search field:
978-1-59253-515-6
2009
Malamed, Connie (Malamed, Connie)
MDC library
Beverly, Massachusetts
Rockport Publishers
Bibliography.
Visual language for designers : principles for creating graphics that people understand
Book
U knjizi "Visual language for designers: principles for creating graphics that people understand" autorice Connie Malamed reproducirana su i dva plakata u nakladi Muzejskoga dokumentacijskog centra, tiskana u povodu Međunarodnog dana muzeja (2005. i 2006.), čiji je autor kreativni, inovativni i nadasve duhoviti Boris Ljubičić. Knjiga je namijenjena profesionalcima i u njoj su predstavljeni različiti primjeri koji ilustriraju načela oblikovanja grafičke komunikacije, i to u kontekstu učinkovitosti informativne grafike na procesiranje poruke korisnika. Zahvaljujući dobrom poznavanju umjetnosti, dizajna, novih medija te kognitivne psihologije, autorica knjige Connie Malamed u knjizi sintetizira načela vizualne komunikacije. Sadržaj knjige podijelila je na šest poglavlja u kojima je obradila teme kao što su organizacija grafike za brzu percepciju, vizualno oblikovanje efektne komunikacije, predstavljanje bitnih informacija, konkretiziranje ideja, davanje energije i emocija grafici. Primjeri i objašnjenja olakšavaju razumijevanje ne samo sadržaja grafičkog oblikovanja, već i razumijevanje na razini percepcije, organizacije, interpretacije i pohrane poruke. U tom kontekstu MDC-ov plakat iz 2005., koji ilustrira ICOM-ovu temu pod nazivom "Muzeji - spone kultura", u knjizi je predstavljen kao primjer kako reflektivna podloga plakata u primatelja poruke stvara iskustvo nestalne slike koja se mijenja ovisno o okolini. Drugi plakat MDC-a iz 2006. ilustrira ICOM-ovu temu "Muzeji i mladi posjetitelji", a primjer je prvog načela grafičkog oblikovanja koje govori o organizaciji i percepciji. Plakat je napravljen na crnoj i bijeloj podlozi, a strukturiraju ga kratke kompjutorski oblikovane linije u tri boje. One u središtu oblikuju riječ "museum", koja se iščitava zahvaljujući vizualnoj inteligenciji primatelja poruka. Među predstavljenim autorima grafičkog oblikovanja, iako potječu iz cijeloga svijeta, dominantno su zastupljeni američki dizajneri, s jednim do dva rješenja. Boris Ljubičić, s predstavljenih šest plakata, jedan je od zastupljenijih autora (plakat Museum 05, plakat Museum 06, animacija II. kongres hrvatskih arhitekata : odgovornost, 3D plakati HTZ-a, plakat 200 godina prve hrvatske čitaonice, plakat 400 godina NSK). Radovi predstavljeni u knjizi pokrivaju različita područja, od kojih su malobrojni plakati s muzejskim sadržajima. Činjenica da su se tu našli MDC-ovi plakati objavljeni u povodu Međunarodnog dana muzeja iznova potvrđuju njihovu visoku razinu oblikovanja. Izvrsnost se odnosi i na ostale objavljene Ljubičićeve radove u knjizi, što upućuje ne samo na njegove osobne dosege na tom području, već je to ujedno prezentacija hrvatskoga grafičkog dizajna na međunarodnoj sceni. (T. Cukrov)
Vizualna kultura
vizualna komunikacija
Dizajn
Monografija
Library