search field:
978-953-95098-8-8
2009
Vukić, Feđa, Margolin, Victor (Vukić, Feđa, Margolin, Victor)
hrvatski
engleski
MDC library
Zagreb
UPI-2M PLUS
Tekst usporedno na hrv. i engl. jez.- Indeks.
Hrvatski dizajn sad
Book
Knjiga "Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad", koja je izašla sredinom 2009.g., predstavlja realizirane radove s područja hrvatskoga grafičkog dizajna, nastale krajem prvog desetljeća 21. st. Tema je monografski predstavljena i obuhvaća eseje svjetski poznatog teoretičara Victora Margolina i Fedje Vukića, hrvatskog teoretičara dizajna, te prezentaciju raznih kategorija grafičkih uradaka. Knjiga je bogato ilustrirana, pregledno i decentno oblikovana. Tekstovi, kao i kataloški podaci predstavljenih radova, pisani su na engleskome i hrvatskom jeziku, čime je premoštena jezična barijera, pa je knjiga dostupna čitateljima u Hrvatskoj i u inozemstvu. U knjizi su radovi starije i mlađe generacije dizajnera razvrstani prema vrstama uradaka, među kojima su i neki već dobro poznati našem tržištu. Među njima je, unutar kategorije korporacijskog identiteta, svoje mjesto našao i novi logo MDC-a iz 2008., a u kategoriji plakata predstavljena su i dva MDC-ova plakata autora B. Ljubičića objavljena u povodu Međunarodnog dana muzeja (plakat iz 2005., 2006. i 2008. g.). Ostale predstavljene kategorije - identitet proizvoda, destinacijski identitet, ambalaža, oglašavanje, identitet kulturnih manifestacija, knjige, ovitci, laserski diskovi, web stranice / multimedija, dobrotvorne akcije i predmeti industrijskog dizajna pokazuju svu složenost našeg tržišta te time i razvijenost usluga suvremene hrvatske grafičke djelatnosti. Posebnu vrijednost knjizi daju eseji u kojima su dotaknuti korijeni hrvatskog dizajna te teoretski okvir prezentiranih uradaka. V. Margolin jedan je od malobrojnih svjetskih teoretičara dizajna koji poznaju radove hrvatskih dizajnera, i to posebice one nastale u prvoj polovici 20. st. Stoga on u svom eseju spominje hrvatski prvijenac - karikaturalni znak Penkale, zatim avangardne radove Ljubomira Micića, dadaizam, ali i radove Vulpea, Picelja i Arsovskog. U taj kontekst stavlja suvremene hrvatske dizajnere i analizira njihovo izražavanje. Prema njemu, suvremeni dizajnerski uradci svoj vizualni jezik razvijaju na temeljima baštinjenoga, a realizirani su radovi u svojoj osobitosti usklađeni s potrebama novog vremena, usmjerenoga na ekonomski, socijalni i kulturni razvoj Hrvatske. Knjiga, u izdanju UPI-2M PLUS d.o.o., specijaliziranog izdavača za arhitekturu, graditeljstvo, dizajn i umjetnost, pisana je kao sveobuhvatan i objektivan prikaz razmatran s pozicije domaće i inozemne stručne prosudbe. Prvo je takvo izdanje u nas, pa je time ta monografija vrijedan doprinos teoriji hrvatskog dizajna. (T. Cukrov)
Dizajn
Hrvatska
Monografija
Library