hr | en
Type: Book Theme: Digitalizacija
25 - 35 from 35
Viewing results 25 - 35 of 35

search field:

2005
engleski
MDC library
Rome
Minerva Project
Dostupno i na: http://www.minervaeurope.org/userneeds/qualityprinciples.htm
Quality Principles for Cultural Websites : a handbook
Book
Minerva (Ministerial Network for Valorising Activites in digitisation) organizacija je koja raspravlja, usklađuje i harmonizira aktivnosti vezane za digitalizaciju kulturne baštine i izgradnju europske platforme, preporučuje i usmjerava procese digitalizacije, implementaciju metapodatka, dugoročnu dostupnost i zaštitu (detaljnije o Minervi i njezinim projektima dostupno na http://www.minervaeurope.org/ 25-07-2005). Minervina radna grupa 5, čija je zadaća identifikacija korisničkih potreba, sadržaja i kvalitativnih načela kulturnih web aplikacija donijela je deset osnovnih načela za postavljanje dobrih i kvalitetnih web stranica kulturnih ustanova. To su: transparentnost (Transparent), korisnost (Effective), održavanost (Maintained), dostupnost (Accessible), korisnička orijentiranost (User-centred), odgovornost (Responsive), višejezičnost (Multi-lingual), interoperabilnost (Interoperable), upravljivost (Managed), zaštićenost (Preserved). Publikacija je dostupna i u elektroničkom obliku na http://www.minervaeurope.org/publications/qualityprinciples.htm (27-07-2005).
Digitalizacija
Internet
Kulturne ustanove
Minerva
Europa
Priručnik
Library

search field:

2015
Weitzmann, John H., Klimpel, Paul (Weitzmann, John H., Klimpel, Paul)
njemački
Storage
Berlin
digiS - Servicestelle Digitalisierung
Dostupno i u elektroničkom obliku: https://www.digis-berlin.de/wp-content/uploads/2017/02/Handreichung_Recht_2017_web.pdf (pristupljeno: 27.12.2021.)
Rechtliche Rahmenbedingungen für Digitalisierungsprojekte von Gedächtnisinstitutionen
Book
Ustanove kulturne baštine i sjećanja prikupljaju, čuvaju, dokumentiraju i prenose dokaze i predmete kulturne baštine. Digitalizacija otvara nove mogućnosti za sva ova područja djelovanja, ali ujedno i nove izazove. Oni utječu na organizacijske i tehničke, kao i na pravne aspekte. Osobito potonje često su pune nepredvidivih rizika za kulturne institucije. Ovaj priručnik, koji je izradio iRights u ime Službe za digitalizaciju države Berlin (digiS), namijenjen je zaposlenicima u kulturnim ustanovama kao uvod u teme autorskih i sporednih autorskih prava. Namjera mu je podići svijest o pravnim rizicima i pokazati prostor za manevar.
Autorsko pravo
Digitalizacija
Priručnik
Library

search field:

978-0-415-35388-5
2007
Parry, Ross (Parry, Ross)
MDC library
London ; New York
(Museum meanings)
Routledge
Nites.- Bibliography.- Index.
Recoding the museum : digital heritage and the technologies of change
Book
Ross Parry, predavač na Odjelu za muzejske studije Sveučilišta u Leicesteru, svoje je istraživačke interese usmjerio na povijest muzejskih medija i tehnologija. Rezultat toga je knjiga Recoding the museum, u kojoj je dao prvi cjeloviti prikaz povijesnoga tijeka informatizacije muzejske djelatnosti i uvođenja računalne tehnologije u rad muzeja. Takav pregled postao je nužan za razumijevanje rada suvremenih muzeja čija je djelatnost pod utjecajem tehnologija bitno reorganizirana i koja bez toga više nije moguća. Tekst je koncipiran u osam tematskih poglavlja: "Muzej/računalo: povijest nerazumijevanja?" ("1. Museum/computer: a history of disconnect?"; "Od dnevničkih zapisa do baze podataka: počeci informatizacije muzeja" ("2. From the day book to the data bank: the beginnings of museum computing"; "3. Razjedinjavanje zbirke" ("3. Disaggregating the collection"); "4. Rekonstrukcija autentičnosti" ("4. Recalibrating authenticity"); "5. Revizija posjećenosti" ("5. Rescripting the visit"); "6. Nove priče" ("6. Rewriting the narrative"); "7. Reorganizacija proizvodnje" ("7. Reorganising production"); "8. Računala i kompatibilnost" ("8. Computers and compatibility"). U prvom su poglavlju postavljeni teorijski okviri i određena tematska okosnica knjige. U drugome se opisuju počeci kompjutorizacije ranih 1960-ih godina, izgradnja prvih strojno čitljivih kataloga te pojavljivanje potrebe za novim muzejskim stručnjacima i njihovim profesionalnim sposobnostima. Treće je poglavlje posvećeno tematici standardizacije i izgradnji muzejskih baza podataka. Drugi dio knjige posvećen je tumačenju novonastaloga "rekodiranja" muzejske prakse, koja je izravan rezultat prethodno opisanih procesa informatizacije muzejske djelatnosti, a obuhvaća stvaranje virtualnih zbirki, odnos prema digitalnoj baštini, pojavi novih korisnika i korisničkih potreba vezanih za globalne mreže itd. Knjiga je popraćena i bibliografijom te kazalima.
Virtualni muzeji
Informatizacija muzejske djelatnosti
Digitalizacija
Monografija
Library

search field:

978-80-8059-190-8
2015
slovački
MDC library
Bratislava
Slovenska narodna galeria
Tekstovi više autora.
Rituál múzea v digitálnom veku
Book
Bohumelova, Maria, Kočan, Robo (Bohumelova, Maria (urednik), Kočan, Robo (fotograf))
Digitalizacija
Muzejski predmet
Zbornik radova
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-0-9907615-0-1
2014
Clark, Gary W. (Clark, Gary W.)
engleski
MDC library
(Illustrated Home Archivist Series)
PhotoTree.com
Summary.- Glossary
Slides and negatives : digitize and protect your vintage films
Book
Digitalizacija
Zaštita fotografske baštine
Zaštita filmske i AV baštine
Priručnik
Library

search field:

2013
SEEDI Conference, Festival hrvatskih digitalizacijskih projekata (3 ; 2013 ; Zagreb) (SEEDI Conference, Festival hrvatskih digitalizacijskih projekata (3 ; 2013 ; Zagreb))
engleski
MDC library
Zagreb
National and University Library
The Eight SEEDI Conference : Digitization of Cultural and Scientific Heritage : Zagreb, Croatia, 15 - 17 May 2013 : book of abstracts :
Book
Klarin-Zadravec, Sofija (Klarin-Zadravec, Sofija (urednik))
SEEDI (South-Eastern European Digitisation Initiative) međunarodna je inicijativa za razvoj digitalizacije kulturne i znanstvene baštine u zemljama jugoistočne Europe. Na dvodnevnoj konferenciji održana su izlaganja o postignućima i iskustvima iz područja digitalizacije kulturne i znanstvene baštine u Hrvatskoj i zemljama regije, predstavile su se baštinske ustanove u europskim projektima te je prikazana primjena inovativnih tehnologija u predstavljanju i korištenju digitalne baštine. U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 17. svibnja 2013. godine održan je Treći festival hrvatskih digitalizacijskih projekata, koji je i ove je godine okupio sve zainteresirane za digitalizaciju kulturne i znanstvene baštine predstavljanjem projekata digitalizacije kulturne i znanstvene baštine u hrvatskim baštinskim ustanovama. Uz okupljanje inicijativa za digitalizaciju lokalne baštine, u središtu ovogodišnjega festivala bila je izobrazba u području digitalizacije te upravljanje projektima digitalizacije, kao i načini predstavljanja rezultata digitalizacije.
Digitalna baština
Digitalizacija
Zbornik sažetaka
Library

search field:

978-1-138-58129-6
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Routledge International Handbooks)
Routledge
Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Index.
The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites
Book
Lewi, Hannah, Smith, Wally, Cooke, Steven, Lehn, Dirk vom (Lewi, Hannah (urednik), Smith, Wally (urednik), Cooke, Steven (urednik), Lehn, Dirk vom (urednik))
Koliko su višegodišnji napori svjetskih pa tako i hrvatskih baštinskih stručnjaka uloženi u složene procese digitalizacije bili višestruko opravdani, potvrđuje se i danas kada su muzeji diljem svijeta zatvoreni zbog prevencije širenja zaraze virusom COVID-19, a publika njihove prostore i postave, zbirke i predmete, izložbe i različite muzejske priče može konzumirati samo online. Stoga predstavljamo nedavno objavljenu knjigu iz serije Routledgovih priručnika (Routledge International Handbooks) s naslovom The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites kao izvrsno štivo za procjenu već obavljenih te planiranje i pripremu novih digitalizacijskih projekata. Knjiga objedinjuje iskustva 75 suvremenih teoretičara i stručnjaka iz cijeloga svijeta, te kako izdavači kažu – pruža nove, osvježavajuće ideje i upute za uzbudljive digitalne izazove. Izabrani tekstovi ocrtavaju načine kojima se transformiraju suvremene kulturne ustanove – arhivi, knjižnice i muzeji (dalje: AKM ustanove) kroz inovativnu primjenu digitalnih tehnologija te se preporučuje baštinskim stručnjacima, studentima, dizajnerima i svim ostalim profesionalcima zainteresiranima za proizvodnju kulture u post-digitalnom dobu. Sadržaj opsežne knjige na gotovo 500 stranica strukturiran je u četiri dijela koja su ukratko predstavljena u uvodnom tekstu koji potpisuju urednici knjige – Hannah Lewi, Wally Smith, Steven Cooke i Dirk vom Lehn. Čitatelje u problematiku knjige uvode i četiri intervjua vođena s četiri renomirana stručnjaka – Seb Chan (ACMI), s Daveom Pattenom (Science Museum London), s Roryjem Hydeom (V&A Museum) te s Keirom Winesmithom (SFMOMA). Prvi dio knjige – Globalni digitalni AKM sektor u nastajanju bavi se utjecajem novih digitalnih praksi na AKM sektor u cjelini pa tako i na globalni kulturni sektor. Među osam tekstova kojima se tumače ključne teme knjige je i tekst F. R. Cameron u kojemu promišljanja o digitalizaciji kao nematerijalnoj, informativnoj replici stvarnih objekata, ali i kao o umreženim ljudskim i strojnim subjektivitetima. Rezultat su milijuni digitaliziranih zbirki i trodimenzionalnih vizualizacija predmeta kulturne baštine koji se kreću u globalnoj računalnoj infrastrukturi. A. Dewdney nastoji odgovoriti kako digitalne tehnologije, aplikacije i mreže stvaraju novi odnos prema kulturi, publici i kulturnoj vrijednosti; E. Rodley propituje suvremene muzeološke teorije distribuiranih muzeja koji su: interaktivni, privlačni i relevantni, otvoreni te održivi na platformi, u zajednici i vremenu, a postaju 'pametniji', učinkovitiji i korisniji što se više koriste povećavajući kvalitetu iskustva posjetitelja i samog internetskog muzeja. T. Sherratt ističe kako je korištenje digitalnih tehnologija mnogim AKM ustanovama pružilo mogućnost predstavljanja građe koju nisu i ne bi mogli u realnome prostoru, no, raspravlja i o pitanju kada, zašto i kojim informacijama ipak nije omogućen slobodan online pristup. Izazovi i mogućnosti digitalizacije za arhive i arhivsku praksu predstavljeni su u osam tekstova sadržanih u drugom dijelu knjige – Animiranje arhiva. M. Caswell i M. Cifor bave se etičkim pitanjima vezanima za digitalizaciju arhivskih dokumenata; J. Iranowska opisuje rad na projektu Munch Museuma iz Osla – eMunch.no koji predstavlja rukopisnu baštinu velikoga norveškog slikara Edvarda Muncha. Tin-Kai Chen je opisujući projekt digitalizacije tradicionalnog kazališta sjena iznio usporedbu suvremene tehnologije sa šalicom za čaj, koja neće privući korisnike ako muzejski sadržaji nisu zanimljivi niti (poput čaja) po njihovom ukusu. Tekstovi trećeg dijela knjige Dizajniranje angažiranog iskustva istražuju procese izložbenoga dizajna u relaciji s publikom kao i načine kojima digitalne tehnologije sudjeluju u stvaranju novih iskustava kod angažiranih posjetitelja. U tekstu O virtualnim aurama: objekt kulturne baštine u doba 3D digitalne reprodukcije J. Hindmarch, M. Terras i S. Robson ističu kako suvremena izrada 3D virtualnih modela nastoji biti što realističnija kao digitalni surogat muzejskih predmeta istovremeno se pitajući da li digitalna replika može dočarati auru realnoga muzejskog predmeta. Tekst T. Jonesa i D. Simpsona opisuje kako je Christchurch Art Gallery Te Puna o Waiwhetū (Novi Zeland) koristila svoje mrežne stranice kao izdavačku platformu u vrijeme potresa 2011. godine i poslijepotresnom razdoblju obnove galerije (2011.-2015.). J. S. Kuehns u tekstu S polica na mrežu polazi od dileme da li vrlo detaljni opisni i tekstualni podaci mogu zamijeniti vizualni doživljaj predmeta opisujući projekt O'Donnell Marginalia iz zbirke Nicholasa Michaela O'Donnella (1862.-1920.). Posljednje, četvrto poglavlje (Locating in place) nizom primjera tumači na koje načine digitalne tehnologije i tehnike mijenjaju naš odnos prema realnim/autentičnim prostorima, zgradama i mjestima. A. Gunn predstavila je online izložbu Art of Nation koju je pripremio Australian War Memorial korištenjem umjetničkih, arhivskih i povijesnih predmeta u prikazu australskog sudjelovanja u Prvome svjetskom; H. Lewi i A. Murray tumače fenomen refotografije, odnosno izrade kreativnih kompozicija „tada i sada“ korištenjem povijesnih i suvremenih fotografija; iskustvo korištenja digitalnih pješačkih tura za istraživanje urbane povijesti (digital history tour apps) koje u svojim kreacijama uvažavaju najbolje prakse turizma i obrazovanja bilo je tema teksta skupine autora na primjerima tura kroz London i Melbourne. Knjiga je popraćena i Pogovorom A. Witcomb te kazalom, a svaki od tekstualnih priloga opsežnim bilješkama i literaturom. Objedinjena iskustva kao i nova pitanja vezanu uz digitalizaciju baštine, zasigurno će i u hrvatskoj muzejskoj zajednici pronaći zainteresirane čitače i biti im od koristi. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Digitalizacija
Kulturna baština
Digitalna zbirka
Arhivi
Knjižnice
Muzeji
Priručnik
Library
cooperator:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-415-25222-9
2004
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Tekstovi više autora.- Bibliograf. bilješke uz svaki rad.- Indeks
The Visual Culture Reader
Book
Mirzoeff, Nicholas (Mirzoeff, Nicholas (urednik))
The Visual Culture Reader zanimljiva je antologija koja sadržava šezdeset eseja više različitih autora. Publikacija donosi pregled raznolikosti vizualne kulture i potreba postmoderne kulture da prenese svoje iskustvo vizualnih formi, uključujući fotografiju, skulpturu, slikarstvo, modu, televiziju, film i digitalnu kulturu. Tekstove za ovu antologiju skupio je i svakom od poglavlja napisao predgovor Nicholas Mirzoeff, prof. umjetnosti na Stony Brook University. Osim uvodnog dijela, koji je podijeljen na dvije grupe naslovljene "Uvodi/Provokacije/Razgovori" i "Plug-in teorija", antologija sadržava još četiri tematske cjeline: "Globalno/Digitalno"; "Spektakl i Izlaganje"; "Vizualni kolonijalizam/Vizualna transkultura", "Buljenje, tijelo i seksualnost". Osim uvodne sekcije, koja ocrtava razvoj studija vizualne kulture vezano uz globalizacijske mijene, u sljedećim poglavljima autori eseja pokušavaju odgovoriti na niz pitanja, npr. što je vizualna kultura, je li to polje ili potpolje kulturnih studija, jesu li to medijska istraživanja, istraživanja komunikacija, povijesti umjetnosti ili estetika. Tražeći odgovor na ta pitanja, mnogi autori pa i sam Mirzoeff, svoje tekstove nastoje “politički” obojiti pa u antologiji ima tekstova o medijima u ratnim zbivanjima, kao i onih koji se bave politikom seksualnosti, dok se samo manji broj njih bavi isključivo umjetnošću. Antologija donosi ključne tekstove poznatih autora kao što su René Decartes, Karl Marx, Jacques Lacan, Marshall McLuhan, Roland Barthes, Jean Baudrillard, Michel Foucault, Guy Debord, Lev Manevich, ali i nama manje znanih, koji otvaraju nove i manje poznate teme. (Lada Dražin-Trbuljak)
Likovna teorija
Vizualna kultura
Digitalizacija
Library

search field:

978-0-367-69058-8
2021
Cameron, Fiona R. (Cameron, Fiona R.)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Index
The future of digital data, heritage and curation : in a more-than-human world
Book
Predstavljajući raznolik raspon primjera iz cijelog svijeta, Cameron nudi kritičko i filozofsko razmišljanje o načinima na koje je digitalna kulturna baština trenutno uokvirena kao društveni podaci vrijedni prenošenja budućim generacijama u dva različita oblika: digitalno rođeno i digitalizacija. Pokazujući da je većina percepcija digitalne kulturne baštine izrazito zapadnjačke prirode, knjiga također ispituje suučesništvo takve baštine u klimatskim promjenama, uništavanju okoliša i nepravdi. Idući dalje, knjiga teoretizira budućnost digitalnih podataka, baštine, kustosa i pojma čovjeka u kontekstu obilja novih vrsta društvenih podataka i proizvodnih procesa potaknutih intenziviranjem podatkovnih ekonomija i pojavom novih tehnologije. Čineći to, knjiga daje argumente za razvoj novih tipova baštine koja se sastoji od umjetne inteligencije, automatiziranih sustava, bioloških entiteta, infrastrukture, minerala i kemikalija – od kojih svi imaju svoje vlastite oblike djelovanja, inteligencije i kognicije
Digitalizacija
umjetna inteligencija
digitalna muzeologija
Digitalna baština
Library

search field:

2195-9056
978-3-030-37193-7
2020
engleski
MDC library
(Springer Series on Cultural Computing)
Springer International Publishing
Bilješke uz tekst.
Visual Computing for Cultural Heritage
Book
Liarokapis, Fotis, Voulodimos, Athanasios, Doulamis, Nikolaos, Doulamis, Anastasios (Liarokapis, Fotis (urednik), Voulodimos, Athanasios (urednik), Doulamis, Nikolaos (urednik), Doulamis, Anastasios (urednik))
Digitalna baština
Informatizacija muzejske djelatnosti
Digitalizacija
Kompjutorska grafika
Zbornik radova
Library

search field:

978-953-500-103-4
2011
Savjetovanje za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj (Savjetovanje za narodne knjižnice u Republici Hrvatskoj)
MDC library
Zagreb
Nacionalna i sveučilišna knjižnica
Prema napomeni na str. 9, savjetovanje je organizirala Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu i Hrvatsko knjižničarko društvo u Šibeniku od 16.-19. rujna 2009.- Bibliografija uz većinu radova; bibliografske bilješke uz tekst.
Zavičajne zbirke u narodnim knjižnicama : zbornik radova
Book
Zavičajna baština
Digitalizacija
Zavičajna zbirka
Zbornik radova
Library
25 - 35 from 35