sažetak:
Prof. dr. Tomislav Šola priredio je priručnik za studente muzeologije i muzealce iz područja marketinga u muzejima. Kako autor u svome predgovoru napominje, cilj je knjige u razumijevanju ideje muzeja, muzejskog proizvoda i njegove kvalitete kao i u razumijevanju poslanja institucije, vrline i etike koja iz nje proizlazi. U uvodnim poglavljima, autor je nastojao uspostaviti odnose između globalizacije i muzeja, istaknuti nove pomake i trendove u svjetskoj muzeologiji u odnosu na povijesne "muzejske grijehove" te naglasiti nužnost uspostave suvremenih odrednica o poslanja muzeja. U poglavlju "Uloga i ciljevi muzejskog marketinga", autor je opisao početke marketinga u muzejima, njegove osobitosti i osnovnu svrhu. Posebnim poglavljem obrađena je problematika proizvoda muzeja - što je to i koje su njegove kvalitete, kako se one mogu vrednovati. Osnove marketinškog istraživanja tržišta, autor je primijenio na istraživanju potreba muzejske publike i korisnika. U poglavlju "Novac, partneri i prijatelji" razmotrio je uloga i mjesto muzeja u poslovnom svijetu, načine pribavljanja materijalnih sredstava, ulogu muzejskih partnera (sponzora, pokrovitelja, mecena, donatora, prijatelja, dobrovoljaca) kao i pomoćnih djelatnosti (kafeterija, restauracija, prodavaonica). Što je to marketinški plan i strategija, kakva promidžba za i u muzejima, tko su stručnjaci za marketing, osnovna su pitanja razmatrana u poglavlju "Sredstva i načini marketinga". U zaključnim poglavljima, autor je sažeo osnovne misli, savjete i upute za uspješan marketinški rad u muzejima.