0-89236-572-2 1999 Thornes, Robin, Dorrell, Peter, Lie, Henry (Thornes, Robin, Dorrell, Peter, Lie, Henry) engleski MDC library Santa Monica Getty Information Institute Bibliography Introduction to Object ID : guidelines for making records that describe art, antiques and antiquities Book "Object ID" međunarodni je standard za opis umjetnina, arheoloških i kulturno-povijesnih predmeta, koji je Getty Information Institute kreirao u suradnji s muzejima, ustanovama koje se bave očuvanjem kulturne baštine, policijom i carinom, trgovcima umjetnina i antikviteta, procjenjivačima i osiguravajućim društvima. Predložak nazvan Object ID Checklist objavljen je u svibnju 1997. da bi poslužio kao minimalni standard, a ne alternativa postojećim standardima. Primjeren je tradicionalnom nekompjutoriziranom načinu inventiranja, kao i računalnim bazama podataka. Sastavni dio Objecta ID jest fotografija i deset kategorija podataka koje čine opis predmeta: 1. Vrsta predmeta; 2. Materijal i tehnika; 3. Mjere; 4. Natpisi i oznake; 5. Posebna obilježja; 6. Naslov; 7. Tema; 8. Datum ili razdoblje; 9. Autor; 10. Kratki opis. Svaka kategorija opisana je i popraćena primjerima. Posebno poglavlje dopunjenog izdanja smjernica posvećeno je dodatnim kategorijama koje se preporučaju: inventarnom broju, referentnim tekstovima, mjestu podrijetla/pronalaska, uputnicama na predmete i samom dokumentiranju. Drugi dio publikacije je priručnik za fotografiranje predmeta radi identifikacije (izbor pogleda/kadra, stvaranje pozadine, postavljanje rasvjete te checklista kojom se preporučljivo koristiti prilikom fotografiranja). (M.F.) Object ID Standard Muzeologija Informatizacija muzejske djelatnosti Priručnik Library
0-89236-361-4 1995 Besser, Howard, Trant, Jennifer (Besser, Howard, Trant, Jennifer) MDC library Santa Monica Getty art history information program Glossary .- Bibliography Introduction to imaging : issues in constructing an image database Book Autori opisuju mogućnosti iskorištavanja suvremene kompjutorske tehnologije u prenošenju informacija o kulturnoj baštini i ostavarivanju medunarodne kulturološke komunikacije. Kako se stvara kompjutorska digitalna slika umjetnickih djela, koja se oprema koristi, koji su postupci, standardi, koja je neophodna popratna dokumentacija, kakvi su rezultati i kvaliteta rezultata, tj. digitalnih slika u odnosu na originale. Informatizacija muzejske djelatnosti Digitalizacija Muzeologija Priručnik Library
3-980764-0-5 2000 Proestler, Viktor (Proestler, Viktor) njemački MDC library Muenchen Landesstelle fuer die nichtstaatliche Museen in Bayern Bibliografija: str. 83-85 Inventarisation als Grundlage der Museumsarbeit Book Viktor Pröstler autor je preglednog i praktičnog priručnika za provođenje inventarizacije kao jednog od osnovnih dokumentacijskih postupaka u muzejima i galerijama. Autor u uvodnim poglavljima iznosi svrhu i osnovne pretpostavke inventarizacije koja se može provoditi konvencionalnim načinima ili upotrebom računalne tehnologije. Opisuje četiri koraka znanstvene inventarizacije ("Wissenschaftlichen Inventarisation") koji uključuju ulaznu knjigu (Das Eingangsbuch), smještaj inventarnog broja (moguće metode s obzirom na materijal muzejskog predmeta), slikovnu dokumentaciju (fotografija i postupci fotografiranja muzejskih predmeta za potrebe dokumentacije, rad sa digitalnim kamerama i snimcima) i osnovne elemente inventarne kartice. Posebno poglavlje posvećeno je osnovnim postupcima i elementima elektroničke obrade podataka (Elektronische Datenverarbeitung - EDV). Dokumentacijski postupci Inventarizacija Informatizacija muzejske djelatnosti Muzeologija Priručnik Library
82-7020-230-4 1984 MDC library Oslo Friundervisningens Forlag Bibliografija Kunstutstillingen : en handbok for utstillingsarranggorer Book Muzeologija Priručnik Library
1975 Bachmann, Karl-Werner (Bachmann, Karl-Werner) engleski francuski MDC library Rome (ICCROM studies) Centre international d'etudes pour la conservation Tekst usporedo na engl. i franc. jez .- Bibliography La conservation durant les expositions temporaires Book Knjiga obrađuje problem čestog oštecivanja muzejskih predmeta tijekom njihova izlaganja na raznim povremenim i putujucim izložbama. Da bi se izbjegla potreba restauriranja muzejskih predmeta nakon njihova izlaganja, autor u ovoj knjizi nudi korisne savjete i preporuke. Npr. kako postupati s izlošcima - od izbora broja i vrste izložaka, do načina njihova postavljanja i izlaganja, transporta, osvjetljenja tijekom izložbe i preventivne zaštite. Muzeologija Rasvjeta Transport Izlaganje Zaštita muzejskih predmeta Priručnik Library
0-9536047-2-1 2003 engleski MDC library London National Museum Directors Conference Bibliografija Loans between national and non-national museums : new standards and practical guidelines Book Osnovnu zadaću omogućivanja pristupa muzejskim zbirkama nacionalni muzeji ostvaruju putem izložaba, istraživanja, publiciranja, ali i posudbom građe drugim javnim muzejima. U uvodnom tekstu publikacije «Posudbe između nacionalnih i nenacionalnih muzeja» naglašeno je da se u Velikoj Britaniji u godini posuđuju tisuće muzejskih predmeta, što je rezultiralo izradom «Praktičnog vodiča za olakšanu posudbu» koja se temelji na «Standardu za nacionalne muzeje i galerije». Tekst vodiča donosi vrlo precizne i jasne smjernice o svim potrebnim koracima i postupcima unutar tematskih poglavlja: «Istraživanje građe i planiranje»; «Procedure i administracija»; «Police osiguranja»; «Zaštita, okruženje i izlaganje»; «Pakiranje, transport i pratnja»; «Postavljanje i održavanje»; «Dugoročne posudbe». Uz grafičko isticanje značajnih definicija ili smjernica te popratnu bibliografiju, publikacija se čita kao praktičan priručnik. Vrste muzeja Muzeologija Muzej, nacionalni Priručnik Library
0-7506-0822-6 1996 Harrison, Richard (Harrison, Richard (ed.)) engleski MDC library Oxford Butterworth-Heinemann Tekstovi više autora .- Index Manual of heritage management Book Opsežan prirucnik sadrži 31 esej korisnih savjeta i strucnih uputa za poslovanje i skrb o kulturnoj i prirodnoj baštini. Tekstovi više autora ( J. Griffin, A. Coleman, B. Roberts, D. Fleming, A. Jones, R. Scott, T. Robinson, itd.) grupirani su u pet tematskih poglavlja - 1. Vizija, strategija i združeno planiranje (Vision, strategy and corporate planning), 2. Zaštita prirodne i ljudski stvorene baštine (Conserving the natural and man-made heritage), 3. Fundiranje i djelotvorno upravljanje (Funding and operations management), 4. Interpretacija i prezentacija (Interpretation and presentation), 5. Marketing (Marketing). Muzeologija Marketing Kulturna baština Zaštita kulturne baštine Zaštita prirodne baštine Priručnik Library
978-1-5381-6211-8 2024 Dexter Lord, Gail (Dexter Lord, Gail) engleski MDC library Lanham Rowman & Littlefield Publishers Glossary.- Notes.- Index Manual of museum management : for museums in dynamic change Book Priručnik za upravljanje muzejima predstavlja opsežnu i detaljnu analizu:
načela organizacije muzeja,
načina kojima ljudi rade zajedno kako bi postigli muzejske ciljeve i načine kojima muzeji, veliki i mali, mogu najučinkovitije funkcionirati. Treće izdanje priručnika nudi ažurirane informacije o ključnim aspektima muzejske prakse koji danas dominiraju – sve od „ravnijih“ organizacijskih modela, zajedničkog vodstva, procvata digitalne prakse i složenosti na terenu, muzeja i društvene pravde, napornog rada i pozitivnih nagrada angažmana zajednice i partnerstva, „ravnoteže“ platforme do alternativnih modela prihoda. Muzejsko osoblje Upravljanje Muzeologija Priručnik Library
0-415-15293-3 1998 McLean, Fiona (McLean, Fiona) engleski MDC library London ; New York Routledge Notes .- References.- Index Marketing the museum Book Marketing je proces koji međusobno povezuje organizaciju i ljude zbog profita, zadovoljavanja njihovih različitih potreba i želja, i slično. Autorica u ovoj knjizi nastoji odgovoriti na pitanje da li je moguće definirati "proizvod" koji moderni muzej može ponuditi svojoj publici. Da li su teorije o marketinškom razvoju za proizvodnju dobara u bilo kojem smislu relevantne kao iskustvo za posjet muzejima? Ili, kako anti-marketinški lobi vjeruje, da li marketing igra samo neznatnu ulogu u muzejskoj djelatnosti? U ovoj knjizi, marketing muzeja nije promatran u smislu "prozvoda" već kao proces kojim se gradi relacija između publike i muzeja. Ova studija je idealan vodič za muzeje koji su na putu da savladaju brojne prepreke sa ciljem ostvarenja marketinške orjentacije. Pružena su praktična rješenja i opisani specifični načini kojima marketing može biti dobro skrojen za potrebe muzeja te postati koristan kao prihvatljiv dio današnjih muzeja u ostvarenju njihovog ultimativnog cilja a to je usluga zajednice. Deset eseja grupirano je u dva poglavlja. Prvo - Pitanja i osporavanja (definiranje muzejskog i marketinškog konteksta, muzejskog okruženja, odnosa muzeja i publike). Drugo - Praksa (muzejske prodavaonice, muzejski proizvodi, komunikacija muzejskim proizvodima, atraktivnost ponude, implementacija marketinških nastojanja, budući razvoj marketinga u muzejima). Marketing Muzeologija Priručnik Library
1969 ruski Storage Moskva Ministerstvo kul'tur'y RSFSR Naučno-issledovatel'skij institut muzeevedenija Tekstovi više autora Metodika ekspozicionnoj i massovoj naučno-prosvetitel'noj rabot'y otdelov prirod'y kraevedčeskih muz Book Muzeologija Priručnik Library
92-9012-124-6 2000 hrvatski MDC library Zagreb Hrvatsko muzejsko društvo Prijevod originala koji je priredo i izdao CIDOC 1995. Međunarodne smjernice za podatke o muzejskom predmetu : CIDOC-ove podatkovne kategorije, lipanj 1995. Book Kao poseban prilog uz Vijesti muzealaca i konzervatora, glasilo Hrvatskog muzejskog društva (HMD), publiciran je prijevod Međunarodnih smjernica za podatke o muzejskom predmetu koje je priredio Međunarodni komitet za dokumentaciju ICOM-a (CIDOC-ICOM) 1995. godine. CIDOC-ove podatkovne kategorije su opis informacijskih kategorija koje mogu biti upotrebljene pri razvijanju podataka o predmetima u muzejskim zbirkama. Smjernice uključuju: definiciju podatkovnih kategorija koje bi trebalo upotrijebiti pri bilježenju detalja o predmetima, nacrt pravila formata i konvencija koje propisuju kako će se podaci unijeti u te kategorije i opaske o nazivlju koje može biti upotrebljeno u kategorijama. Smjernice su izrađene u skladu s nacionalnim i međunarodnim opisima muzejskih informacija i imaju svrhu podržavati ključne ciljeve muzejske dokumentacije: osiguravanja odgovornosti za predmete, doprinose sigurnosti predmeta i stvaranju povijesnog arhiva o predmetima te omogućavanje fizičkog i intelektualnog pristupa predmetima. Smjernice sadrže 22 skupine podataka od kojih svaka sadrži jednu ili više podatkovnih kategorija (nabava; stanje; otpis i izlučivanje; opis predmeta; vizualna dokumentacija; podaci o ustanovi; o smještaju; o oznakama i natpisima; materijalu i tehnikama; mjerama; uporabi i povijesti; terenskom prikupljanju; ulazu; datum ulaza; o nazivu; o identifikacijskim brojevima; izradi; naslovu; dijelovima i komponentama; inventiranju; reference; prava reproduciranja; tema). Dokumentacija Standard, međunarodni Muzeologija ICOM-CIDOC Priručnik Library
13 - 24 from 46
Choose page:
This site uses cookies
We use cookies to track visits to our pages (Google Analytics) for the purpose of improving the pages.
The statistics are collected anonymously, and by accepting, you agree to the use of cookies.
Find out more