hr | en
Theme: Igrifikacija Collection: Library
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Genre

Viewing results 1 - 9 of 9

search field:

Poljak, Renato (Poljak, Renato)
hrvatski
Summary
Igrifikacija u muzejima : prednosti, iskustva i izazovi na primjeru mobilne aplikacije Naratour
članak
"Suvremena tehnologija donosi nam brojne alate i metode kojima možemo obogatiti tradicionalne prakse. Jedna od metoda je i igrifikacija kojom se, kada se primijeni u muzejskom kontekstu, može koristiti za poticanje posjetitelja na dublje povezivanje sa sadržajem izložaka, istraživanje muzeja na nov i uzbudljiv način, stjecanje većeg uvida i razumijevanje prikazanog sadržaja. Idealna igrifikacija omogućuje posjetiteljima angažiranije i dinamičnije iskustvo muzeja spajanjem obrazovanja i zabave te time čini muzejsko iskustvo nezaboravnim. Iako je koncept zalaganja igrom i interaktivnošću u muzejima postojao puno prije nego što se igrifikacija raširila u mnogim industrijama, ona je s razvojem tehnologije dobila novo značenje i potencijal u kontekstu neformalnog poučavanja i učenja u muzejima." (str. 96)
Igrifikacija
Mobilna aplikacija
Stručni članak
Library

search field:

Jakopić, Dora (Jakopić, Dora)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Igrifikacija u umjetničkim muzejima : Muzej suvremene umjetnosti kao studija slučaja
članak
"S pomoću igara koje uključuju metodu naracije ili pričanja priče (engl. storytelling) veoma je jednostavno posjetiteljima prenijeti ključne informacije o izloženim djelima i glavnu misao izložbe." (str. 107)
Digitalna igra
Igrifikacija
Umjetnički muzeji i zbirke
Muzej suvremene umjetnosti (Zagreb)
Stručni članak
Library

search field:

Grimm, Dominik (Grimm, Dominik)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Integritet i autentičnost baštine u komercijalnim videoigrama
članak
"Dominik Grimm promatra komercijalne videoigre kao medij kojim se prenose različite informacije o materijalnoj ili nematerijalnoj baštini. Ta informacijska različitost važna je za istraživače baštine jer će ovisno o igri ona odrediti stupanj vjerodostojnosti prikaza, pa onda i odlučiti medijsku vrijednost videoigre za promidžbu ili edukaciju o baštini. U radu se također naglašava danas iznimno važan aspekt sudioništva u procesu oblikovanja proizvoda kreativne industrije, i širokog spektra istraživača kulture i baštine i posebnih zajednica koje prakticiraju kulturu odabranu za predstavljanje" (Ž. Miklošević, Uvodnik, str. 10.)
Digitalna igra
Igrifikacija
Kreativna industrija
Videoigra
Stručni članak
Library
cooperator:
Miklošević, Željka Kocijan, Maja(urednik) ; Kocijan, Maja Miklošević, Željka(urednik)
publisher:
numerical data:
Sv. 60 (2023.)
type:
collection:
Library - Zbirka periodike

search field:

0353-7552
2023
hrvatski
MDC library
Zagreb
Muzejski dokumentacijski centar
Časopis dostupan i u digitalnom obliku na portalu Hrčak: https://hrcak.srce.hr/broj/24679 (pristupljeno 12.7.2024.)
Muzeologija
časopis
Miklošević, Željka, Kocijan, Maja (Miklošević, Željka (urednik), Kocijan, Maja (urednik))
Tema broja: Baština i igra. Budući da je igrifikacija danas rastući trend u baštinskom sektoru kako u praktičnoj primjeni tako i u stručno-znanstvenim istraživanjima novi broj časopisa Muzeologija posvetili smo upravo temi „Baštine i igre“ jer se u dobu kada se naglasak stavlja na razvoj publike, elementi igre u baštinskom sektoru prepoznaju ne samo u kontekstu edukacije nego i zabave. Najnovije godišnje izvješće Entertainment Software Association (ESA) o navikama igranja video igara u Americi navodi kako danas 66 % Amerikanaca – više od 215 milijuna ljudi svih dobi i podrijetla – redovito igra video igre. Digitalne igre ili njihovi specifični aspekti su zbog privlačnosti među i mlađim i srednjim generacijama prožele ne samo slobodno vrijeme nego i profesionalna područja – korporativno poslovanje, obrazovanje, umjetnost i kreativnu industriju, a muzeji i druge baštinske ustanove nisu iznimka. Implementacija elemenata videoigara danas je u praksi sve raširenija jer se njima uvode novi načini prenošenja znanja o kulturi, promociji shvaćanja o potrebi zašite i uvažavanja različitih kulturnih objekata i/ili praksi iz prošlosti te učenja o svojoj ili tuđoj baštini. Pozitivan utjecaj videoigara i igraćih elemenata na korisnike odlučujući je čimbenik za spoj igara i baštine u digitalnom okružju pa se i u muzejskim okvirima, elementi igara sve više koriste kao alat za održavanje, povećavanje i diversifikaciju zajednica korisnika. Ovim brojem Muzeologije namjera nam je bila, kako kaže naša gostujuća urednica dr. sc. Željka Miklošević s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, učiniti korak prema promatranju, istraživanju i propitivanju kompleksnijih poveznica koje nastaju između muzeja i baštine s jedne te digitalnih igara s druge strane. Ovdje se promatraju videoigre i igrifikacija kao sve rašireniji kreativni načini komunikacije baštinskih informacija i to zasnivajući poglede autora kako na pozitivnim učincima takvih proizvoda, tako i na kritičkom promišljanju u pristupima njihovog oblikovanja. Praćenjem, propitivanjem, testiranjem i evaluacijom sadržaja moguće je utvrditi stupnjeve odnosa između baštine i igre, načine na koje se baština koristi u kontekstu digitalnih igara i ostvaruje li se, i na koje načine, pozitivan utjecaj na korisnike. Bit praktičnih rješenja je pronaći balans između komercijalnog, zabavnog i edukativnog, ozbiljnog aspekta. (Maja Kocijan)
Igrifikacija
Časopis
Library

search field:

978-0-367-71237-2
2022
engleski
MDC library
London ; New York
Routledge
Index
Organizational Gamification : Theories and Practices of Ludified Work in Late Modernity
Book
Vesa, Mikko (Vesa, Mikko (urednik))
Gemifikacija
Igrifikacija
Library

search field:

Ivanjko, Tomislav (Ivanjko, Tomislav)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Rad mnoštva i igrifikacija u baštinskom okruženju
članak
"Dio časopisa koji je posvećen primjeni elemenata igre, točnije igrifikacije, u baštinskom kontekstu započinje radom Tomislava Ivanjka Rad mnoštva i igrifikacija u baštinskom okružju. U radu se daje pregled literature o igrifikaciji i brojnih njezinih aspekata čija je primjena u području baštine ilustrirana s nekoliko praktičnih primjera." /Ž. Miklošević, Uvodnik, str. 10)
Igrifikacija
Muzeji
Rad mnoštva
Stručni članak
Library

search field:

Tominić, Marko (Tominić, Marko)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Razvoj videoigara temeljenih na hrvatskoj baštini
članak
"kako se baštini može pristupiti pri oblikovanju igre daje Marko Tominić, predstavnik kreativne industrije u Hrvatskoj i kreativni direktor jedne od rijetkih tvrtki kod nas koja stvara videoigre u kojima baština ima vrlo važnu ulogu. U svojem tekstu Razvoj videoigara temeljenih na hrvatskoj baštini daje iz osobne, dizajnerske perspektive prikaz procesa nastajanja dviju videoigara i razloge zbog kojih u njih uključuje baštinske elemente različitih dijelova Hrvatske. Ovaj prilog daje vrlo zanimljiv uvid u subjektivnu imaginaciju i motivaciju za korištenje baštinom u digitalnom proizvodu" (Ž. Miklošević, Uvodnik, str. 10)
Digitalna igra
Igrifikacija
Kreativna industrija
Videoigra
Stručni članak
Library

search field:

Miklošević, Željka (Miklošević, Željka)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Uvodnik : Muzeji i baština u kontekstu videoigara i igrifikacije
članak
Uvodni tekst u tematski broj "Baština i igra" (Muzeologija, 60.). "s ovom publikacijom namjera je učiniti korak prema promatranju, istraživanju i propitivanju složenijih poveznica koje nastaju između muzeja i baštine s jedne strane te digitalnih igara s druge. Ovdje se promatraju videoigre i igrifikacija kao sve rašireniji kreativni načini prenošenja baštinskih informacija, i to zasnivajući poglede autora na pozitivnim učincima takvih proizvoda kao i na kritičkom promišljanju u pristupima njihova oblikovanja. Praćenjem, propitivanjem, testiranjem i evaluacijom sadržaja moguće je utvrditi stupnjeve odnosa između baštine i igre, načine na koje se baštinom koristi u kontekstu digitalnih igara te ostvaruje li se, i na koje načine, pozitivan utjecaj na korisnike. Bit praktičnih rješenja je pronaći ravnotežu između komercijalnoga, zabavnoga, te obrazovnoga, ozbiljnoga aspekta." (str. 6.)
Digitalna igra
Igrifikacija
Kreativna industrija
Videoigra
Uvodnik
Library

search field:

Drvar, Rea (Drvar, Rea)
hrvatski
Bilješke.- Literatura.- Summary
Videoigre kao posrednici kulture
članak
"... rad Ree Drvar Videoigre kao posrednici kulture u kojemu se videoigre promatra kao alat kojim se baština čuva i promiče." (Ž. Miklošević, Uvodnik, str. 10)
Igrifikacija
Videoigra
Stručni članak
Library