hr | en
All
All
Archive
Library
Photo Collection
Poster Collection
Video Collection
Year: 2023
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Theme, place

Theme, period

Material

Technique

Genre

73 - 84 from 639
Viewing results 73 - 84 of 639

search field:

2023.
13617
2023
M&M (designer)
Serragli d.o.o. (press)
papir
Dubrovnik
Mokošica
Brodovi na fotografijama i razglednicama od sredine 19. do sredine 20. stoljeća
plakat
Brodovi na fotografijama i razglednicama od sredine 19. do sredine 20. stoljeća
7.12.2023. - 30.4.2024.
Ships in photographs and picture postcards from the mid 19th to the mid 20th
digitalni ispis
izložba
Poster Collection

search field:

2023.
13586
2023
Ars kopija d.o.o. (press)
Gamulin, Damir (designer)
Organizirano oblikovanje d.o.o. (designer)
Sevšek, Antun (designer)
papir
Zagreb en1
Bršljan i Smilje - krasno bilje
plakat
Bršljan i Smilje - krasno bilje
Uz 150. obljetnicu dvaju hrvatskih dječjih časopisa
digitalni tisak
izložba
Poster Collection

search field:

978-953-7262-30-3
2023
Batinić, Štefka (Batinić, Štefka)
hrvatski
MDC library
Zagreb
Hrvatski školski muzej
Kazalo.- Bibliograf. bilj. uz tekst.- Bibliografija.-Summary
Bršljan i Smilje - krasno bilje : uz 150. obljetnicu dvaju hrvatskih dječjih časopisa : Galerija Hrvatskog školskog muzeja "Školica za 5", 24.10. - 9.12. 2023.
katalog
Katalog izložbe „Bršljan i Smilje – krasno bilje : uz 150. obljetnicu dvaju hrvatskih dječjih časopisa“ autorice dr. sc. Štefke Batinić. Izložbom „Bršljan i Smilje – krasno bilje“ predstavljena su dva dječja časopisa pokrenuta 1873. godine. Oba su plod učiteljskoga djelovanja u drugoj polovini 19. stoljeća, koje je podrazumijevalo i angažman na stvaranju primjerenoga štiva za djecu. Izložba prikazuje doprinos ovih časopisa dječjoj književnost, govori o kontekstu njihova pokretanja, njihovoj ulozi s gledišta školskog i svakodnevnog života učenika nižih razreda osnovnih škola, ali i iznimnoj likovnoj i grafičkoj dimenziji koja je vrijedna i zajednička za oba časopisa u kojima su isustratori bili i Menci Clement Crnčić, Andrija Murović, Julije Meissner, Vilko Gliga Selan i drugi. Više na: https://www.hsmuzej.hr/hr/aktualnosti/brsljan-i-smilje-krasno-bilje-418/ (pristupljeno: 8.10.2024.)
Časopisi
Izložba, kulturno-povijesna
Dječji časopisi
Katalog izložbe
Library

search field:

978-953-8496-03-5
2023
Kovač, Leonida, Vukelić Horvatić, Vesna, Kokolari, Martina (Kovač, Leonida, Vukelić Horvatić, Vesna, Kokolari, Martina)
hrvatski
engleski
MDC library
Zagreb
Muzej grada Zagreba
Tekst usp. na hrv. i na engl. jez.- Bilješke.- Izvori i literatura
Catino 20. stoljeće : [Muzej grada Zagreba listopad 2023. – veljača 2024.]
katalog
Cata Dujšin-Ribar bila je vrsna slikarica i pjesnikinja koja je svojim radom zadužila zagrebačku i hrvatsku kulturu. Zbirku i stan, u Demetrovoj ulici 3, poklonila je gradu Zagrebu, uz uvjet da se stan uredi kao memorijalna zbirka. Izložbom Catino 20. stoljeće prikazat ćemo Catin životni put. Od rodnog Trogira preko Boke Kotorske, u kojoj je provela 16 godina svog života i koja je ostavila dubok trag u njenom slikarskom opusu; Splita, gdje joj je učitelj bio Emanuel Vidović koji ju je usmjerio prema Zagrebu i školovanju na Kraljevskoj višoj školi za umjetnički obrt (danas Akademija likovnih umjetnosti). Istovremeno, izložba prati i Catu u teškom vremenu od neimaštine do blagostanja, od trenutaka velike osobne sreće do tragedija koje su je obilježile kao osobu. Cata Dujšin-Ribar naslikala je više od 5000 djela. Prvu samostalnu izložbu imala je 1927. godine, u svom ateljeu na Mažuranićevom trgu. Svoju prvu inozemnu samostalnu izložbu priređuje 1936. godine u The Cooling Galleries u Londonu. Nasuprot slikarstvu ili usporedo sa slikarstvom, Cata Dujšin Ribar razvijala je i pjesnički dar. Trebalo je nekoliko desetljeća da u njoj sazrije, do tada skrivena, pjesnička duša. Poema Noć tamna je moja svjetlo dana ugledala je 1962. godine. Nakon toga slijede pjesničke zbirke: Rastanci bez rastanaka (1971.), Iz kamene jeke (1975.), Catina lirika (1983.) i Moj dom (1992.) ... Nažalost, interijer Catine dragocjene zbirke stradao je u potresima 2020. godine, zbog čega je zatvoren za javnost. Stoga nam je cilj izložbom Catino 20. stoljeće prezentirati široj publici životni put i stvaralački rad Cate Dujšin Ribar, kako bi sjećanje na jednu snažnu ženu, slikaricu i pjesnikinju živjelo i dalje sve do obnove prostora u Demetrovoj 3. Preuzeto sa: https://www.mgz.hr/hr/izlozbe/izlozba/catino-20-stolje%C4%87e,3584.html (pristupljeno: 17.9.2024.)
Izložba, biografska
Dujšin Ribar, Cata
Katalog izložbe
Library

search field:

978-3-906007-71-7
2023
Viviani, Pia (Viviani, Pia)
njemački
MDC library
Zuerich
(Normen und Standards)
Verband der Museen der Schweiz
Bibliografija.- Dostupno i u elektroničkom obliku: https://www.museums.ch/admin/data/files/media/file_de/505/vms_citizen-science_d_web.pdf?lm=1702539146 (pristupljeno: 22.7.2024.)
Citizen Science im Museum : Gemeinsam mit der Gesellschaft forschen
Book
Građanska znanost daje muzejima priliku da usidre instituciju u populaciji i s određenim ciljnim skupinama te da pokrenu ponude izvan muzejskih prostorija: vani u prirodi ili digitalno u domovima građana. Stvara se izravan kontakt sa stanovništvom i dolazi do nove publike. Zajedničko istraživanje čini muzej pristupačnijim i jača povjerenje i veze s muzejom.
Znanstveni rad u muzejima
Brošura
Library
cooperator:
Švoger, Andrej (fotograf)
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka kataloga izložaba

search field:

978-953-8280-41-2
2023
engleski
MDC library
Varaždin
Gradski muzej Varaždin
City museum Varaždin
Book
Švoger, Andrej (Švoger, Andrej (fotograf))
Gradski muzej Varaždin (Varaždin)
Varaždin
Informativna brošura
Library
publisher:
numerical data:
Vol. 19, no. 1(March), 4(December) 2023.
type:
collection:
Library - Zbirka periodike

search field:

1550-1906
2023
engleski
MDC library
Thousand Oaks
SAGE Publishing
Collections : a journal for museum and archives professionals
časopis
Library

search field:

1848-4859
978-953-8082-67-2
2023
hrvatski
talijanski
MDC library
Pula
(Katalozi Edukacijskog odjela)
Arheološki muzej Istre
Tekst usp. na hrv. i tal. jez.- Bibliografija.
Colonia Pola, quae nunc Pietas Iulia : posvećeno velikoj znanstvenici i arheologinji Bruni Forlati Tamaro
Book
Codacci-Terlević, Giulia (Codacci-Terlević, Giulia (urednik))
Edukativni program
Katalog
Library

search field:

978-0-367-44332-0
2023
Caple, Chris, Williams, Emily (Caple, Chris, Williams, Emily)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index
Conservation skills for the 21st century : judgement, method, and decision-making
Book
Konzervacija i restauracija
Zaštita muzejskih predmeta
Preventivna zaštita
Priručnik
Library

search field:

978-953-8060-08-3
2023
Istarski povijesni biennale (Istarski povijesni biennale)
hrvatski
talijanski
MDC library
Pazin
Poreč
Pula
Zavičajni muzej Poreštine - Museo del territorio parentino
Sveučilište Jurja Dobrile - Odjel za humanističke znanosti
Državni arhiv u Pazinu
Tekstovi više autora.- Bibl. bilj. uz tekst.- Summaries.
Corpus, carnalitas... : o tijelu i tjelesnosti u povijesti na jadranskom prostoru : zbornik radova = the body and corporality in the history of the Adriatic : conference paper
Book
Uljančić-Vekić, Elena, Mogorović-Crljenko, Marija (Uljančić-Vekić, Elena (urednik), Mogorović-Crljenko, Marija (urednik))
tijelo
Jadran
Zbornik radova
Library
author:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-03-229416-2
2023
Marsh, Emily (Marsh, Emily)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index
Creating digital exhibits for cultural institutions : a guide
Book
Priručnik izdavačke kuće Routledge „Creating Digital Exhibits for Cultural Institutions“ autorice Emily Marsh stručnjacima iz baštinskog sektora nudi mnoštvo vrijednih primjera, preporuka i izvora za stvaranje informativnih, pristupačnih i privlačnih digitalnih izložbi i iskustava za korisnike. Još ne tako davno, manjim kulturnim institucijama možda nije bilo baš jednostavno opravdati potrebu za digitalnim izložbama iako se već prilično dugo vrijeme ulagao napor u digitalizaciju građe. No, kako je nastupila pandemija COVID-a uz prateći lockdown, većina GLAM-ova (galerija, knjižnica, arhiva i muzeja) diljem svijeta bila je zatvorena za posjetitelje. Odjednom je svima postalo jasno koliko je korisno imati mogućnost udaljenog pristupa izvorima, iako su se neki još uvijek borili s konceptom digitalne izložbe. Prvo, uvodno poglavlje opisuje prirodu digitalnih izložbi unutar zajednice kulturne baštine te daje uvid u sadržaj priručnika. Drugo poglavlje daje pregled teorija dizajna muzejskih izložbi, kvalitativne analize dokumenata i književne analize u kontekstu digitalnih izložbi za kulturne ustanove, no ne daje sveobuhvatan pregled područja muzeologije, već prikazuje teorije i metode prepoznate kao najvažnije i najkorisnije za digitalne izložbe, posebno u slučajevima kada je osoblja na raspolaganju malo i/ili ono nije kustoske struke. Važnost teorije očituje se u razvijanju skupa načela i tehnika koje kreatori digitalnih izložbi mogu odmah iskoristiti, pa tako „Velika ideja“ Beverly Serrell kazuje da svaka kvalitetna izložba mora jasno pokazivati odnos važnosti između izložbe i potreba posjetitelja. Kao primjer može poslužiti citat bivše urednice New York Timesa Amande Cox koja navodi kako „Ništa što je doista važno nema ovakav naslov: „Evo vam nekih podataka. Nadamo se da će vam biti zanimljivi. Sadrži kritičke primjedbe i uređivanje.“ Iz tog razloga se posjetitelju mora pružiti jasno gledište koje nije puko potvrđivanje da je digitalna izložba omogućila digitalni ekvivalent fizičkog objekta. Konkretni savjet jest sastaviti izjavu o misiji za izložbu koja će dobro opisati prirodu i značaj izložbe i koja može sadržavati dvije-tri jasne, povezane, neophodne i usmjerene „velike“ ideje oko kojih će se izgraditi struktura izložbe. U trećem poglavlju naglašena je potreba da se prouči publika i širi informacijski ekosustav, prije nego što se dublje uroni u proučavanje izložbenog materijala. Pritom treba imati na umu da korisnici sadržaja kulturne baštine nisu jednostavna niti jednodimenzionalna bića, da je u razvoju odnosa prema publici potrebno gajiti inkluziju, raznolikost, intelektualnu fleksibilnost i dublje razumijevanje. Fokus izložbi se u 21. stoljeću razvio iz onoga „o čemu“ u onaj „za koga“. Također, pri promišljanju o posjetiteljima treba uzeti u obzir da njihovo ponašanje u okviru digitalne izložbe može biti potpuno drugačije od onog na fizičkoj izložbi. Četvrto poglavlje pruža alate uz pomoć kojih je moguće lakše razumjeti sadržaj, njegov značaj, načine na koje ga je moguće predstaviti i objasniti publici na privlačan i smislen način. Kako navodi A. Gazi, „Muzejski tekst je vjerojatno najzahtjevnija kategorija teksta […] Ipak, muzejski tekst je najmoćniji medij muzejske komunikacije i ključan dio cjelokupnog narativa izložbe“. Peto poglavlje donosi niz studija slučajeva napravljenih gotovo u potpunosti bez resursa koji ilustriraju specifične izazove ali i primjere kako ih prebroditi. Ipak, vrlo je teško ostvariti ili održati projekt ako nema potpore s tehničke (informatičke) i upravljačke strane. Šesto poglavlje počinje savjetima kako povećati šanse za odobravanje projekta, s obzirom da se bez privole upravljačkog tijela projekt neće ostvariti. Prikazan je cjeloviti ciklus projekta digitalne izložbe od faze prijedloga, promocije, preko evaluacije pa sve do „umirovljenja“ izložbe. Sedmo poglavlje se bavi rješavanjem praktičnih aspekata poput odabira vrste softvera, dizajna sučelja i potrebe za metapodacima. Iako treba odabrati softver koji najbolje odgovara zahtjevima određene izložbe, obrađene su i uspoređene karakteristike Omeke i Scalara kao najpoznatijih poslužiteljskih platformi za digitalne izložbe. Posljednje, osmo poglavlje usredotočeno je na potrebe autora digitalne izložbe kao kreativnog stvaratelja, nudeći neke od izvora za kreativno pisanje, dizajn i sl. Autorica kroz pregled teorija razbija mitove o kreativnosti uvjeravajući čitatelja da kreativno razmišljanje koristi iste procese kao i „uobičajeno“ razmišljanje. Na taj način ulijeva samopouzdanje baštinskim stručnjacima da kompetencije za stvaranje digitalne izložbe već posjeduju, samo ih je potrebno uskladiti kako bi se stvorili digitalni projekti koji su usredotočeni na publiku i ciljeve organizacije unutar izložbene paradigme. Rečeno jednostavnim riječima, posjetiteljima izložbe zapravo treba reći što autor izložbe smatra značajnim i uvjerljivim u vezi građe, uz pokazivanje samih predmeta. Priručnik Stvaranje digitalnih izložaka za kulturne ustanove vrijedan je resurs prvenstveno za knjižničare, arhiviste i druge stručnjake iz područja kulturne baštine koji žele promovirati digitalni sadržaj svoje ustanove najširoj mogućoj publici, no brojnim primjerima i s pregršt izvora svakako nudi mnogo ideja i preporuka za muzejsku struku i istraživače. (Tea Rihtar Jurić) Preuzeto sa: https://mdc.hr/hr/mdc/publikacije/newsletter/newsletter-20-02-2024/#digital
Multimedija
Web
Virtualna izložba
Digitalna baština
Digitalizacija
Priručnik
Library

search field:

978-953-48635-5-8 (Javna ustanova u kulturi Tvrđava kulture Šibenik)|978-953-56496-6-3 (Javna ustanova Priroda Šibensko-kninske županije)|978-953-6844-79-1 (Muzej grada Šibenika)
2023
hrvatski
MDC library
Šibenik
Muzej grada Šibenika
Javna ustanova u kulturi Tvrđava kulture
Javna ustanova Priroda Šibensko-kninske županije
Summary.- Bibl. bilj. ispod teksta.- Literatura.- Autori tekstova: Emil Podrug, Josip Pavić, Ivana Prijatelj Pavičić, Željka Bedić, Vlasta Vyroubal, Mario Šlaus, Sarah McClure, Željko Krnčević
Crkva, pustinja, bunker : špilja sv. Ante u kanalu pred Šibenikom
Book
Belamarić, Josip, Podrug, Emil, Jović, Jelena, Tošić, Joško, Pavić, Josip (Belamarić, Josip (fotograf), Podrug, Emil (urednik), Jović, Jelena (illustrator), Tošić, Joško (prevoditelj), Pavić, Josip (urednik))
Špilja sv. Ante smještena je u stijenama jugoistočne obale Kanala sv. Ante, na 12 metara nadmorske visine. U srednjem vijeku, najkasnije u 14. stoljeću, špilja je sakralizirana i pretvorena u crkvu posvećenu sv. Anti pustinjaku. Od početka 15. stoljeća ta špiljska crkva se u arhivskim dokumentima spominje i kao eremitorij – mjesto gdje se pustinjaci (eremiti) povlače u izolaciju od javnosti kako bi prakticirali isposnički način života. Unutrašnjost crkve omeđuje prirodna stijena, a otvor djelomično prikriva kameni zid. Od crkvenog interijera vidljiva su dva devastirana oltara i kamenica uvijek puna pitke vode, koja se nakon kiše cijedi sa stropa špilje. Crkva u špilji sv. Ante bila je korištena do prve polovice dvadesetog stoljeća. Oko 1930. godine špilja gubi svoj sakralni značaj i pretvorena je u vojni bunker.
Sakralna arhitektura
Arheološka baština
Arheološko nalazište
Groblje
špilja sv. Ante (Šibenik)
Library
73 - 84 from 639