hr | en
Mjesto: Zagreb Tema: Fotografska baština
  • Filter

Zbirka

Vrsta građe

Autor

Ostali autori

Godina

Nakladnik

Mjesto

Jezik

Tema

Tema, osoba/tijelo

Tema, zemljopisna

Tema, vremenska

Žanr

1 - 12 od 16
Viewing results 1 - 12 of 16

polje za pretragu:

Album Mahmuda Konjhodžića u Zbirci fotografija, filmova i negativa Hrvatskog povijesnog muzeja
Rukopis
Stručni rad
Knjižnica MDC-a
Gežin, Mihaela (Gežin, Mihaela)
Muzej suvremene umjetnosti(ustanova)
Vlast. nakl.
Zagreb
rukopis
Knjižnica
2017
Fotografska baština
Hrvatski povijesni muzej. Zbirka fotografija (Zagreb), filmova i negativa
Konjhodžić, Mahmud
Stručni rad 2017. za zvanje kustos.- Mentorica Andreja Smetko.- Bibliograf. bilj. uz tekst.- Bibliografija.

polje za pretragu:

Beskrajem svijeta TV studio u naprtnjači : izložba : 27. studenoga 2008. - 27. siječnja 2009.
978-953-6568-25-3
Katalog izložbe
Knjižnica MDC-a
Ferluga, Jasna, Saletto, Mario, Bašić, Krešimir (Ferluga, Jasna, Saletto, Mario, Bašić, Krešimir)
Tehnički muzej
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2008
Izložba, monografska
Donacija
Fotografska baština
Saletto, Mario
Mario Saletto (1935. – 2006.) jedan je od najplodnijih autora televizijskoga putopisno-dokumentarnog žanra u Hrvatskoj. Na monografskoj izložbi "Beskrajem svijeta - TV studio u naprtnjači" Tehničkoga muzeja u Zagrebu (održanoj od 27. studenoga 2008. do 27. siječnja 2009.) predstavljen je nastanak njegova serijala "Beskrajem svijeta", snimljenoga 16-milimetarskim kamerama i ostalom opremom nužnom za snimanje u teškim uvjetima. Ta je oprema, nazvana "TV studio u naprtnjači", donacijom Marija Saletta postala dio fundusa Tehničkog muzeja. Uz izložbu je objavljena popratna publikacija koja donosi tekst Jasne Ferluge s biografskim podacima o Salettu, s kojim je radila na snimanju serijala, te prikaz njegova uredničkog, scenarističkog, snimateljskog i redateljskog rada na "Beskraju svijeta", kao i kraći opis svih njegovih 125 epizoda snimljenih u Africi, Južnoj Americi, Aziji, na svjetskim oceanima i diljem Hrvatske. Krešimir Bašić opisao je opremu i načela rada s opremom iz "TV naprtnjače", a u prilogu je i popis predmeta s kataloškim opisima iz donacije Marija Saletta. Katalog je tvrdo ukoričen te opremljen kvalitetnim fotografijama u boji.

polje za pretragu:

Fotografija u Hrvatskoj 1848. - 1951. : Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 20.9. - 20.11. 1994.
953-6084-03-1
Katalog izložbe
hrvatski
engleski
Knjižnica MDC-a
Tonković, Marija(suradnik)
Maleković, Vladimir(urednik)
Muzej za umjetnost i obrt
Zagreb
katalog
Knjižnica
1994
Fotografska baština
Povijest fotografije
1848.-1951.
Hrvatska
Katalog izložbe održane u Muzeju za umjetnost i obrt, Zagreb, od 20. 9. do 20. 11. 1994. godine. Katalog sadrži pregled povijesti fotografije u Hrvatskoj, predstavlja važnije fotografe, slikare-fotografe, foto-klubove kao i amatersku fotografiju. Tekst je popraćen brojnim ilustracijama izložaka
Tekst na hrv. i engl. jez.- Zastupljeni autori tekstova: Vladimir Maleković, Marija Tonković, Abdulah Seferović, Duško Kečkemet, Ervin Dubrović, Vesna Delić, Vesna Burić, Ljerka Šimunić, Eduard Kušen, Gordana Kovačić, Vladko Lozić, Vjekoslav Majcen.- Bibliografija.- Kazalo.

polje za pretragu:

Fotografijske slike iz Dalmacije, Hrvatske i Slavonije
978-953-6005-95-6
Fotomonografija
Katalog zbirke
Knjižnica MDC-a
Standl, Ivan (Standl, Ivan)
Lemić, Vlatka(urednik)
Hrvatski državni arhiv
Zagreb
elektronička građa
Knjižnica
2009
Fotografska baština
Zbirka fotografija
Hrvatski državni arhiv (Zagreb)
Standl, Ivan
Najnoviji CD Hrvatskoga državnog arhiva (HDA) donosi opis i digitalni preslik prve hrvatske fotografske knjige iz 1870. g. (fotomonografije) Fotografijske slike iz Dalmacije, Hrvatske i Slavonije. U njoj su 24 originalne fotografije zagrebačkoga fotografa Ivana Standla (1832.-1897.), uvezane sa stranicama teksta, a predstavljaju kulturne i prirodne znamenitosti na 19 motiva (npr. Senj, Đulin ili Dobrin ponor u Ogulinu, grad Trakošćan, grad Brinj, grad Krapina, Tounjski most, Kalnik, grad Modruš itd.). Tom knjigom (za koju je u Londonu 1874. dobio i nagradu!) Standal se afirmirao kao jedan od najboljih onodobnih hrvatskih fotografa. Autori CD-a smatraju da je ideja o objavljivanju knjige Fotografijske slike iz Dalmacije, Hrvatske i Slavonije vrlo vjerojatno potekla od Ivana Kukuljevića Sakcinskoga, koji je uz Franju Račkoga, Radoslava Lopašića, Ivana Trnskoga, Adolfa Vebera Tkalčevića te Pavla Matkovića, autor većine popratnih tekstova. Knjiga se čuva u Zbirci fotografija Ivana Standla HDA-e u Zagrebu, čiji su stručnjaci i priredili digitalno izdanje koje omogućuje vjerni prikaz izvornika. Na njemu se u izborniku nude i sadržaji o fotografskom albumu, Ivanu Standlu, autorima tekstova te o samoj Zbirci fotografija Ivana Standla (HR HDA 1442). Uz pregledavanje fotografija ponuđen je i njihov opis, koji donosi podatke o njihovu nazivu, vremenu i mjestu nastanka, sadržaju, vrsti gradiva i dimenzijama, podlozi, bojama te značajkama digitalnog preslika. Na CD-u se nalaze i osnovne informacije o fototeci HDA u kojoj se čuva fotografsko gradivo važno za hrvatsku povijest.
Računalni zahtjevi: računalo s procesorom od min. 500 MHz; 512 MB RAM-a; 10 MB slobodnog mjesta na C disku za privremene datoteke; min. SVGA (800 × 600) rezolucija videokartice i monitora; CD-ROM ili DVD-ROM uređaj; preglednik web stranica

polje za pretragu:

Fotografska baština u muzejima : simpozij : Zagreb, Muzejski dokumentacijski centar, 25. - 26. listopada 2017. : zbornik sažetaka
978-953-6664-47-4
Zbornik sažetaka
hrvatski
Knjižnica MDC-a
Knjižnica MDC-a
Knjižnica MDC-a
Fotografska baština u muzejima (Fotografska baština u muzejima)
Dražin-Trbuljak, Lada(urednik)
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2017
Fotografska baština
Simpozij
nakladnik:
Zagreb :  Crescat , 2016
vrsta građe:
zbirka:
Knjižnica - Zbirka monografskih publikacija

polje za pretragu:

Identifikacija, zaštita i čuvanje fotografija
978-953-56063-1-4
Priručnik
Knjižnica MDC-a
Knjižnica MDC-a
Gržina, Hrvoje (Gržina, Hrvoje)
Crescat
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2016
Zaštita i čuvanje fotografija
Fotografija
Zaštita
Fotografska baština
Fotografske tehnike
Prvi dio: Fotografski procesi: povijest, identifikacija i obrada; Drugi dio: Zaštita i očuvanje fotografija; Dodatak: Parametri za zaštitu i dugoročno čuvanje različitih fotografskih procesa.
Bilješke ispod teksta.- Bibliografija.- Kazalo.
ostali autori:
nakladnik:
numerički podaci:
Sv. 49 (2018.)
vrsta građe:
zbirka:
Knjižnica - Zbirka periodike

polje za pretragu:

Informatica Museologica
0350-2325
Časopis
hrvatski
Knjižnica MDC-a
Dražin-Trbuljak, Lada(urednik)
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
časopis
Knjižnica
2018
Fotografska baština
Tema broja: Fotografska baština u muzejima. Godinu dana nakon što je u listopadu 2017. u organizaciji Muzejskog dokumentacijskog centra održan simpozij naslovljen ‘Fotografska baština u muzejima’, u najnovijem broju časopisa Informatica Museologica 49/2018. na 248 stranica ilustriranih s 454 c/b fotografija donosimo priloge za koje se nadamo da će našim čitateljima biti ne samo zanimljivi pokušaj sagledavanja današnjeg stanja već i poticaj daljnjim istraživanjima koji bi sve te „skrivene“ fragmente naše fotografske baštine mogli učiniti još vidljivijima i dostupnijima svim korisnicima, od ljubitelja fotografije do znanstvenika i istraživača. Od 42 održana izlaganja renomiranih muzejskih profesionalaca – kustosa, dokumentarista, arhivista, ali i samostalnih istraživača, privatnih kolekcionara, fotografa, pravnika – za objavu smo priredili 33 priloga. Unutar dvanaest tematskih blokova obuhvaćen je širok raspon tema, koje bi trebale pridonijeti istraživanju muzeološke uloge i mjestu fotografije u muzejima danas, upoznavanju nekih važnih zbirki fotografije u hrvatskim muzejima, propitivanju dokumentarističkih i kustoskih praksi te suočavanju s pitanjima skupljanja fotografija i strategijama digitalizacije fotografske baštine. (Lada Dražin-Trbuljak)

polje za pretragu:

Izbliza i osobno : rat u Hrvatskoj = war in Croatia
978-953-48194-0-1
Fotomonografija
hrvatski
engleski
Knjižnica MDC-a
Vitaljić, Sandra(urednik)
Gregos
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2018
Fotografska baština
Domovinski rat
Hrvatska
Muzej Image of war (Zagreb)
Publikacija objavljena uz izložbu (kolovoz 2018. - ožujak 2019.)
Tekst usp. na hrv. i eng. jez.

polje za pretragu:

Janez Puhar : the first Slovene photographer and inventor
Katalog izložbe
hrvatski
engleski
Knjižnica MDC-a
Puhar, Petra(autor uvoda, predgovora)
Kejžar, Jernej(autor uvoda, predgovora)
Tehnički muzej Nikola Tesla
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2017
Izložba, biografska
Fotografska baština
Izumi
Povijest fotografije
Puhar, Janez
Tekst usp. na hrv. i eng. jez.

polje za pretragu:

Sprovod Stjepana Radića fotografskim objektivom Rudolfa Firšta
Rukopis
Stručni rad
Knjižnica MDC-a
Husain Pustaj, Petra (Husain Pustaj, Petra)
Muzej grada Zagreba (Zagreb)(ustanova)
Vlast. nakl.
Zagreb
rukopis
Knjižnica
2016
Fotografska baština
Firšt, Rudolf
Muzej grada Zagreba (Zagreb)
Radić, Stjepan
Stručni rad 2016. za zvanje kustos.- Mentorica Željka Kolveshi.- Bibliograf. bilj. uz tekst.- Bibliografija.

polje za pretragu:

Tošo Dabac 1907 - 1970 : flaner s kamerom
978-953-370-023-6
hrvatski
engleski
Knjižnica MDC-a
Kudumija, Vesna(prevoditelj)
Benažić, Marina(urednik)
Filčić, Renata(urednik)
Muzej suvremene umjetnosti
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2023
Fotografska baština
Arhiv Tošo Dabac (Zagreb)
Dabac, Tošo

polje za pretragu:

Tošo Dabac : umjetnik svojeg vremena - kritičko čitanje
978-953-0-62181-7 (Školska knjiga)|978-953-7641-94-8 (MUO)
Biblioteka Tezoro
hrvatski
Knjižnica MDC-a
Prosoli, Iva (Prosoli, Iva)
Muzej za umjetnost i obrt
Školska knjiga
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2022
Fotografska baština
Dabac, Tošo
Neka knjige čitatelje privlače njihovim naslovima, autorima, temama, nakladnicima, oblikovanjem ili pak dobrom promidžbom. Ima i onih koje pažnju privlače sa svim navedenim elementima i ne mogu se ne uzeti u ruke. Jedna od takvih je i knjiga koja se krajem prosinca, osim u izlozima većih zagrebačkih knjižara, našla i među brojim prinovama na radom stolu u Knjižnici MDC-a. Radi se o monografiji „Tošo Dabac – umjetnik svojega vremena“. Tošo Dabac (1907. – 1970.), ime je jednoga od najpoznatijih hrvatskih fotografa, u čijem opusu, koji broji više od 160 tisuća snimaka, svak će, bez obzira na uzrast ili obrazovanje, prepoznati barem neku pa ga stoga često nazivaju i „sinonimom za fotografiju u Hrvatskoj“. Autorica monografije je muzejska savjetnica Iva Prosoli, povjesničarka umjetnosti koja se u svome profesionalnom radu kustosice u Muzeju za umjetnost i obrt, Arhivu Tošo Dabac Muzeja suvremene umjetnosti i Muzeju grada Zagreba, specijalizirala kao vrstan znalac fotografije. Svoja znanja prenosi kao predavačica na Akademiji dramskih umjetnosti, a upravo joj je umjetnički fotografski opus Toše Dabca bio i tema s kojom je doktorirala 2018. godine. Dabcu s čijom se ostavštinom susrela kao volonterka u Arhivu Toše Dabca, vratila se i najnovijom knjigom objavljenom krajem 2022. godine naglasivši u uvodnim rečenicama „kako njegov umjetnički opus do sada nije bio cjelovito istražen“. Knjigu je autorica podijelila u pet tematskih poglavlja koja kronološki prate Dabčev umjetnički rad. Prvo, uvodno poglavlje, donosi biografske podatke o Toši Dabcu te pregled prethodnih istraživanja Dabčeva fotografskog opusa kao i konzultiranih izvora koje je autorica istražila, s posebnim osvrtom na ostavštinu o kojoj je skrbio Dabčev nećak i fotograf Petar Dabac do osnutka Arhiva Toše Dabca u umjetnikovom atelijeru Ilici 17 te njegovom preseljenju u prostore Muzeja suvremene umjetnosti u Novom Zagrebu. Drugo poglavlje „Tošo Dabac i film“, predstavlja Dabčev rad kao jednog od, prema riječima Vjekoslava Majcena, najboljih filmskih stručnjaka. U Dabčevoj filmskoj povijesti autorica ističe njegov rad na filmskom skeču „Vodica za kurajžu“ (1929.) kao i rad na fotografskoj dokumentaciji sa snimanja filmova. Treće poglavlje posvećeno je fotografiji Toše Dabca u međuratnom razdoblju. Te tridesete godine 20. stoljeća autorica prepoznaje kao razdoblje u kojem Dabac kao fotoreporter u novinama („Novosti“, „Večer“) i drugim tiskovinama, oblikuje svoj fotografski stil kao izvrstan portretist ljudi i socijalnih prilika, čemu svjedoče i fotografije iz ciklusa „Ljudi s ulice“ (1932.-1935.). Detaljno je analizirana i Dabčeva izlagačka djelatnost (ukupno 47 izložaba) od kojih je većina održana u okviru Fotokluba Zagreb čime se Dabac predstavio i na međunarodnoj fotografskoj sceni kao i njegova prva samostalna izložba u mađarskom gradu Debrecinu 1940. godine. „Fotografija Toše Dabca u vrijeme Nezavisne Države Hrvatske“ naslov je četvrtoga poglavlja u kome autorica, posebice na građi iz fundusa Hrvatskoga državnog arhiva i Hrvatskoga povijesnog muzeja, analizira Dabčev rad. Naime, Dabac se kao zaposlenik u vladinim agencijama do 1943. godine prilagođava „novim urednicima, novim zahtjevima i temama“ sve manje sudjelujući u tiskovinama i distancirajući se od ustaške propagande. Istupa iz Fotokluba Zagreb 1943., i započinje s pomaganjem partizanskog pokreta. No, njegove su fotografije zastupljene u monografiji „Hrvatska zemlja“ (1942.), sudjeluje na izložbi umjetničke fotografije u Umjetničkom paviljonu s fotografijom Poglavnika (1941.). U ovome razdoblju Dabac izdaje svoju prvu fotomonografiju (1943.), snima grad Zagreb u tehnici dijapozitiva u boji. Peto i posljednje poglavlje u monografiji analizira fotografski rad Toše Dabca nakon uspostave jugoslavenske države. Bilo je to razdoblje u kojemu je Dabac bio jedan od najangažiranijih i najsvestranijih fotografa. U svojoj je monografiji autorica predstavila Dabčevu bogatu i raznovrsnu djelatnost koja se odvijala u kontekstu tri različite povijesne društveno-politička uređenja nastojeći ukazati kako su ona uz formalna i stilska obilježja bitno utjecala na njegov ukupni profesionalni i umjetnički rad. U zaključnom dijelu autorica naglašava „Nakon istraživanja svih područja djelovanja Toše Dabca, kao i velikog raspona interesa, može se zaključiti da mu je u fokusu uvijek bio čovjek. Čovjek kao pojedinac, ili pak čovjek kao simbol vremena kao dinamične kategorije, ili pak simbol prostora kao kategorije trajanja.“ Monografija je upotpunjena opsežnom literaturom, popisom fotografija te prilozima s kronologijama Dabčeve izložbene i izdavačke djelatnosti. Dizajn i grafičko oblikovanje potpisuju Sanja Bachrach Krištofić i Tessa Bachrach Krištofić čijom je zaslugom monografija uvrštena među najljepše oblikovane hrvatske knjige na natječaju Hrvatska lijepa knjiga za 2022. godinu koji je organizirala Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu na poziv Zaklade Stiftung Buchkuns. Monografiju su zajednički objavila dva respektabilna nakladnika - Školska knjiga i Muzej za umjetnost i obrt - kao drugu knjigu u novopokrenutoj biblioteci Tesoro, što je rezultiralo njezinom većom percepcijom i prisutnošću u knjižarskim i knjižničarskim lancima. A, njezino predstavljanje na prošlogodišnjem Interliberu kao i serijal mini-videa "Mojih 5 blic pitanja” uz naslov „Tošo Dabac i dalje u fokus“ kao jedna od tema bloga Muzeja za umjetnost i obrt, primjeri su osmišljenog i svrhovitoga marketinga muzejske knjige. Bez obzira na poticaj, posezanje za novom knjige Ive Prosoli zasigurno će biti jedna od boljih odluka na početku Nove godine. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Bilješke uz tekst.- Literatura i izvori.- Kazalo.
1 - 12 od 16