978-953-7072-14-8 2015 hrvatski MDC library Zagreb Akademija likovnih umjetnosti Tekstovi više autora.- Bibliograf. bilj. i bibliografija uz tekstove. Umjetnost i tržište : vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji Book Turković, Vera, Novina, Ariana (Turković, Vera (urednik), Novina, Ariana (urednik)) Radovi u ovoj knjizi rezultat su znanstvenoistraživačkog i umjetničko istraživačkog rada na projektu „Vrednovanje umjetničkih djela u kontekstu tržišne ekonomije: prilog razvoju tržišta umjetnina u Hrvatskoj“ u organizaciji Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Nastali su kao prilozi širim tematskim cjelinama istraživačkog rada i diskusijama o ovoj temi. Knjiga je zamišljena kao prva takva publikacija pojedinačnih istraživačkih i teoretskih radova na temu tržišta umjetnina u Hrvatskoj, u izdanju Akademije, tako da radovi nemaju jedinstvenu teorijsku i metodologijsku poziciju, oni su rezultat individualnog gledanja na probleme tržišta i kao takvi potiču na daljnji razvoj mišljenja u tom smjeru. Stoga se očekuje da će je slijediti druga knjiga koja će imati na umu početne korake i još više doprinijeti širem teorijskom i praktičnom rješavanju problema. U ovoj fazi istraživanja svoj doprinos su dali znanstvenici – povjesničari umjetnosti, sociolozi, umjetnici, kustosi, galeristi i drugi koji su prezentirali svoje stavove na znanstveno stručnom skupu u lipnju 2014. pod naslovom „Vrednovanje umjetničkih djela u kontekstu tržišne ekonomije: prilog razvoju tržišta umjetnina u Hrvatskoj“ u organizaciji ALU uz financijsku potporu Sveučilišta u Zagrebu- U diskusiji sudionika skupa postignut je visok stupanj suglasnosti o tome da uređene trgovine umjetnina u Hrvatskoj još de facto nema, da treba ozbiljno proanalizirati razloge tomu kako bi se u skoroj budućnosti, u skladu s principima tržišnog vrednovanja na drugim područjima, definirao najprikladniji model vrednovanja umjetničkih djela uzimajući u obzir specifičnosti hrvatskog društva. Zaključeno je da u trgovini umjetninama treba biti više reda i da je sada pravi trenutak da se u Hrvatskoj definiraju nositelji odgovornosti, principi i kriteriji donošenja mišljenja i ekspertize, institucije, pravila i ostalo što podrazumijeva dobar model vrednovanja umjetničkih djela na tržištu. Na tragu usvojenih zaključaka, sudionici skupa kao autori radova u knjizi istražuju opće principe koji dominiraju u poslovnim transakcijama na ovom području u razvijenim Zapadnim zemljama, upozoravaju na sve aspekte autentifikacije i evaluacije u različitim pravnim, socijalnim, fiskalnim i ekonomskim sustavima i na temelju komparativne analize dolaze do primjera dobre prakse. Knjiga svojom koncepcijom prati ovaj redoslijed i zato su radovi poredani od znanstvenoistraživačkih koji donose uvid u stanje na tržištu, preko širih teorijskih razmatranja do radova koji nude konkretna rješenja za hrvatsku praksu. Izvor: https://www.bib.irb.hr/826816 (pristupljeno: 25.2.2020.) Povijest umjetnosti Tržište umjetnina Vrednovanje umjetničkih djela Monografija Library
953-98559-0-x 2001 hrvatski engleski MDC library Zagreb Hrvatsko vijeće međunarodnog društva za obrazovanje Tekstovi više autora na hrv. i engl. jez .- Bibliograf. bilješke i summary uz tekst Vizualna kultura i likovno obrazovanje Book Ivančević, Radovan, Turković, Vera (Ivančević, Radovan (urednik), Turković, Vera (urednik)) Prvi hrvatski kongres InSEA (14. - 16. listopada 1998., Zagreb) s temom "Vizualna kultura i likovno obrazovanje u Hrvatskoj i svijetu" upriličen je u povodu obilježavanja 210 godina od osnutka prvih risarskih škola i kontinuiteta likovne izobrazbe u Hrvatskoj. U sklopu kongresa održan je i međunarodni znanstveni simpozij "Izazovi likovnog odgoja i obrazovanja krajem 20. stoljeća" na kojemu su sudjelovali brojni gosti iz Hrvatske i inozemstva (Švedska, Austrija, Njemačka, Poljska, Ukrajina, Litva, Letonija, Slovenija). Održano je i niz popratnih izložbenih akcija s težištem na vizualnoj edukaciji. U knjizi koju su uredili Radovan Ivančević i Vera Turković, sabrani su radovi tematskih cjelina održanog kongresa i simpozija. Grupirani su u četiri tematska poglavlja: I. Likovno obrazovanje i kultura vizualnih komunikacija (9 priloga); II. Socio-psihološki aspekti umjetnosti (9 priloga), III. Umjetnost u obrazovnom sistemu (9 priloga) , IV. Obrazovanje za kulturnu baštinu (10 priloga). U knjizi su sadržana i izlaganja sudionika koji su predstavili mogućnosti likovnog obrazovanja u muzejskim i galerijskim ustanovama (Malina Zuccon Martić, Zvjezdana Antoš, Anica Ribičić-Županić, Tončika Cukrov). Muzejska pedagogija Povijest umjetnosti Vizualna kultura Zbornik radova Zbornik stručnih i znanstvenih skupova Library
This site uses cookies
We use cookies to track visits to our pages (Google Analytics) for the purpose of improving the pages.
The statistics are collected anonymously, and by accepting, you agree to the use of cookies.
Find out more