalnoj računalnoj infrastrukturi. A. Dewdney nastoji odgovoriti kako digitalne tehnologije, aplikacije i mreže stvaraju novi odnos prema kulturi, publici i kulturnoj vrijednosti; E. Rodley propituje suvremene muzeološke teorije distribuiranih muzeja koji su: interaktivni, privlačni i relevantni, otvoreni te održivi na platformi, u zajednici i vremenu, a postaju 'pametniji', učinkovitiji i korisniji što se više koriste povećavajući kvalitetu iskustva posjetitelja i samog internetskog muzeja. T. Sherratt ističe kako je korištenje digitalnih tehnologija mnogim AKM ustanovama pružilo mogućnost predstavljanja građe koju nisu i ne bi mogli u realnome prostoru, no, raspravlja i o pitanju kada, zašto i kojim informacijama ipak nije omogućen slobodan online pristup. Izazovi i mogućnosti digitalizacije za arhive i arhivsku praksu predstavljeni su u osam tekstova sadržanih u drugom dijelu knjige – Animiranje arhiva. M. Caswell i M. Cifor bave se etičkim pitanjima vezanima za digitalizaciju arhivskih dokumenata; J. Iranowska opisuje rad na projektu Munch Museuma iz Osla – eMunch.no koji predstavlja rukopisnu baštinu velikoga norveškog slikara Edvarda Muncha. Tin-Kai Chen je opisujući projekt digitalizacije tradicionalnog kazališta sjena iznio usporedbu suvremene tehnologije sa šalicom za čaj, koja neće privući korisnike ako muzejski sadržaji nisu zanimljivi niti (poput čaja) po njihovom ukusu. Tekstovi trećeg dijela knjige Dizajniranje angažiranog iskustva istražuju procese izložbenoga dizajna u relaciji s publikom kao i načine kojima digitalne tehnologije sudjeluju u stvaranju novih iskustava kod angažiranih posjetitelja. U tekstu O virtualnim aurama: objekt kulturne baštine u doba 3D digitalne reprodukcije J. Hindmarch, M. Terras i S. Robson ističu kako suvremena izrada 3D virtualnih modela nastoji biti što realističnija kao digitalni surogat muzejskih predmeta istovremeno se pitajući da li digitalna replika može dočarati auru realnoga muzejskog predmeta. Tekst T. Jonesa i D. Simpsona opisuje kako je Christchurch Art Gallery Te Puna o Waiwhetū (Novi Zeland) koristila svoje mrežne stranice kao izdavačku platformu u vrijeme potresa 2011. godine i poslijepotresnom razdoblju obnove galerije (2011.-2015.). J. S. Kuehns u tekstu S polica na mrežu polazi od dileme da li vrlo detaljni opisni i tekstualni podaci mogu zamijeniti vizualni doživljaj predmeta opisujući projekt O'Donnell Marginalia iz zbirke Nicholasa Michaela O'Donnella (1862.-1920.). Posljednje, četvrto poglavlje (Locating in place) nizom primjera tumači na koje načine digitalne tehnologije i tehnike mijenjaju naš odnos prema realnim/autentičnim prostorima, zgradama i mjestima. A. Gunn predstavila je online izložbu Art of Nation koju je pripremio Australian War Memorial korištenjem umjetničkih, arhivskih i povijesnih predmeta u prikazu australskog sudjelovanja u Prvome svjetskom; H. Lewi i A. Murray tumače fenomen refotografije, odnosno izrade kreativnih kompozicija „tada i sada“ korištenjem povijesnih i suvremenih fotografija; iskustvo korištenja digitalnih pješačkih tura za istraživanje urbane povijesti (digital history tour apps) koje u svojim kreacijama uvažavaju najbolje prakse turizma i obrazovanja bilo je tema teksta skupine autora na primjerima tura kroz London i Melbourne. Knjiga je popraćena i Pogovorom A. Witcomb te kazalom, a svaki od tekstualnih priloga opsežnim bilješkama i literaturom. Objedinjena iskustva kao i nova pitanja vezanu uz digitalizaciju baštine, zasigurno će i u hrvatskoj muzejskoj zajednici pronaći zainteresirane čitače i biti im od koristi. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Digitalizacija
Kulturna baština
Digitalna zbirka
Arhivi
Knjižnice
Muzeji
Priručnik
Library
cooperator:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-415-25222-9
2004
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Tekstovi više autora.- Bibliograf. bilješke uz svaki rad.- Indeks
The Visual Culture Reader
Book
Mirzoeff, Nicholas (Mirzoeff, Nicholas (urednik))
The Visual Culture Reader zanimljiva je antologija koja sadržava šezdeset eseja više različitih autora. Publikacija donosi pregled raznolikosti vizualne kulture i potreba postmoderne kulture da prenese svoje iskustvo vizualnih formi, uključujući fotografiju, skulpturu, slikarstvo, modu, televiziju, film i digitalnu kulturu. Tekstove za ovu antologiju skupio je i svakom od poglavlja napisao predgovor Nicholas Mirzoeff, prof. umjetnosti na Stony Brook University. Osim uvodnog dijela, koji je podijeljen na dvije grupe naslovljene "Uvodi/Provokacije/Razgovori" i "Plug-in teorija", antologija sadržava još četiri tematske cjeline: "Globalno/Digitalno"; "Spektakl i Izlaganje"; "Vizualni kolonijalizam/Vizualna transkultura", "Buljenje, tijelo i seksualnost". Osim uvodne sekcije, koja ocrtava razvoj studija vizualne kulture vezano uz globalizacijske mijene, u sljedećim poglavljima autori eseja pokušavaju odgovoriti na niz pitanja, npr. što je vizualna kultura, je li to polje ili potpolje kulturnih studija, jesu li to medijska istraživanja, istraživanja komunikacija, povijesti umjetnosti ili estetika. Tražeći odgovor na ta pitanja, mnogi autori pa i sam Mirzoeff, svoje tekstove nastoje “politički” obojiti pa u antologiji ima tekstova o medijima u ratnim zbivanjima, kao i onih koji se bave politikom seksualnosti, dok se samo manji broj njih bavi isključivo umjetnošću. Antologija donosi ključne tekstove poznatih autora kao što su René Decartes, Karl Marx, Jacques Lacan, Marshall McLuhan, Roland Barthes, Jean Baudrillard, Michel Foucault, Guy Debord, Lev Manevich, ali i nama manje znanih, koji otvaraju nove i manje poznate teme. (Lada Dražin-Trbuljak)
Likovna teorija
Vizualna kultura
Digitalizacija
Library
cooperator:
Winesmith, Keir (urednik) ; Anderson, Suse (urednik)
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-138-58954-4
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Museum and heritage studies)
Routledge
The digital future of museums : conversations and provocations
Book
Winesmith, Keir, Anderson, Suse (Winesmith, Keir (urednik), Anderson, Suse (urednik))
Library
73 - 84 from 93