hr | en
Collection: Library Genre: Priručnik
  • Filter
289 - 300 from 357
Viewing results 289 - 300 of 357

search field:

1971
Krollau, E. K. (Krollau, E. K.)
Storage
Moskva
Naučno-issledovateljskij institut
Ministerstvo kul'tur'y RSFSR
Bibliograf. bilješke ispod teksta
Temperaturno-vlažnostn'yj i svetovoj režim muzeevr'y
Book
Vlaga
Preventivna zaštita
Temperatura
Priručnik
Library

search field:

1983
Crvčanin, Milica (Crvčanin, Milica)
MDC library
Beograd
(Stručna bibliotekarska literatura)
Narodna biblioteka Srbije
Tezaurus za likovne umetnosti : metodologija izrade
Book
Tezaurus
Knjižničarstvo
Priručnik
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

86-7035-031-9
1990
Jovanović, Sofija (Jovanović, Sofija)
MDC library
Beograd
Narodna biblioteka Srbije
Tezaurus za oblast arheologije
Book
Arheologija
Tezaurus
Priručnik
Library

search field:

0-9694423-1-9
1991
Gillies, Teresa, Putt, Neal (Gillies, Teresa, Putt, Neal)
MDC library
Winnipeg
Manitoba Heritage Conservation Service
Jedna mapa s bušenim listovima .- Bibliography
The ABCs of collections care
Book
Praktican, pregledan i napose neophodan prirucnik - abecedarij za strucno osoblje koje skrbi o muzejskim zbirkama i muzejskim predmetima. Prirucnik je sastavljen kao mapa slobodnih listova koji se mogu vaditi, mijenjati i nadopunjavati po potrebi. Sadrži osnovne upute i smjernice o zaštiti (smještaj, osvjetljenje, temperatura, itd.) te o restauraciji muzejskih predmeta.
Mikroklima
Čuvaonica
Insekti
Zaštita muzejskih predmeta
Izlaganje
Štetočine
Muzeologija
Priručnik
Library

search field:

978-1-138-58129-6
2020
engleski
MDC library
London ; New York
(Routledge International Handbooks)
Routledge
Bibliografija i bilješke uz tekstove.- Index.
The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites
Book
Lewi, Hannah, Smith, Wally, Cooke, Steven, Lehn, Dirk vom (Lewi, Hannah (urednik), Smith, Wally (urednik), Cooke, Steven (urednik), Lehn, Dirk vom (urednik))
Koliko su višegodišnji napori svjetskih pa tako i hrvatskih baštinskih stručnjaka uloženi u složene procese digitalizacije bili višestruko opravdani, potvrđuje se i danas kada su muzeji diljem svijeta zatvoreni zbog prevencije širenja zaraze virusom COVID-19, a publika njihove prostore i postave, zbirke i predmete, izložbe i različite muzejske priče može konzumirati samo online. Stoga predstavljamo nedavno objavljenu knjigu iz serije Routledgovih priručnika (Routledge International Handbooks) s naslovom The Routledge international handbook of new digital practices in galleries, libraries, archives, museums and heritage sites kao izvrsno štivo za procjenu već obavljenih te planiranje i pripremu novih digitalizacijskih projekata. Knjiga objedinjuje iskustva 75 suvremenih teoretičara i stručnjaka iz cijeloga svijeta, te kako izdavači kažu – pruža nove, osvježavajuće ideje i upute za uzbudljive digitalne izazove. Izabrani tekstovi ocrtavaju načine kojima se transformiraju suvremene kulturne ustanove – arhivi, knjižnice i muzeji (dalje: AKM ustanove) kroz inovativnu primjenu digitalnih tehnologija te se preporučuje baštinskim stručnjacima, studentima, dizajnerima i svim ostalim profesionalcima zainteresiranima za proizvodnju kulture u post-digitalnom dobu. Sadržaj opsežne knjige na gotovo 500 stranica strukturiran je u četiri dijela koja su ukratko predstavljena u uvodnom tekstu koji potpisuju urednici knjige – Hannah Lewi, Wally Smith, Steven Cooke i Dirk vom Lehn. Čitatelje u problematiku knjige uvode i četiri intervjua vođena s četiri renomirana stručnjaka – Seb Chan (ACMI), s Daveom Pattenom (Science Museum London), s Roryjem Hydeom (V&A Museum) te s Keirom Winesmithom (SFMOMA). Prvi dio knjige – Globalni digitalni AKM sektor u nastajanju bavi se utjecajem novih digitalnih praksi na AKM sektor u cjelini pa tako i na globalni kulturni sektor. Među osam tekstova kojima se tumače ključne teme knjige je i tekst F. R. Cameron u kojemu promišljanja o digitalizaciji kao nematerijalnoj, informativnoj replici stvarnih objekata, ali i kao o umreženim ljudskim i strojnim subjektivitetima. Rezultat su milijuni digitaliziranih zbirki i trodimenzionalnih vizualizacija predmeta kulturne baštine koji se kreću u globalnoj računalnoj infrastrukturi. A. Dewdney nastoji odgovoriti kako digitalne tehnologije, aplikacije i mreže stvaraju novi odnos prema kulturi, publici i kulturnoj vrijednosti; E. Rodley propituje suvremene muzeološke teorije distribuiranih muzeja koji su: interaktivni, privlačni i relevantni, otvoreni te održivi na platformi, u zajednici i vremenu, a postaju 'pametniji', učinkovitiji i korisniji što se više koriste povećavajući kvalitetu iskustva posjetitelja i samog internetskog muzeja. T. Sherratt ističe kako je korištenje digitalnih tehnologija mnogim AKM ustanovama pružilo mogućnost predstavljanja građe koju nisu i ne bi mogli u realnome prostoru, no, raspravlja i o pitanju kada, zašto i kojim informacijama ipak nije omogućen slobodan online pristup. Izazovi i mogućnosti digitalizacije za arhive i arhivsku praksu predstavljeni su u osam tekstova sadržanih u drugom dijelu knjige – Animiranje arhiva. M. Caswell i M. Cifor bave se etičkim pitanjima vezanima za digitalizaciju arhivskih dokumenata; J. Iranowska opisuje rad na projektu Munch Museuma iz Osla – eMunch.no koji predstavlja rukopisnu baštinu velikoga norveškog slikara Edvarda Muncha. Tin-Kai Chen je opisujući projekt digitalizacije tradicionalnog kazališta sjena iznio usporedbu suvremene tehnologije sa šalicom za čaj, koja neće privući korisnike ako muzejski sadržaji nisu zanimljivi niti (poput čaja) po njihovom ukusu. Tekstovi trećeg dijela knjige Dizajniranje angažiranog iskustva istražuju procese izložbenoga dizajna u relaciji s publikom kao i načine kojima digitalne tehnologije sudjeluju u stvaranju novih iskustava kod angažiranih posjetitelja. U tekstu O virtualnim aurama: objekt kulturne baštine u doba 3D digitalne reprodukcije J. Hindmarch, M. Terras i S. Robson ističu kako suvremena izrada 3D virtualnih modela nastoji biti što realističnija kao digitalni surogat muzejskih predmeta istovremeno se pitajući da li digitalna replika može dočarati auru realnoga muzejskog predmeta. Tekst T. Jonesa i D. Simpsona opisuje kako je Christchurch Art Gallery Te Puna o Waiwhetū (Novi Zeland) koristila svoje mrežne stranice kao izdavačku platformu u vrijeme potresa 2011. godine i poslijepotresnom razdoblju obnove galerije (2011.-2015.). J. S. Kuehns u tekstu S polica na mrežu polazi od dileme da li vrlo detaljni opisni i tekstualni podaci mogu zamijeniti vizualni doživljaj predmeta opisujući projekt O'Donnell Marginalia iz zbirke Nicholasa Michaela O'Donnella (1862.-1920.). Posljednje, četvrto poglavlje (Locating in place) nizom primjera tumači na koje načine digitalne tehnologije i tehnike mijenjaju naš odnos prema realnim/autentičnim prostorima, zgradama i mjestima. A. Gunn predstavila je online izložbu Art of Nation koju je pripremio Australian War Memorial korištenjem umjetničkih, arhivskih i povijesnih predmeta u prikazu australskog sudjelovanja u Prvome svjetskom; H. Lewi i A. Murray tumače fenomen refotografije, odnosno izrade kreativnih kompozicija „tada i sada“ korištenjem povijesnih i suvremenih fotografija; iskustvo korištenja digitalnih pješačkih tura za istraživanje urbane povijesti (digital history tour apps) koje u svojim kreacijama uvažavaju najbolje prakse turizma i obrazovanja bilo je tema teksta skupine autora na primjerima tura kroz London i Melbourne. Knjiga je popraćena i Pogovorom A. Witcomb te kazalom, a svaki od tekstualnih priloga opsežnim bilješkama i literaturom. Objedinjena iskustva kao i nova pitanja vezanu uz digitalizaciju baštine, zasigurno će i u hrvatskoj muzejskoj zajednici pronaći zainteresirane čitače i biti im od koristi. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Digitalizacija
Kulturna baština
Digitalna zbirka
Arhivi
Knjižnice
Muzeji
Priručnik
Library

search field:

978-94-90322-32-8
2020
engleski
MDC library
Prinsenbeek
Jap Sam Books
Selected bibliography.- Index
The artist interview : for conservation and presentation of contemporary art : guidelines and practice
Book
Dokumentacijski postupci
Suvremena umjetnost
intervju
Priručnik
Library

search field:

0-8109-6419-8
1992
Shelly, Marjorie (Shelly, Marjorie)
engleski
MDC library
New York
Metropolitan Museum of Art
The care and handling of art objects : practices in the Metropolitan Museum of Art
Book
Prirucnik za rad osoblja Metropolitan Musem of Art u New Yorku, koji je ujedno i konkretnim primjerom muzejskim djelatnicima za praktican rad s njihovim zbirkama. Kako rukovati, cuvati, prenositi, izlagati i pohranjivati razlicite muzejske - umjetnicke predmete (skulpture, slike, muzicke instrumente, tekstil, kostime, itd.). Pažnja je posvecena i temperaturi, rasvjeti, relativnoj vlazi zraka. U prilogu je navedena i strucna literatura.
Papir
Muzeologija
Zaštita muzejskih predmeta
Tekstil
Restauracija
Knjiga
Konzervacija
Glazbeni instrument
Konzervacija i restauracija
Fotografija
Metropolitan museum of art (New York)
Priručnik
Library

search field:

1968
MDC library
Paris
(Museums and monuments)
UNESCO
Tekstovi više autora .- Bibliografske bilješke uz priloge.- Subject index
The conservation of cultural property : with special reference to tropical conditions
Book
Zbirka strucnih tekstova više autora - strucnjaka konzervatora i muzeologa, obraduje problematiku zaštite kulturne baštine. Knjiga je kvalitetan i pregledan prirucnik za rad kustosa i konzervatora. Obradene su teme - što je kulturna baština i zašto i kada ju zaštititi, klimatski i mikroklimatski uvjeti, zaštita od štetocina i insekata, kemijski utjecaji i njihova uklanjanja, zaštita i restauracija stakla, povijesnih spomenika, graditeljske baštine, zidnog slikarstva, kamena, metala, tekstila, kože, papira, suvremenih sintetskih materijala, itd. Posebno su navedeni primjeri zaštite kulturne baštine u tropskim klimatskim uvjetima.
Mikroklima
Čuvaonica
Metal
Insekti
Kamen
Konzervacija i restauracija
Tekstil
Zaštita graditeljske baštine
Koža
Konzervacija
Restauracija
Rasvjeta
Staklo
Temperatura
Zaštita kulturne baštine
Zaštita muzejskih predmeta
Papir
Zidno slikarstvo
Priručnik
Library

search field:

978-0-500-23928-5
2017
George, Adrian (George, Adrian)
engleski
MDC library
London
Thames and Hudson
Notes.- Index.
The curator`s handbook : museums, commercial galleries, independent spaces
Book
Knjiga The Curator`s Handbook, koju njezin nakladnik Thames and Hudson predstavlja kao “najjasniji i najcjelovitiji vodič kroz umijeće kustoske prakse”, osnovni je priručnik za studente muzeologije, kustose-početnike, ali i za iskusne kustose i njihove timove. Sadržaj knjige njezin je autor Adrian George (zamjenik ravnatelja i viši kustos UK Government Art Collection u Londonu) osmislio unutar 12 tematskih poglavlja u kojima navodi 12 osnovnih koraka koji vode od ideje do realizacije i valorizacije kustoske izložbe. Jasan i informativan tekst opisuje svaki korak nizom dragocjenih detalja otkrivajući ključeve uspjeha, ali i zamke koje treba izbjegavati. Uvodno poglavlje priručnika (Introduction) započinje pitanjem - tko je kustos (What is a curator?), na koje autor pronalazi odgovor u latinskom korijenu riječi curare što znači „brinuti o“. Profesiju kustosa prati od njezinih početaka u 17. stoljeću kada prvi kolekcionari osnivaju tzv. kabinete kurioziteta pa do suvremenih dana kada kustosa predstavlja kao onoga koji skrbi/brine, tumači, poučava, organizira. Pri tome ukazuje na različite tipove kustosa koji se mogu razlikovati kao predmetni stručnjaci (npr. kustos japanske umjetnosti ili kustos grafika i crteža), kao zaposlenici javnih muzeja i galerija ili pak nezavisni kustosi tzv. freelanceri te kao kustosi pojedinih djelatnosti i odjela (npr. edukativnih ili izložbenih). Prvim poglavljem (Starting Off) autor upozorava na sve ono što prethodni jednom izložbenom projektu. Osim početne ideje i inspiracije, važno je i iskustvo koje se stječe posjetom izložbama i razgovorom s drugim kustosima, akademicima i umjetnicima, kao i svijest o tome kako je izložba uvijek kombinacija osobnih istraživačkih, ali i javnih interesa. Osim brige o potencijalnim financijerima i sponzorima, kustos treba dobro poznavati i vrste izložaba bile one koje koriste predmete iz fundusa muzeja za obradu specifične teme ili određenoga perioda ili privremene izložba – monografske, povijesne, periodične (bijenale, trijenale...) itd. Drugo poglavlje (From Idea to Reality) donosi preporuke kako dobru ideju pretvoriti u izložbu. Pri tome prvi je korak izrada izložbenoga koncepta (exhibition outline document) koji razrađuje i uobličava ideju, ali predviđa i sve potencijalne probleme. Nakon definirane teme izložbe, drugi je korak izrada detaljne liste izložaka/predmeta. Osim što autor prilaže i obrasce za navedene dokumente, kustosima može biti vrlo korisna i ponuđena formula za planiranje veličine izložbenog prostora – (zbroj svih predmeta u centimetrima) + (broj predmeta x 100 cm) + (100 cm) = ukupno cm. Treći korak opisan je u poglavlju Pitching i nudi savjete kako ponuditi svoju ideju i zainteresirati muzeje za izložbu, kako pronaći suradnike posebice ako ste početnik i imate ideju koja nije u muzejskom programu. Ponuđen je i obrazac za pisanje izložbenog plana (str. 84-85) koji sadrži odrednice: sadržajna/idejna koncepcija, popis izložaka, vremenski plan, popis umjetnika; interpretativni tekstovi, edukativni program, popratne publikacije, oblici komunikacije, budžet, financiranje, popis popratnih događanja. Četvrto se poglavlje bavi budžetom i financiranjem (Budgets and Fundraising) gdje autor između ostaloga ukazuje na potrebu što preciznijeg definiranja svih troškova (za transport, zaštitu, dizajn, tisak...) te daje korisne savjete za traženje sponzora i donatora. Koje sve ugovore, pregovore i evaluacije treba napraviti tema je petoga poglavlja (Contracts, Negotiations, Obligations and Evaluations). Među njima se ističe i planiranje istraživanja posjetitelja. Posebno je poglavlje posvećeno izložbenim publikacijama – katalozima i knjigama (Exhibition Publications & Merchandise). Autor naglašava kako publikacije nisu samo mogućnost da kustosi objave svoja istraživanja već su one povijesni dokumenti izložbe kao i ideja koju su izložbe prenosile. Te publikacije predstavljaju njihova autora/ kustosa kao stručnjaka određenoga tematskog područja, ali su i medij koji se može ponuditi potencijalnim sponzorima da se reklamiraju svojim logom ili nazivom navedenim na koricama. Odluka o izradi publikacije te kome će biti namijenjene i u kome obliku, treba se donijeti u ranim pripremnim fazama izložbe. Poglavlje donosi i upute o timu koji radi na publikaciji, vrstama pubikacija kao i vrstama tekstova koje mogu sadržavati, ilustracijama i autorskim pravima, grafičkom dizajnu, distribuciji i promociji. Među korisnim savjetima je i onaj Claire Young: „Books are around forever – that includes the bad ones.“ (str. 131). Poglavlje Putting a Show Together je posvećeno izložbenom dizajnu – od odabira izložbenoga prostora do legendi i interpretativnih tekstova, biranju izložbenoga namještaja, upotrebi tehnologija i novih medija kao i ukljanjanju eventualnih prepreka i rizika za zdravlje i život posjetitelja te osiguravanja njihove sigurnosti. Posebno poglavlje posvećeno je odnosu s medijima, pisanju pozivnica (The Weeks Before the Opening), a vrlo detaljne upute za postavljanje izložaka od upotrebe rukavica i definiranja puta i načina prenošenja predmeta do njihova sigurnog i čvrstog postavljanja na zidove sadržane su u poglavlju Installation. Kada je izložba postavljena, jedan od savjeta sadržan u poglavlju The Days before Opening and the Opening Day je šetnja kroz izložbeni prostor u ulozi posjetitelja. Kako dati dobar intervju, što pripremiti na domjenku – neke su od tema koje se mogu pročitati u poglavlju The Press Opening and Private View. Posljednje 12. poglavlje (During – and after – the exhibition) upozorava na obvezu i važnost dokumentiranja izložbe. Mnogi će se hrvatski muzelaci prepoznati i u naputku da rad kustosa nije završen otvorenjem izložbe već se on proteže na svakodnevno sudjelovanje na izložbi koje se ne odnosi samo na intervjue i vodstva kroz izložbu već može obuhvaćati i svakodnevno otvaranje galerije, paljenje svjetala, dežurstvo na izložbi pa čak i čišćenje podova. I na kraju, kustos treba realno sagledati sve uspjehe, ali i učinjene propuste na izložbi. Pogovor knjizi ukazuje na budućnost kustoske prakse u kojemu autor naglašava kako suvremeni kustos treba pratiti i poznavati nove medije te biti otvoren za primjenu novih tehnologija i trendova. Fizički prostor više nije prepreka kada je kustosima na raspolaganju virtualni prostor za njihove često kompleksne, konceptualne i interaktivne online projekte. Uz tablice i dijagrame, iscrpne bilješke i popratna kazala, tekst priručnika potkrjepljuju i savjeti respektabilnih svjetskih kustosa i muzejskih ravnatelja među kojima su Daniel Birnbaum (Moderna Museet, Stockholm); Aric Chen (M+,Hong Kong); Elizabeth MacGregor (Museum of Contemporary Art, Sydney); Hans Ulrich Obrist (Serpentine Gallery, London); Gao Peng (Today Art Museum, Beijing); Jennifer Russell (Metropolitan Museum of Art, New York); and Nicholas Serota (Tate, London). Korisna, praktična, detaljna, jasno napisana – knjiga The Curator`s Handbook jedna je od onih koje bi svaki kustos želio imati na svome radnom stolu! Do tada, reprint prvoga izdanja iz 2015.g. koji je objavljen u 2017.godini, dostupan je u knjižnici MDC-a. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Muzejsko poslovanje
Osoblje, muzejsko
Priručnik
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-0-415-09953-0
2008
Dean, David, Edson, Gary (Dean, David, Edson, Gary)
MDC library
London ; New York
(Museum studies)
Routledge
First published 1994.- Glossary.- Bibliography.- Index.
The handbook for museums
Book
Knjiga The Handbook for museums priručnik je koji nudi osnovne informacije za rad u muzejima. Tekst je grupiran unutar pet sekcija, od kojih je svaka podijeljena na nekoliko tematskih poglavlja koja daju osnovne informacije za profesionalno obavljanje muzejske prakse. Prva je cjelina posvećena muzejskoj ulozi i odgovornosti što je muzeji imaju u društvenoj zajednici ("Museum role and responsibility"). Obrađene su i teme muzejskoga upravljanja te osnovna načela osiguravanja zaštite ljudi i građe u muzejima. Druga se cjelina bavi pitanjima skupljanja, izgradnje i skrbi za muzejske zbirke ("Museum collection management and care"). Posebna je pozornost pridana pitanjima zaštite u muzejima (od preventivne zaštite do restauracije). Treća cjelina obrađuje problematiku interpretacije i komunikacije koju muzeji ostvaruju izložbama i njihovim popratnim aktivnostima ("Interpretation and communication"). Muzejskoj profesiji i etici posvećena je četvrta cjelina ("Professionalism and ethics"), koja donosi i tekst ICOM-ova kodeksa profesionalne etike. Peta cjelina sadržava priloge s primjerima različitih formulara koji se upotrebljavaju u muzejskom poslovanju, rječnik stručnih termina te bibliografiju i kazalo. Svaka je tematska cjelina popraćena izabranom literaturom, a važnije definicije ili preporuke grafički su naznačene i istaknute u tekstu, što pridonosi njegovoj preglednosti i praktičnosti. Autori priručnika Gary Edson i David Dean renomirani su stručnjaci Texas Tech University Museuma. U knjižnici MDC-a od istih su autora dostupna izdanja: Dean, David. Museum exhibition : theory and practice (Routledge, 1994.) i Edson, Gary. Museum ethic (Routledge, 1997.).
Muzeologija, teorija
Priručnik
Library
cooperator:
Dexter Lord, Gail (urednik) ; Lord, Barry (urednik)
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-0-7591-0234-7
2001
MDC library
Walnut Creek
Altamira Press
Glossary.- Bibliography.- Index.
The manual of museum exhibitions
Book
Dexter Lord, Gail, Lord, Barry (Dexter Lord, Gail (urednik), Lord, Barry (urednik))
Knjiga "Priručnik za muzejske izložbe" (The manual of museum exhibitions) u fundusu knjižnice MDC-a pridružena je knjigama "Priručnik za muzejsko planiranje" (The manual of museum planning, HMSO, 1991.) i "Priručnik za muzejsko upravljanje" (The manual of museum management, 1998.), koje su uredili istaknuti teoretičari muzeologije Barry Lord i Gail Dexter Lord. Ta je serija priručnika jedan u nizu projekta bračnog para Lord i njihove tvrtke Lord Cultural Resources, koja je ostvarila oko 1 800 različitih kulturnih i muzejskih projekata u 48 zemalja (više na URL:http://www.lord.ca/index.php). "Priručnik za muzejske izložbe" realiziran je kao praktičan i pregledan, sveobuhvatan vodič kroz sve etape i procese planiranja, postavljanja, dizajna, izvedbe i evaluacije muzejskih izložaba različitih vrsta. Struktura teksta (kao i u ostalim Lordovim priručnicima) slijedi odgovore na osnovna pitanja - zašto, gdje, kako i što? Prvo poglavlje posvećeno je važnosti muzejskih izložaba i njihovoj svrhovitosti. Obrađuje sve etape planiranja izložbe, od definiranja njihova cilja do evaluacije rezultata postignutih izložbom. Drugo se poglavlje bavi pitanjima izložbenoga prostora i opreme, a u trećem se razmatraju pitanja planiranja i upravljanja izložbenim programom, financijskoga planiranja te izrade izložbenih koncepcija. Četvrto poglavlje istražuje nove mogućnosti muzejskih izložaba u 21. st. Svi su teorijski dijelovi priručnika popraćeni nizom primjera iz svjetske muzejske prakse, a njihovi su autori renomirani muzejski stručnjaci. Priručnik je popraćen rječnikom, anotiranom bibliografijom i kazalom. Više o publikacijama Barry Lorda i Gail Dexter Lorda na http://www.lord.ca/Pages/Lord_LordAcademy_LordPublications.php
Izložbe
Izlaganje
Priručnik
Library
cooperator:
Lord, Barry (urednik)
publisher:
Lanham :  Altamira Press , 2007
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-0-7591-0971-1
2007
MDC library
Lanham
Altamira Press
Glossary.- Bibliography.- Index.
The manual of museum learning
Book
Lord, Barry (Lord, Barry (urednik))
Muzejska pedagogija
Priručnik
Library
289 - 300 from 357