hr | en
Language: engleski Genre: Priručnik
73 - 82 from 82
Viewing results 73 - 82 of 82

search field:

978-1-138-58129-6
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Routledge International Handbooks)
Routledge
Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Index.
The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites
Book
Lewi, Hannah, Smith, Wally, Cooke, Steven, Lehn, Dirk vom (Lewi, Hannah (urednik), Smith, Wally (urednik), Cooke, Steven (urednik), Lehn, Dirk vom (urednik))
Koliko su višegodišnji napori svjetskih pa tako i hrvatskih baštinskih stručnjaka uloženi u složene procese digitalizacije bili višestruko opravdani, potvrđuje se i danas kada su muzeji diljem svijeta zatvoreni zbog prevencije širenja zaraze virusom COVID-19, a publika njihove prostore i postave, zbirke i predmete, izložbe i različite muzejske priče može konzumirati samo online. Stoga predstavljamo nedavno objavljenu knjigu iz serije Routledgovih priručnika (Routledge International Handbooks) s naslovom The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites kao izvrsno štivo za procjenu već obavljenih te planiranje i pripremu novih digitalizacijskih projekata. Knjiga objedinjuje iskustva 75 suvremenih teoretičara i stručnjaka iz cijeloga svijeta, te kako izdavači kažu – pruža nove, osvježavajuće ideje i upute za uzbudljive digitalne izazove. Izabrani tekstovi ocrtavaju načine kojima se transformiraju suvremene kulturne ustanove – arhivi, knjižnice i muzeji (dalje: AKM ustanove) kroz inovativnu primjenu digitalnih tehnologija te se preporučuje baštinskim stručnjacima, studentima, dizajnerima i svim ostalim profesionalcima zainteresiranima za proizvodnju kulture u post-digitalnom dobu. Sadržaj opsežne knjige na gotovo 500 stranica strukturiran je u četiri dijela koja su ukratko predstavljena u uvodnom tekstu koji potpisuju urednici knjige – Hannah Lewi, Wally Smith, Steven Cooke i Dirk vom Lehn. Čitatelje u problematiku knjige uvode i četiri intervjua vođena s četiri renomirana stručnjaka – Seb Chan (ACMI), s Daveom Pattenom (Science Museum London), s Roryjem Hydeom (V&A Museum) te s Keirom Winesmithom (SFMOMA). Prvi dio knjige – Globalni digitalni AKM sektor u nastajanju bavi se utjecajem novih digitalnih praksi na AKM sektor u cjelini pa tako i na globalni kulturni sektor. Među osam tekstova kojima se tumače ključne teme knjige je i tekst F. R. Cameron u kojemu promišljanja o digitalizaciji kao nematerijalnoj, informativnoj replici stvarnih objekata, ali i kao o umreženim ljudskim i strojnim subjektivitetima. Rezultat su milijuni digitaliziranih zbirki i trodimenzionalnih vizualizacija predmeta kulturne baštine koji se kreću u globalnoj računalnoj infrastrukturi. A. Dewdney nastoji odgovoriti kako digitalne tehnologije, aplikacije i mreže stvaraju novi odnos prema kulturi, publici i kulturnoj vrijednosti; E. Rodley propituje suvremene muzeološke teorije distribuiranih muzeja koji su: interaktivni, privlačni i relevantni, otvoreni te održivi na platformi, u zajednici i vremenu, a postaju 'pametniji', učinkovitiji i korisniji što se više koriste povećavajući kvalitetu iskustva posjetitelja i samog internetskog muzeja. T. Sherratt ističe kako je korištenje digitalnih tehnologija mnogim AKM ustanovama pružilo mogućnost predstavljanja građe koju nisu i ne bi mogli u realnome prostoru, no, raspravlja i o pitanju kada, zašto i kojim informacijama ipak nije omogućen slobodan online pristup. Izazovi i mogućnosti digitalizacije za arhive i arhivsku praksu predstavljeni su u osam tekstova sadržanih u drugom dijelu knjige – Animiranje arhiva. M. Caswell i M. Cifor bave se etičkim pitanjima vezanima za digitalizaciju arhivskih dokumenata; J. Iranowska opisuje rad na projektu Munch Museuma iz Osla – eMunch.no koji predstavlja rukopisnu baštinu velikoga norveškog slikara Edvarda Muncha. Tin-Kai Chen je opisujući projekt digitalizacije tradicionalnog kazališta sjena iznio usporedbu suvremene tehnologije sa šalicom za čaj, koja neće privući korisnike ako muzejski sadržaji nisu zanimljivi niti (poput čaja) po njihovom ukusu. Tekstovi trećeg dijela knjige Dizajniranje angažiranog iskustva istražuju procese izložbenoga dizajna u relaciji s publikom kao i načine kojima digitalne tehnologije sudjeluju u stvaranju novih iskustava kod angažiranih posjetitelja. U tekstu O virtualnim aurama: objekt kulturne baštine u doba 3D digitalne reprodukcije J. Hindmarch, M. Terras i S. Robson ističu kako suvremena izrada 3D virtualnih modela nastoji biti što realističnija kao digitalni surogat muzejskih predmeta istovremeno se pitajući da li digitalna replika može dočarati auru realnoga muzejskog predmeta. Tekst T. Jonesa i D. Simpsona opisuje kako je Christchurch Art Gallery Te Puna o Waiwhetū (Novi Zeland) koristila svoje mrežne stranice kao izdavačku platformu u vrijeme potresa 2011. godine i poslijepotresnom razdoblju obnove galerije (2011.-2015.). J. S. Kuehns u tekstu S polica na mrežu polazi od dileme da li vrlo detaljni opisni i tekstualni podaci mogu zamijeniti vizualni doživljaj predmeta opisujući projekt O'Donnell Marginalia iz zbirke Nicholasa Michaela O'Donnella (1862.-1920.). Posljednje, četvrto poglavlje (Locating in place) nizom primjera tumači na koje načine digitalne tehnologije i tehnike mijenjaju naš odnos prema realnim/autentičnim prostorima, zgradama i mjestima. A. Gunn predstavila je online izložbu Art of Nation koju je pripremio Australian War Memorial korištenjem umjetničkih, arhivskih i povijesnih predmeta u prikazu australskog sudjelovanja u Prvome svjetskom; H. Lewi i A. Murray tumače fenomen refotografije, odnosno izrade kreativnih kompozicija „tada i sada“ korištenjem povijesnih i suvremenih fotografija; iskustvo korištenja digitalnih pješačkih tura za istraživanje urbane povijesti (digital history tour apps) koje u svojim kreacijama uvažavaju najbolje prakse turizma i obrazovanja bilo je tema teksta skupine autora na primjerima tura kroz London i Melbourne. Knjiga je popraćena i Pogovorom A. Witcomb te kazalom, a svaki od tekstualnih priloga opsežnim bilješkama i literaturom. Objedinjena iskustva kao i nova pitanja vezanu uz digitalizaciju baštine, zasigurno će i u hrvatskoj muzejskoj zajednici pronaći zainteresirane čitače i biti im od koristi. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Arhivi
Digitalizacija
Digitalna zbirka
Knjižnice
Kulturna baština
Muzeji
Priručnik
Library

search field:

978-94-90322-32-8
2020
engleski
MDC library
Prinsenbeek
Jap Sam Books
Selected bibliography.- Index
The artist interview : for conservation and presentation of contemporary art : guidelines and practice
Book
Dokumentacijski postupci
intervju
Suvremena umjetnost
Priručnik
Library

search field:

0-8109-6419-8
1992
Shelly, Marjorie (Shelly, Marjorie)
engleski
MDC library
New York
Metropolitan Museum of Art
The care and handling of art objects : practices in the Metropolitan Museum of Art
Book
Prirucnik za rad osoblja Metropolitan Musem of Art u New Yorku, koji je ujedno i konkretnim primjerom muzejskim djelatnicima za praktican rad s njihovim zbirkama. Kako rukovati, cuvati, prenositi, izlagati i pohranjivati razlicite muzejske - umjetnicke predmete (skulpture, slike, muzicke instrumente, tekstil, kostime, itd.). Pažnja je posvecena i temperaturi, rasvjeti, relativnoj vlazi zraka. U prilogu je navedena i strucna literatura.
Fotografija
Glazbeni instrument
Knjiga
Konzervacija
Konzervacija i restauracija
Muzeologija
Papir
Restauracija
Tekstil
Zaštita muzejskih predmeta
Metropolitan museum of art (New York)
Priručnik
Library

search field:

978-0-500-23928-5
2017
George, Adrian (George, Adrian)
engleski
MDC library
London
Thames and Hudson
Notes.- Index.
The curator`s handbook : museums, commercial galleries, independent spaces
Book
Knjiga The Curator`s Handbook, koju njezin nakladnik Thames and Hudson predstavlja kao “najjasniji i najcjelovitiji vodič kroz umijeće kustoske prakse”, osnovni je priručnik za studente muzeologije, kustose-početnike, ali i za iskusne kustose i njihove timove. Sadržaj knjige njezin je autor Adrian George (zamjenik ravnatelja i viši kustos UK Government Art Collection u Londonu) osmislio unutar 12 tematskih poglavlja u kojima navodi 12 osnovnih koraka koji vode od ideje do realizacije i valorizacije kustoske izložbe. Jasan i informativan tekst opisuje svaki korak nizom dragocjenih detalja otkrivajući ključeve uspjeha, ali i zamke koje treba izbjegavati. Uvodno poglavlje priručnika (Introduction) započinje pitanjem - tko je kustos (What is a curator?), na koje autor pronalazi odgovor u latinskom korijenu riječi curare što znači „brinuti o“. Profesiju kustosa prati od njezinih početaka u 17. stoljeću kada prvi kolekcionari osnivaju tzv. kabinete kurioziteta pa do suvremenih dana kada kustosa predstavlja kao onoga koji skrbi/brine, tumači, poučava, organizira. Pri tome ukazuje na različite tipove kustosa koji se mogu razlikovati kao predmetni stručnjaci (npr. kustos japanske umjetnosti ili kustos grafika i crteža), kao zaposlenici javnih muzeja i galerija ili pak nezavisni kustosi tzv. freelanceri te kao kustosi pojedinih djelatnosti i odjela (npr. edukativnih ili izložbenih). Prvim poglavljem (Starting Off) autor upozorava na sve ono što prethodni jednom izložbenom projektu. Osim početne ideje i inspiracije, važno je i iskustvo koje se stječe posjetom izložbama i razgovorom s drugim kustosima, akademicima i umjetnicima, kao i svijest o tome kako je izložba uvijek kombinacija osobnih istraživačkih, ali i javnih interesa. Osim brige o potencijalnim financijerima i sponzorima, kustos treba dobro poznavati i vrste izložaba bile one koje koriste predmete iz fundusa muzeja za obradu specifične teme ili određenoga perioda ili privremene izložba – monografske, povijesne, periodične (bijenale, trijenale...) itd. Drugo poglavlje (From Idea to Reality) donosi preporuke kako dobru ideju pretvoriti u izložbu. Pri tome prvi je korak izrada izložbenoga koncepta (exhibition outline document) koji razrađuje i uobličava ideju, ali predviđa i sve potencijalne probleme. Nakon definirane teme izložbe, drugi je korak izrada detaljne liste izložaka/predmeta. Osim što autor prilaže i obrasce za navedene dokumente, kustosima može biti vrlo korisna i ponuđena formula za planiranje veličine izložbenog prostora – (zbroj svih predmeta u centimetrima) + (broj predmeta x 100 cm) + (100 cm) = ukupno cm. Treći korak opisan je u poglavlju Pitching i nudi savjete kako ponuditi svoju ideju i zainteresirati muzeje za izložbu, kako pronaći suradnike posebice ako ste početnik i imate ideju koja nije u muzejskom programu. Ponuđen je i obrazac za pisanje izložbenog plana (str. 84-85) koji sadrži odrednice: sadržajna/idejna koncepcija, popis izložaka, vremenski plan, popis umjetnika; interpretativni tekstovi, edukativni program, popratne publikacije, oblici komunikacije, budžet, financiranje, popis popratnih događanja. Četvrto se poglavlje bavi budžetom i financiranjem (Budgets and Fundraising) gdje autor između ostaloga ukazuje na potrebu što preciznijeg definiranja svih troškova (za transport, zaštitu, dizajn, tisak...) te daje korisne savjete za traženje sponzora i donatora. Koje sve ugovore, pregovore i evaluacije treba napraviti tema je petoga poglavlja (Contracts, Negotiations, Obligations and Evaluations). Među njima se ističe i planiranje istraživanja posjetitelja. Posebno je poglavlje posvećeno izložbenim publikacijama – katalozima i knjigama (Exhibition Publications & Merchandise). Autor naglašava kako publikacije nisu samo mogućnost da kustosi objave svoja istraživanja već su one povijesni dokumenti izložbe kao i ideja koju su izložbe prenosile. Te publikacije predstavljaju njihova autora/ kustosa kao stručnjaka određenoga tematskog područja, ali su i medij koji se može ponuditi potencijalnim sponzorima da se reklamiraju svojim logom ili nazivom navedenim na koricama. Odluka o izradi publikacije te kome će biti namijenjene i u kome obliku, treba se donijeti u ranim pripremnim fazama izložbe. Poglavlje donosi i upute o timu koji radi na publikaciji, vrstama pubikacija kao i vrstama tekstova koje mogu sadržavati, ilustracijama i autorskim pravima, grafičkom dizajnu, distribuciji i promociji. Među korisnim savjetima je i onaj Claire Young: „Books are around forever – that includes the bad ones.“ (str. 131). Poglavlje Putting a Show Together je posvećeno izložbenom dizajnu – od odabira izložbenoga prostora do legendi i interpretativnih tekstova, biranju izložbenoga namještaja, upotrebi tehnologija i novih medija kao i ukljanjanju eventualnih prepreka i rizika za zdravlje i život posjetitelja te osiguravanja njihove sigurnosti. Posebno poglavlje posvećeno je odnosu s medijima, pisanju pozivnica (The Weeks Before the Opening), a vrlo detaljne upute za postavljanje izložaka od upotrebe rukavica i definiranja puta i načina prenošenja predmeta do njihova sigurnog i čvrstog postavljanja na zidove sadržane su u poglavlju Installation. Kada je izložba postavljena, jedan od savjeta sadržan u poglavlju The Days before Opening and the Opening Day je šetnja kroz izložbeni prostor u ulozi posjetitelja. Kako dati dobar intervju, što pripremiti na domjenku – neke su od tema koje se mogu pročitati u poglavlju The Press Opening and Private View. Posljednje 12. poglavlje (During – and after – the exhibition) upozorava na obvezu i važnost dokumentiranja izložbe. Mnogi će se hrvatski muzelaci prepoznati i u naputku da rad kustosa nije završen otvorenjem izložbe već se on proteže na svakodnevno sudjelovanje na izložbi koje se ne odnosi samo na intervjue i vodstva kroz izložbu već može obuhvaćati i svakodnevno otvaranje galerije, paljenje svjetala, dežurstvo na izložbi pa čak i čišćenje podova. I na kraju, kustos treba realno sagledati sve uspjehe, ali i učinjene propuste na izložbi. Pogovor knjizi ukazuje na budućnost kustoske prakse u kojemu autor naglašava kako suvremeni kustos treba pratiti i poznavati nove medije te biti otvoren za primjenu novih tehnologija i trendova. Fizički prostor više nije prepreka kada je kustosima na raspolaganju virtualni prostor za njihove često kompleksne, konceptualne i interaktivne online projekte. Uz tablice i dijagrame, iscrpne bilješke i popratna kazala, tekst priručnika potkrjepljuju i savjeti respektabilnih svjetskih kustosa i muzejskih ravnatelja među kojima su Daniel Birnbaum (Moderna Museet, Stockholm); Aric Chen (M+,Hong Kong); Elizabeth MacGregor (Museum of Contemporary Art, Sydney); Hans Ulrich Obrist (Serpentine Gallery, London); Gao Peng (Today Art Museum, Beijing); Jennifer Russell (Metropolitan Museum of Art, New York); and Nicholas Serota (Tate, London). Korisna, praktična, detaljna, jasno napisana – knjiga The Curator`s Handbook jedna je od onih koje bi svaki kustos želio imati na svome radnom stolu! Do tada, reprint prvoga izdanja iz 2015.g. koji je objavljen u 2017.godini, dostupan je u knjižnici MDC-a. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Muzejsko poslovanje
Osoblje, muzejsko
Priručnik
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-11-290518-8
1998
Dexter Lord, Gail, Lord, Barry (Dexter Lord, Gail, Lord, Barry)
engleski
MDC library
London
Stationery Office
Fotokopija originalnog izdanja .- Glossary.- Index
The manual of museum management
Book
Barry Lord i Gail Dexter Lord, istaknuti teoretičari i urednici "Priručnika za muzejsko planiranje" (The manual of museum planning, HMSO, 1991), priredili su i "Priručnik za muzejsko upravljanje" u kojemu su nastojali odgovoriti na pitanja: zašto (svrha muzejskog upravljanja), tko (struktura muzejske organizacije) i kako (metode muzejskog upravljanja). U prvom poglavlju autori su pružili osnovne informacije o svrsi i potrebi upravljanja, njegovom očitovanju u izjavi o poslovanju muzejske ustanove, ulozi upravljanja u muzeju. Drugim poglavljem predstavili su načine upravljanja i ulogu muzejskih zaposlenika u njegovoj realizaciji (upravljačka tijela, osoblje i njihova organizacija prema muzejskim funkcijama, volonteri). Metodama muzejskog upravljanja posvećeno je treće poglavlje koje obuhvaća planiranje, muzejsku politiku, procedure, suradnju s drugim ustanovama, komunikaciju, nabavnu politiku, programe za odnose s publikom i javnošću, planiranje muzejskih prostora, upravljanje financijama. Teoretska razmatranja upotpunjena su primjerima iz prakse većih svjetskih muzeja (npr. Field Museum of Natural History, Chicago, Museum of Science and Industry, Manchester, Tate Gallery, London, itd.).
Management
Muzejsko poslovanje
Muzeologija
Upravljanje
Priručnik
Library
publisher:
London :  HMSO , 1991
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-11-290483-1
1991
Dexter Lord, Gail, Lord, Barry (Dexter Lord, Gail (ed.), Lord, Barry)
engleski
MDC library
London
HMSO
Tekstovi više autora .- Glossary.- Bibliography.- Index
The manual of museum planning
Book
Iscrpan i nizom strucnih i prakticnih savjeta koncipiran prirucnik za muzejsko planiranje pri proširenju muzeja, njegovoj renovaciji ili pri planiranju nove muzejske zgrade. Nakon uvodnog dijela o procesima muzejskog planiranja, slijedi 20 clanaka istaknutih muzejskih strucnjaka grupiranih u tri teme. Prvi dio - Planiranje za ljude (Planning for people) obraduje planiranje s aspekta muzejske uloge u njegovoj društvenoj zajednici i širem regionalnom kontekstu, uspostavi komunikacije muzeja s njegovim posjetiteljima, razvoju marketinga i raznih oblika odnosa s javnošcu. Drugi dio - Planiranje za kolekcije (Planning for collections) iznosi osnove o upravljanju, planiranju zaštite i osiguranja, informatizaciji te planiranju transporta i spremanja grade u specificnim uvjetima. Treci dio - Planiranje za izgradnju (Planning for construction) analizira ulogu muzejskog ravnatelja, osoblja i udruženja u planiranju muzeoloških projekata te izradi financijske konstrukcije. Navedene su sve etape rada sa svim nezaobilaznim detaljima i uputama za uspješnu izvedbu plana (dizajn, dokumentacija, troškovi). Pri adaptiranju postojece zgrade za potrebe muzeja, istaknut je i opisan udio arhitekata u cjelokupnom procesu. Svi tekstovi popraceni su iscrpnom bibliografijom.
Muzejska zgrada
Muzeologija
Rekonstrukcija
Visitors
Zaštita muzejskih predmeta
Priručnik
Library

search field:

1984
Crespo, Carmen, Vinas, Vincente (Crespo, Carmen, Vinas, Vincente)
engleski
MDC library
Paris
UNESCO
Summary .- Bibliography
The preservation and restoration of paper records and books : a ramp study with guidelines
Book
UNESCO-a je izradio preporuke za zaštitu i restauraciju grade na papirnom mediju te knjige , a namijenjene su prvenstveno za knjižnice i arhive. Opisane su vrste papira te sredstva kojima se piše ili tiska na papiru. Navedeni su elementi koji uvjetuju oštecivanje papira te preventivne mjere zaštite i uklanjanja negativnih utjecaja. Opisana je kontrola zaštite te restauratorski postupci na papiru tj. knjigama
Knjiga
Konzervacija i restauracija
Papir
Restauracija
Zaštita knjižnične građe
Zaštita muzejskih predmeta
Priručnik
Library

search field:

953-6246-14-7
1998
Damjanov, Jadranka (Damjanov, Jadranka)
hrvatski
engleski
MDC library
Zagreb
Hermes izdavaštvo
Tekst usporedo na hrv. i engl. jez .- Bibliografija: str. 383-385
Umjetnost avantura : bilježnica = notebook
Book
Janda, Dubravka, Bogavčić, Ivan (Janda, Dubravka (fotograf), Bogavčić, Ivan (fotograf))
Jadranka Damjanov autorica je priručnika koji naziva bilježnicom zbog zapisivačke strukture njegova sadržaja. Naime, publikacija sadrži koncepciju, organizaciju, tijek i rezultate radionica održanih u Slobodnoj školi radioničkog tipa za svestrano upoznavanje likovno-umjetničkih djela u Centru za kulturu i obrazovanje, Zagreb, a koje su nastavak dugogodišnjeg autoričinog angažmana na uključivanju likovne kulture u obrazovanje pod geslom "Mi odgajamo vas - vi odgajate mene". Autorica je sadržaj publikacije strukturirala tako da je pokazala ključne ideje u interakciji slike i teksta svake od 80 radionica; sinopsis svake radionice s odredbom namjere, opis ambijenta i strukture događanja; fotodokumentaciju, snimke i legende kako je izgledala praizvedba svake od radionica. Naslovi radionica: Počela i načela; Analiza umjetničkog djela; Crtež; Slikarstvo; Kiparstvo; Grad i graditeljstvo; Umjetnost i povijest (Razvoj moderne osjetljivosti); Umjetnost i duhovnost (Istraživanje značenja). Svaka radionica održana je po deset puta.
Likovna umjetnost
Priručnik
Library

search field:

978-1-60606-522-8
2017
Podany, Jerry (Podany, Jerry)
engleski
MDC library
Los Angeles
J. Paul Getty Museum
Glossary.- Index.
When galleries shake : earthquake damage mitigation for museum collections
Book
Elementarne nepogode
Potres
Priručnik
Library

search field:

978-953-6645-65-7|978-953-7259-07-5
2017
Tvrtković, Nikola (Tvrtković, Nikola)
hrvatski
engleski
MDC library
Zagreb
Rijeka
Hrvatski prirodoslovni muzej
Prirodoslovni muzej Rijeka
Tekst usp. na hrv. i eng. jez.- Bibliografija.
Šišmiši Hrvatske : kratka povijest istraživanja i priručnik za određivanje = short research history and identification key
Book
Prirodoslovni muzej Rijeka i Hrvatski prirodoslovni muzej u Zagrebu objavili su knjigu dr. sc. Nikole Tvrtkovića koja otkriva noću aktivna, ljudima tajanstvena, gotovo mistična stvorenja – šišmiše. Iako su šišmiši, prema riječima autora, ljudima najsrodnije životinje te čine više od trećine ukupnoga broja sisavaca, stupanj njihova poznavanja još uvijek je nedovoljan pa ih ljudi i danas u praznovjerju ili strahu ubijaju. Budući da se u hrvatskoj znanstvenoj zajednici šišmišima bavi tek desetak biologa, ovim praktičnim priručnikom džepnoga formata pisanim znanstveno-popularnim jezikom i širem čitateljstvu prilagođenim jednostavnim stilom, autor je, u skladu s preporukama Europskog sporazuma o zaštiti šišmiša (UNEP/EUROBATS), dao velik doprinos unapređivanju znanja o šišmišima i njihovoj zaštiti. Nakon uvodnoga poglavlja, slijedi poglavlje O nazivlju šišmiša u kojemu se nižu nazivi pirčac, peršnjac, rukokrilac, mišmjes... kao pomoć istraživačima u iščitavanju stručne literature, ali i kao posebna poslastica za jezikoslovce. Slijedi poglavlje s kraćim povijesnim pregledom istraživača i istraživanja koja u Hrvatskoj započinju u 19. st. vođena stranim istraživačima do pojave splitskoga profesora geometrije Jurja Kolombatovića koji je krajem 19. stoljeća povećao znanje o šišmišima na 23 zabilježene vrste u Hrvatskoj. Poglavlje Određivanje vrsta daje konkretne upute za identifikaciju na temelju mjerenja i dimenzija pojedinih dijelova tijela šišmiša (uške, njuške, nosnih otvora, zubi itd.), a poglavlje Identifikacijski ključ u 26 koraka pruža pomoć studentima, ekolozima, istraživačima i drugim ljubiteljima šišmiša za njihovo samostalno opažanje. Npr. ako su oko nosnih otvora razne kožne izrasline čiji donji dio je u obliku potkove radi se o šišmišu potkovnjaku (1. korak), a ako je dužina podlaktice 34 do 43 mm radi se o malom potkovnjaku (4. korak). Poglavlje Pregled vrsta i njihovih dosadašnjih nalaza donosi popis i opis 33 vrste šišmiša s lokacijama njihove rasprostranjenosti u Hrvatskoj, većinom popraćen i ilustracijom u boji. Tekst priručnika pisan je usporedno na hrvatskome i engleskom jeziku, bogato je ilustriran fotografijama u boji, a upotpunjuje ga i iscrpna bibliografija.
Prirodna baština
Šišmiš
Zbirka sisavaca
Priručnik
Library
73 - 82 from 82