hr | en
Theme: Muzeji
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Theme, place

Theme, period

Genre

49 - 60 from 67
Viewing results 49 - 60 of 67
publisher:
Novi Sad :  Vlast. nakl. , 1970
type:
collection:
Library - Zbirka rukopisa

search field:

1970
Maluckov, Mirjana (Maluckov, Mirjana)
Storage
Novi Sad
Vlast. nakl.
Bibliografija.- Prilozi: Scenarij izložbe Narodna nošnja vez i tkanje Rumuna u Banatu, pozivnica, ulaznica i katalog izložbe, program rada Vojvođanskog muzeja za 1971.god., srednjeročni plan razvoja Vojvođanskog muzeja za period 1971-1975.god.- 2 lista na rumunjskom jeziku u Prilogu br.1.
Praktičan rad u muzejima
rukopis
Muzeji
Muzejska izložba
Vojvođanski muzej (Novi Sad)
Rukopis
Library

search field:

1971
bošnjački
Storage
Služba zaštite spomenika i prirode
Program razvoja muzejskih i galerijskih ustanova u Bosni i Hercegovini
Book
Muzeji
Bosna i Hercegovina
Program rada
Library

search field:

Ivanjko, Tomislav (Ivanjko, Tomislav)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Rad mnoštva i igrifikacija u baštinskom okruženju
članak
"Dio časopisa koji je posvećen primjeni elemenata igre, točnije igrifikacije, u baštinskom kontekstu započinje radom Tomislava Ivanjka Rad mnoštva i igrifikacija u baštinskom okružju. U radu se daje pregled literature o igrifikaciji i brojnih njezinih aspekata čija je primjena u području baštine ilustrirana s nekoliko praktičnih primjera." /Ž. Miklošević, Uvodnik, str. 10)
Muzeji
Igrifikacija
Rad mnoštva
Stručni članak
Library

search field:

1979
Miličević, Josip (Miličević, Josip)
Storage
Pazin
Vlast. nakl.
Bibliografija.- Pisano na pelir papiru.
Razvitak i problemi muzejske službe u Istri
rukopis
Muzeji
Istra
Rukopis
Library
author:
publisher:
Zagreb :  Vlast. nakl. , 1982
type:
collection:
Library - Zbirka rukopisa

search field:

1982
Bauer, Antun (Bauer, Antun)
Storage
Zagreb
(Antun Bauer - Scripta manuscripta museologica)
Vlast. nakl.
Schaufenster : informator o muzejima u Austriji
rukopis
Informacija
Muzeji
Novine
Austrija
Rukopis
Library

search field:

1964
slovački
Storage
Bratislava
Vydavatelstvo politickej literatúry pre Povereníctvo SNR pre školstvo a kultúru
Rezjume.- Zusammenfassung.- Summary.
Sprievodca po múzeách na Slovensku
Book
Muzeji
Slovačka
Vodič kroz muzeje i muzejske zbirke
Library

search field:

1952
Andrejević-Kun, Nada (Andrejević-Kun, Nada)
Storage
Zagreb
Vlast. nakl.
Ćir.
Sredstva odgojnog i kulturno-prosvetnog rada muzeja : propaganda
rukopis
Muzeji
Propaganda
Rukopis
Library

search field:

3-87405-099-8
1976
Bauer, Uta (Bauer, Uta)
MDC library
Muenchen
Keysersche Verlagsbuchhandlung
Stille Museen : spezialsammlungen Fachmuseen und Gedenkstaetten in Deutschland
Book
Muzeji
Njemačka
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0
MDC library
Jerusalem
Israel museum
The Israel museum
Book
Vodic kroz stalni postav muzeja u Jeruzalemu, donosi povijest muzeja te brojnim ilustracijama prezentira njegove zbirke.
Muzeji
Muzeji, galerije i zbirke
Izrael
Vodič, muzejski
Vodič kroz muzeje i muzejske zbirke
Library

search field:

1939
Coleman, Laurence Vail (Coleman, Laurence Vail)
engleski
MDC library
Washington
American Association of Museums
The Museum in America : a critical study : volume One
Book
Muzeji
SAD
Library

search field:

978-1-138-58129-6
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Routledge International Handbooks)
Routledge
Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Index.
The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites
Book
Lewi, Hannah, Smith, Wally, Cooke, Steven, Lehn, Dirk vom (Lewi, Hannah (urednik), Smith, Wally (urednik), Cooke, Steven (urednik), Lehn, Dirk vom (urednik))
Koliko su višegodišnji napori svjetskih pa tako i hrvatskih baštinskih stručnjaka uloženi u složene procese digitalizacije bili višestruko opravdani, potvrđuje se i danas kada su muzeji diljem svijeta zatvoreni zbog prevencije širenja zaraze virusom COVID-19, a publika njihove prostore i postave, zbirke i predmete, izložbe i različite muzejske priče može konzumirati samo online. Stoga predstavljamo nedavno objavljenu knjigu iz serije Routledgovih priručnika (Routledge International Handbooks) s naslovom The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites kao izvrsno štivo za procjenu već obavljenih te planiranje i pripremu novih digitalizacijskih projekata. Knjiga objedinjuje iskustva 75 suvremenih teoretičara i stručnjaka iz cijeloga svijeta, te kako izdavači kažu – pruža nove, osvježavajuće ideje i upute za uzbudljive digitalne izazove. Izabrani tekstovi ocrtavaju načine kojima se transformiraju suvremene kulturne ustanove – arhivi, knjižnice i muzeji (dalje: AKM ustanove) kroz inovativnu primjenu digitalnih tehnologija te se preporučuje baštinskim stručnjacima, studentima, dizajnerima i svim ostalim profesionalcima zainteresiranima za proizvodnju kulture u post-digitalnom dobu. Sadržaj opsežne knjige na gotovo 500 stranica strukturiran je u četiri dijela koja su ukratko predstavljena u uvodnom tekstu koji potpisuju urednici knjige – Hannah Lewi, Wally Smith, Steven Cooke i Dirk vom Lehn. Čitatelje u problematiku knjige uvode i četiri intervjua vođena s četiri renomirana stručnjaka – Seb Chan (ACMI), s Daveom Pattenom (Science Museum London), s Roryjem Hydeom (V&A Museum) te s Keirom Winesmithom (SFMOMA). Prvi dio knjige – Globalni digitalni AKM sektor u nastajanju bavi se utjecajem novih digitalnih praksi na AKM sektor u cjelini pa tako i na globalni kulturni sektor. Među osam tekstova kojima se tumače ključne teme knjige je i tekst F. R. Cameron u kojemu promišljanja o digitalizaciji kao nematerijalnoj, informativnoj replici stvarnih objekata, ali i kao o umreženim ljudskim i strojnim subjektivitetima. Rezultat su milijuni digitaliziranih zbirki i trodimenzionalnih vizualizacija predmeta kulturne baštine koji se kreću u globalnoj računalnoj infrastrukturi. A. Dewdney nastoji odgovoriti kako digitalne tehnologije, aplikacije i mreže stvaraju novi odnos prema kulturi, publici i kulturnoj vrijednosti; E. Rodley propituje suvremene muzeološke teorije distribuiranih muzeja koji su: interaktivni, privlačni i relevantni, otvoreni te održivi na platformi, u zajednici i vremenu, a postaju 'pametniji', učinkovitiji i korisniji što se više koriste povećavajući kvalitetu iskustva posjetitelja i samog internetskog muzeja. T. Sherratt ističe kako je korištenje digitalnih tehnologija mnogim AKM ustanovama pružilo mogućnost predstavljanja građe koju nisu i ne bi mogli u realnome prostoru, no, raspravlja i o pitanju kada, zašto i kojim informacijama ipak nije omogućen slobodan online pristup. Izazovi i mogućnosti digitalizacije za arhive i arhivsku praksu predstavljeni su u osam tekstova sadržanih u drugom dijelu knjige – Animiranje arhiva. M. Caswell i M. Cifor bave se etičkim pitanjima vezanima za digitalizaciju arhivskih dokumenata; J. Iranowska opisuje rad na projektu Munch Museuma iz Osla – eMunch.no koji predstavlja rukopisnu baštinu velikoga norveškog slikara Edvarda Muncha. Tin-Kai Chen je opisujući projekt digitalizacije tradicionalnog kazališta sjena iznio usporedbu suvremene tehnologije sa šalicom za čaj, koja neće privući korisnike ako muzejski sadržaji nisu zanimljivi niti (poput čaja) po njihovom ukusu. Tekstovi trećeg dijela knjige Dizajniranje angažiranog iskustva istražuju procese izložbenoga dizajna u relaciji s publikom kao i načine kojima digitalne tehnologije sudjeluju u stvaranju novih iskustava kod angažiranih posjetitelja. U tekstu O virtualnim aurama: objekt kulturne baštine u doba 3D digitalne reprodukcije J. Hindmarch, M. Terras i S. Robson ističu kako suvremena izrada 3D virtualnih modela nastoji biti što realističnija kao digitalni surogat muzejskih predmeta istovremeno se pitajući da li digitalna replika može dočarati auru realnoga muzejskog predmeta. Tekst T. Jonesa i D. Simpsona opisuje kako je Christchurch Art Gallery Te Puna o Waiwhetū (Novi Zeland) koristila svoje mrežne stranice kao izdavačku platformu u vrijeme potresa 2011. godine i poslijepotresnom razdoblju obnove galerije (2011.-2015.). J. S. Kuehns u tekstu S polica na mrežu polazi od dileme da li vrlo detaljni opisni i tekstualni podaci mogu zamijeniti vizualni doživljaj predmeta opisujući projekt O'Donnell Marginalia iz zbirke Nicholasa Michaela O'Donnella (1862.-1920.). Posljednje, četvrto poglavlje (Locating in place) nizom primjera tumači na koje načine digitalne tehnologije i tehnike mijenjaju naš odnos prema realnim/autentičnim prostorima, zgradama i mjestima. A. Gunn predstavila je online izložbu Art of Nation koju je pripremio Australian War Memorial korištenjem umjetničkih, arhivskih i povijesnih predmeta u prikazu australskog sudjelovanja u Prvome svjetskom; H. Lewi i A. Murray tumače fenomen refotografije, odnosno izrade kreativnih kompozicija „tada i sada“ korištenjem povijesnih i suvremenih fotografija; iskustvo korištenja digitalnih pješačkih tura za istraživanje urbane povijesti (digital history tour apps) koje u svojim kreacijama uvažavaju najbolje prakse turizma i obrazovanja bilo je tema teksta skupine autora na primjerima tura kroz London i Melbourne. Knjiga je popraćena i Pogovorom A. Witcomb te kazalom, a svaki od tekstualnih priloga opsežnim bilješkama i literaturom. Objedinjena iskustva kao i nova pitanja vezanu uz digitalizaciju baštine, zasigurno će i u hrvatskoj muzejskoj zajednici pronaći zainteresirane čitače i biti im od koristi. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Digitalizacija
Kulturna baština
Knjižnice
Muzeji
Arhivi
Digitalna zbirka
Priručnik
Library

search field:

Vranešević, Dunja, Rihtar Jurić, Tea (Vranešević, Dunja, Rihtar Jurić, Tea)
hrvatski
Bilješke.- Lieratura.- Prilozi: str. 49-52.- Summary
Trajno stalni postavi – komparativna analiza stalnih postava u hrvatskim muzejima
članak
Trećina stalnih postava hrvatskih muzeja stari su od jednog do dva desetljeća. Svi ostali još su stariji. Dokumentaristice MDC-a Tea Rihtar Jurić i Dunja Vranešević analiziraju rezultate istraživanja koje upućuje na istrošenost postojećih postava, činjenicu da se u njima predmeti mijenjaju rijetko ili nikada, da je neki oblik evaluacije s posjetiteljima rađen tek za petinu te da su autori koncepcija i dalje najčešće ravnatelji muzeja. (Maja Kocijan)
Stalni postav
Muzeji
Hrvatska
Stručni članak
Library
49 - 60 from 67