Knjiga je rezultat interdisciplinarnog pristupa fenomenu muzeja, čije je polazište postmodernističko viđenje te institucije kao interaktivnog činitelja u kojega se pojavljuje potreba za redefiniranjem pojma i pozicije samog muzeja, ali i muzejskog predmeta. Prvi dio pripada sažetom "uvodu u muzeologiju" te predstavljanju osnovnih pojmova informacijskih znanosti (vrste informacija, informacijska tehnologija, računalo, princip "4i": informatizacija, internetizacija, integracija i intelektualizacija). Posebno poglavlje govori o semiotici muzeja u kojemu se daju osnovni pojmovi teorije znakova, a potom se semiotika sagledava u kontekstu muzeja i "kao oruđe muzeologije". Druga polovica knjige bavi se temom muzeja u suvremenom društvu kojim dominiraju procesi globalizacije i internetizacije, pri čemu je znatan dio posvećen predstavljanju osnovnih pojmova vezanih za Internet i web. U muzeološkom kontekstu razmatraju se "informatizirani muzej", "internetizacija muzeja", "virtualni muzej" i "web muzej". Knjiga ima jednostavnu i preglednu strukturu, pisana je jednostavnim, "školskim" jezikom i stilom, zbog čega bismo je mogli svrstati u vrstu priručnika za svakoga ili za neznalice, pri čemu je takva kvalifikacija ujedno i pohvala. S obzirom na to da je veći dio knjige predstavljanje temeljnih pojmova i odrednica muzeologije, informacijskih znanosti i tehnologije, a manji problematiziranje njihova odnosa, ona će sigurno biti vrlo korisna svima, ponajprije onima koji su poslom vezani za muzeje te onima kojima je potrebno usustavljivanje temeljnih znanja o spomenutim područjima. (M.F.)
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više