hr | en
Tema, zemljopisna: Hrvatska Tema: Dizajn
  • Filter

Zbirka

Vrsta građe

Autor

Godina

Nakladnik

Mjesto

Jezik

Tema

Tema, zemljopisna

Žanr

Viewing results 1 - 2 of 2

polje za pretragu:

Fragmenti dizajnerske povijesti : dokumenti 2. dio
978-953-6778-95-9
Kronologija izložaba
hrvatski
Knjižnica MDC-a
Golub, Marko (Golub, Marko)
Hrvatsko dizajnersko društvo
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2022
Dizajn
Hrvatska
Drugi dio knjige "Fragmenti dizajnerske povijesti" rezultat je kontinuiranih aktivnosti istraživanja hrvatskog dizajnerskog nasljeđa 20. i 21. stoljeća provođenih putem programa HDD galerije u različitim njegovim programskim linijama. Kao i prvi Fragmenti, i ovi obuhvaćaju 5 poglavlja: Dizajniranje povijesti / Historizacija dizajna, Dizajn nezavisnosti, Intermedijalna čitanka, Dizajn=Akcija i Diskurzivni objekti, tekstualna i vizualna građa je organizirana tematski kako bismo otvorili različite rakurse na dizajnerske prakse koje knjiga obrađuje, no ona nije, i nije ni zamišljena kao sintezni pregled, nego kao slijed pogleda na dizajnerske fenomene i fenomene vizualne kulture, autorske pozicije i kulturne i društvene kontekste koji su obilježili naše vrijeme i vrijeme koje nam je prethodilo. Više na: http://dizajn.hr/blog/fragmenti-dizajnerske-povijesti-2-dio-knjiga/ (pristupljeno 4.4.2023.)
Ostali zastupljeni autori tekstova: Dejan Kršić, Ivana Borovnjak, Ivica Mitrović, Sven Sorić, Patricia Počanić, Lovorka Magaš Bilandžić, Marijan Špoljar, Barbara Blasin, Ora Mušćet, Željko Luketić, Damir Bralić, Sandra Uskoković, Iva Babaja, Tatjana Bartaković, Damir Prizmić, Nikola Bojić.- Kazala.
nakladnik:
Zagreb :  UPI-2M PLUS , 2009
vrsta građe:
zbirka:
Knjižnica - Zbirka monografskih publikacija

polje za pretragu:

Hrvatski dizajn sad
978-953-95098-8-8
Monografija
hrvatski
engleski
Knjižnica MDC-a
Margolin, Victor, Vukić, Feđa (Margolin, Victor, Vukić, Feđa)
UPI-2M PLUS
Zagreb
knjiga
Knjižnica
2009
Dizajn
Hrvatska
Knjiga "Croatian Design Now / Hrvatski dizajn sad", koja je izašla sredinom 2009.g., predstavlja realizirane radove s područja hrvatskoga grafičkog dizajna, nastale krajem prvog desetljeća 21. st. Tema je monografski predstavljena i obuhvaća eseje svjetski poznatog teoretičara Victora Margolina i Fedje Vukića, hrvatskog teoretičara dizajna, te prezentaciju raznih kategorija grafičkih uradaka. Knjiga je bogato ilustrirana, pregledno i decentno oblikovana. Tekstovi, kao i kataloški podaci predstavljenih radova, pisani su na engleskome i hrvatskom jeziku, čime je premoštena jezična barijera, pa je knjiga dostupna čitateljima u Hrvatskoj i u inozemstvu. U knjizi su radovi starije i mlađe generacije dizajnera razvrstani prema vrstama uradaka, među kojima su i neki već dobro poznati našem tržištu. Među njima je, unutar kategorije korporacijskog identiteta, svoje mjesto našao i novi logo MDC-a iz 2008., a u kategoriji plakata predstavljena su i dva MDC-ova plakata autora B. Ljubičića objavljena u povodu Međunarodnog dana muzeja (plakat iz 2005., 2006. i 2008. g.). Ostale predstavljene kategorije - identitet proizvoda, destinacijski identitet, ambalaža, oglašavanje, identitet kulturnih manifestacija, knjige, ovitci, laserski diskovi, web stranice / multimedija, dobrotvorne akcije i predmeti industrijskog dizajna pokazuju svu složenost našeg tržišta te time i razvijenost usluga suvremene hrvatske grafičke djelatnosti. Posebnu vrijednost knjizi daju eseji u kojima su dotaknuti korijeni hrvatskog dizajna te teoretski okvir prezentiranih uradaka. V. Margolin jedan je od malobrojnih svjetskih teoretičara dizajna koji poznaju radove hrvatskih dizajnera, i to posebice one nastale u prvoj polovici 20. st. Stoga on u svom eseju spominje hrvatski prvijenac - karikaturalni znak Penkale, zatim avangardne radove Ljubomira Micića, dadaizam, ali i radove Vulpea, Picelja i Arsovskog. U taj kontekst stavlja suvremene hrvatske dizajnere i analizira njihovo izražavanje. Prema njemu, suvremeni dizajnerski uradci svoj vizualni jezik razvijaju na temeljima baštinjenoga, a realizirani su radovi u svojoj osobitosti usklađeni s potrebama novog vremena, usmjerenoga na ekonomski, socijalni i kulturni razvoj Hrvatske. Knjiga, u izdanju UPI-2M PLUS d.o.o., specijaliziranog izdavača za arhitekturu, graditeljstvo, dizajn i umjetnost, pisana je kao sveobuhvatan i objektivan prikaz razmatran s pozicije domaće i inozemne stručne prosudbe. Prvo je takvo izdanje u nas, pa je time ta monografija vrijedan doprinos teoriji hrvatskog dizajna. (T. Cukrov)
Tekst usporedno na hrv. i engl. jez.- Indeks.