hr | en
Publisher: Routledge Collection: Library
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Theme, place

Theme, period

Genre

1 - 12 from 93
Viewing results 1 - 12 of 93

search field:

0-415-21721-0
2000
Wienand, Peter, Booy, Anna, Fry, Robin (Wienand, Peter, Booy, Anna, Fry, Robin)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Index
A guide to copyright for museums and galleries
Book
Priručnik izrađen u suradnji s Museums Copyright Group (Velika Britanija), Scottish Museum Council i Museums and Galleries Commission, namijenjen je muzejima i galerijama koji se susreću s pitanjima kopirajta (copyright). Autori, stručnjaci za pitanja autorskog prava, ovom su knjigom nastojali pružiti odgovore na pitanja što je kopirajt, koliko dugo traje kopirajt, kako se može zaraditi novac putem kopirajta i ostvarivanjem drugih intelektualnih prava, koje su posljedice nepoštivanja autorskog prava, kada i kako muzej postaje vlasnik određenih muzejskih predmeta, koji su postupci preuzimanja donacija i ostavština, kako se muzeji postavljaju pri (ne)omogućivanju fotografiranja ili snimanja muzejskih predmeta i postava, itd. Posebno je obrađena problematika postavljanja muzejskih web-stranica i uz njih vezane elektroničke licence. Prilozi sadrže praktične obrasce za regulaciju i suglasja u vezi snimanja, fotografiranja, publiciranja ili nekog drugog oblika korištenja muzejskih resursa.
Muzejsko zakonodavstvo
Muzeologija
Kopirajt
Priručnik
Library

search field:

978-1-138-54591-5
2024
Whitehead, Christopher (Whitehead, Christopher)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index
Analysing museum display : theory and method
Book
Muzejska izložba
Izlaganje
Izložba
Library
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-032-08668-2
2020
Franklin, Adrian (Franklin, Adrian)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
References.- Index
Anti-Museum
Book
1. Introduction: anti-museum – imagining the unthinkable; 2. Collection de l’Art Brut, Lausanne; 3. Donald Judd’s Marfa: state of dialogue; 4. New York, New York: PS1 and the New Museum; 5. Mona (Museum of Old and New Art), Hobart; 6. Art42, Paris; 7. Conclusion: the art of museums beyond convention
Antimuzej
Library

search field:

0-0415-081300
1994
Strike, James (Strike, James)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography .- Index
Architecture in conservation : managing development at historic sites
Book
Autor se bavi problematikom adaptiranja, konzervacije i rekonstrukcije starih povijesnih gradevina za nove kulturne potrebe, kao što je na primjer muzejska ekspozicija. Isto tako, autor obraduje i problem uklapanja suvremene arhitekture u stare urbane sredine. Knjiga je sveobuhvatan prirucnik koji ovom osjetljivom kulturološkom i urbanistickom problemu pristupa sa raznih aspekata.
Zaštita graditeljske baštine
Konzervacija
Graditeljska baština
Konzervacija i restauracija
Rekonstrukcija
Library
author:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-0-367-55105-6
2022
Jones, Mike (Jones, Mike)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index
Artefacts, Archives, and Documentation in the Relational Museum
Book
Introduction: Artefacts, Archives, and Documentation in the Relational Museum; 1. Archives and Museums; 2. Museums Victoria and the History of Museum Computing; 3. Field Books, Dissociation, and Organisational Knowledge; 4. Donald Thomson and the Relationality of Collections; 5. Beyond Networks: Reconceptualising Collections Documentation; Conclusion: From Theory to Implementation
Digitalizacija
Dokumentacijske zbirke
Muzeologija
Digitalna zbirka
Informatizacija muzejske djelatnosti
Library
cooperator:
Knell, Simon (urednik)
publisher:
London :  Routledge , 1994 ; London :  Routledge , 1994
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-415-11285-0
1994
engleski
MDC library
New York
London
Routledge
Routledge
Tekstovi više autora .- Bibliograf. bilješke uz tekstove.- Index
Care of collections
Book
Knell, Simon (Knell, Simon (urednik))
Urednik je sabrao tekstove (ranije objavljene u muzeološkim casopisima) više autora o raznim aspektima zaštite muzejskih predmeta (rasvjeta, relativna vlaga zraka, insekti, štetocine, smještaj, elemantarne nepogode, pakiranje, transport). Izdajam samo neke autore i teme - Jonathan Ashley-Smith u tekstu predstavlja etiku konzervatorske profesije u Velikoj Britaniji (United Kingdom Institute for Conservation - UKIC); Peter Cannon-Brookes problematizira odnos restauratora i kustosa; Getty Conservation Institute opisuje svoja osnovna podrucja interesa u preventivnoj zaštiti muzejskih predmeta; Richard Hall donosi standarde za cuvanje kompjuterske opreme u muzejima; Ann Brooke Craddock predstavlja materijale za cuvanje i izlaganje muzejskih predmeta; John D. Hilberry i Susan K. Weinberg iznose osnovne principe pohrane muzejske grade (prostor, osiguranje, mikroklima, provjetravanje, rasvjeta, zaštita od vatre); Barclay G. Jones govori o mogucnostima predvidanje šteta (na temelju iskustva) od elemenatarnih nepogoda te o nužnosti preventivne zaštite.
Elementarne nepogode
Muzeologija
Transport
Insekti
Štetočine
Mikroklima
Zaštita muzejskih predmeta
Rasvjeta
Priručnik
Library

search field:

0-415-15776-5
1998
Barringer, Tim, Flynn, Tom (Barringer, Tim (ed.), Flynn, Tom)
MDC library
London ; New York
(Museum meanings)
Routledge
Tekstovi više autora .- Bibliografija: str. 205-216.- Index
Colonialism and the object : empire, material culture and the museum
Book
«Kolonijalizam i predmeti – imperij, materijalna baština i muzeji» naslov je knjige koja obuhvaća tekstove izlaganja sudionika na konferenciji britanskog Udruženja povjesničara umjetnosti (London, 1995.). Urednici Tim Barringer (University of Birmington) i Tom Flynn (University of Sussex) tom su knjigom dali prilog suvremenim promišljanjima o kulturnim aspektima kolonijalizma. U njoj se, naime, razmatra djelovanje kolonijalnog kontakta s drugim kulturama na temelju istraživanja materijalne kulturne baštine koloniziranih naroda, kao i imperijalnih naroda. U knjizi je 14 priloga međunarodne grupe stručnjaka unutar dvije tematske skupine: «Institucije, predmeti i imperijalizam» i «Etnografija i kolonijalni predmeti». Analizom predmeta kulturne baštine Indije, Pakistana, Novog Zenlanda, Kine i Afrike, koji su prikupljeni ili izlagani u muzejima Britanskog Carstva, kao i njihovom kontekstualizacijom, autori su iščitali značenja globalnih razmjera. Knjiga je popraćena bibliografijom i kazalom.
Muzeologija
Monografija
Library

search field:

978-0-367-44332-0
2023
Caple, Chris, Williams, Emily (Caple, Chris, Williams, Emily)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index
Conservation skills for the 21st century : judgement, method, and decision-making
Book
Konzervacija i restauracija
Zaštita muzejskih predmeta
Preventivna zaštita
Priručnik
Library
publisher:
London :  ern , 1989 ; London :  Routledge , 1989
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

0-415-03914-2
1989
Pearce, David (Pearce, David)
MDC library
New York
London
ern
Routledge
Notes .- Str. 240-245: Index
Conservation today
Book
Restauracija
Konzervacija
Zaštita kulturne baštine
Velika Britanija
Library
author:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-03-229416-2
2023
Marsh, Emily (Marsh, Emily)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index
Creating digital exhibits for cultural institutions : a guide
Book
Priručnik izdavačke kuće Routledge „Creating Digital Exhibits for Cultural Institutions“ autorice Emily Marsh stručnjacima iz baštinskog sektora nudi mnoštvo vrijednih primjera, preporuka i izvora za stvaranje informativnih, pristupačnih i privlačnih digitalnih izložbi i iskustava za korisnike. Još ne tako davno, manjim kulturnim institucijama možda nije bilo baš jednostavno opravdati potrebu za digitalnim izložbama iako se već prilično dugo vrijeme ulagao napor u digitalizaciju građe. No, kako je nastupila pandemija COVID-a uz prateći lockdown, većina GLAM-ova (galerija, knjižnica, arhiva i muzeja) diljem svijeta bila je zatvorena za posjetitelje. Odjednom je svima postalo jasno koliko je korisno imati mogućnost udaljenog pristupa izvorima, iako su se neki još uvijek borili s konceptom digitalne izložbe. Prvo, uvodno poglavlje opisuje prirodu digitalnih izložbi unutar zajednice kulturne baštine te daje uvid u sadržaj priručnika. Drugo poglavlje daje pregled teorija dizajna muzejskih izložbi, kvalitativne analize dokumenata i književne analize u kontekstu digitalnih izložbi za kulturne ustanove, no ne daje sveobuhvatan pregled područja muzeologije, već prikazuje teorije i metode prepoznate kao najvažnije i najkorisnije za digitalne izložbe, posebno u slučajevima kada je osoblja na raspolaganju malo i/ili ono nije kustoske struke. Važnost teorije očituje se u razvijanju skupa načela i tehnika koje kreatori digitalnih izložbi mogu odmah iskoristiti, pa tako „Velika ideja“ Beverly Serrell kazuje da svaka kvalitetna izložba mora jasno pokazivati odnos važnosti između izložbe i potreba posjetitelja. Kao primjer može poslužiti citat bivše urednice New York Timesa Amande Cox koja navodi kako „Ništa što je doista važno nema ovakav naslov: „Evo vam nekih podataka. Nadamo se da će vam biti zanimljivi. Sadrži kritičke primjedbe i uređivanje.“ Iz tog razloga se posjetitelju mora pružiti jasno gledište koje nije puko potvrđivanje da je digitalna izložba omogućila digitalni ekvivalent fizičkog objekta. Konkretni savjet jest sastaviti izjavu o misiji za izložbu koja će dobro opisati prirodu i značaj izložbe i koja može sadržavati dvije-tri jasne, povezane, neophodne i usmjerene „velike“ ideje oko kojih će se izgraditi struktura izložbe. U trećem poglavlju naglašena je potreba da se prouči publika i širi informacijski ekosustav, prije nego što se dublje uroni u proučavanje izložbenog materijala. Pritom treba imati na umu da korisnici sadržaja kulturne baštine nisu jednostavna niti jednodimenzionalna bića, da je u razvoju odnosa prema publici potrebno gajiti inkluziju, raznolikost, intelektualnu fleksibilnost i dublje razumijevanje. Fokus izložbi se u 21. stoljeću razvio iz onoga „o čemu“ u onaj „za koga“. Također, pri promišljanju o posjetiteljima treba uzeti u obzir da njihovo ponašanje u okviru digitalne izložbe može biti potpuno drugačije od onog na fizičkoj izložbi. Četvrto poglavlje pruža alate uz pomoć kojih je moguće lakše razumjeti sadržaj, njegov značaj, načine na koje ga je moguće predstaviti i objasniti publici na privlačan i smislen način. Kako navodi A. Gazi, „Muzejski tekst je vjerojatno najzahtjevnija kategorija teksta […] Ipak, muzejski tekst je najmoćniji medij muzejske komunikacije i ključan dio cjelokupnog narativa izložbe“. Peto poglavlje donosi niz studija slučajeva napravljenih gotovo u potpunosti bez resursa koji ilustriraju specifične izazove ali i primjere kako ih prebroditi. Ipak, vrlo je teško ostvariti ili održati projekt ako nema potpore s tehničke (informatičke) i upravljačke strane. Šesto poglavlje počinje savjetima kako povećati šanse za odobravanje projekta, s obzirom da se bez privole upravljačkog tijela projekt neće ostvariti. Prikazan je cjeloviti ciklus projekta digitalne izložbe od faze prijedloga, promocije, preko evaluacije pa sve do „umirovljenja“ izložbe. Sedmo poglavlje se bavi rješavanjem praktičnih aspekata poput odabira vrste softvera, dizajna sučelja i potrebe za metapodacima. Iako treba odabrati softver koji najbolje odgovara zahtjevima određene izložbe, obrađene su i uspoređene karakteristike Omeke i Scalara kao najpoznatijih poslužiteljskih platformi za digitalne izložbe. Posljednje, osmo poglavlje usredotočeno je na potrebe autora digitalne izložbe kao kreativnog stvaratelja, nudeći neke od izvora za kreativno pisanje, dizajn i sl. Autorica kroz pregled teorija razbija mitove o kreativnosti uvjeravajući čitatelja da kreativno razmišljanje koristi iste procese kao i „uobičajeno“ razmišljanje. Na taj način ulijeva samopouzdanje baštinskim stručnjacima da kompetencije za stvaranje digitalne izložbe već posjeduju, samo ih je potrebno uskladiti kako bi se stvorili digitalni projekti koji su usredotočeni na publiku i ciljeve organizacije unutar izložbene paradigme. Rečeno jednostavnim riječima, posjetiteljima izložbe zapravo treba reći što autor izložbe smatra značajnim i uvjerljivim u vezi građe, uz pokazivanje samih predmeta. Priručnik Stvaranje digitalnih izložaka za kulturne ustanove vrijedan je resurs prvenstveno za knjižničare, arhiviste i druge stručnjake iz područja kulturne baštine koji žele promovirati digitalni sadržaj svoje ustanove najširoj mogućoj publici, no brojnim primjerima i s pregršt izvora svakako nudi mnogo ideja i preporuka za muzejsku struku i istraživače. (Tea Rihtar Jurić) Preuzeto sa: https://mdc.hr/hr/mdc/publikacije/newsletter/newsletter-20-02-2024/#digital
Multimedija
Web
Virtualna izložba
Digitalna baština
Digitalizacija
Priručnik
Library

search field:

978-1-62958-191-0
2017
Samis, Peter, Michaelson, Mimi (Samis, Peter, Michaelson, Mimi)
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Bibliography.- Index.
Creating the visitor-centered museum
Book
Visitors
Odnosi s javnošću
Monografija
Library
cooperator:
publisher:
type:
collection:
Library - Zbirka monografskih publikacija

search field:

978-1-138-90797-3
2021
engleski
MDC library
London ; New York
(Leicester Museum Studies Series)
Routledge
Index
Curating Art
Book
Marstine, Janet, Ho Hing Kay, Oscar (Marstine, Janet (urednik), Ho Hing Kay, Oscar (urednik))
Muzeologija, teorija
Umjetnički muzeji i zbirke
Library
1 - 12 from 93