hr | en
Theme: Osoblje, muzejsko
  • Filter

Collection

Type

Author

Cooperator

Year

Publisher

Place

Language

Theme

Theme, person

Theme, place

Theme, period

Genre

49 - 60 from 75
Viewing results 49 - 60 of 75

search field:

Brajša, Pavao (Brajša, Pavao)
slovenski
Skrivnost uspešnosti skupinskega dela na području muzeologije
članak
Osoblje, muzejsko
Library

search field:

2018
Andrijčić, Nikola (Andrijčić, Nikola)
MDC library
Mali Lošinj
Vlast. nakl.
Stručni rad 2018. za zvanje muzejski tehničar.- Mentor dr.sc. Denis Vokić.- Bibliograf. bilj. uz tekst.- Fotodokumentacija.- Bibliografija.
Specifičnosti rada Muzejskog tehničara u Muzeju Apoksiomena
rukopis
Muzej Apoksiomena (Mali Lošinj) (Muzej Apoksiomena (Mali Lošinj) (ustanova))
Osoblje, muzejsko
Muzej Apoksiomena (Mali Lošinj)
Rukopis
Stručni rad
Library

search field:

2018
Sokola, Ivan (Sokola, Ivan)
MDC library
Vinkovci
Vlast. nakl.
Stručni rad 2018. za zvanje muzejski tehničar.- Mentor Damir Doračić.- Bibliograf. bilj. uz tekst.- Bibliografija.
Specifičnosti rada muzejskog tehničara u Gradskom muzeju Vinkovci
rukopis
Gradski muzej Vinkovci (Vinkovci) (Gradski muzej Vinkovci (Vinkovci) (ustanova))
Preventivna zaštita
Osoblje, muzejsko
Gradski muzej Vinkovci (Vinkovci)
Rukopis
Stručni rad
Library

search field:

86-81529-01-3
1989
MDC library
MDC library
MDC library
Beograd
(Kultura-planiranje)
Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
Literatura.- Prilozi.- Zastupljeni autori: Želimir Koščević, Damjan Lapajne, Irina Subotić, Branka Šulc
Standardi i normativi za muzejsku delatnost
Book
Koščević, Želimir, Šulc, Branka, Lapajne, Damjan, Subotić, Irina (Koščević, Želimir (autor), Šulc, Branka (autor), Lapajne, Damjan (autor), Subotić, Irina (autor))
Osoblje, muzejsko
Standardi
Vrste muzeja
Muzejska oprema
Muzejska arhitektura
Mreža muzeja
Standard
Library

search field:

Rihtar Jurić, Tea (Rihtar Jurić, Tea)
hrvatski
Izvori.- Summary
Statistički pregled strukture stručnih muzejskih djelatnika u 2019. godini
članak
Statistička istraživanja
Osoblje, muzejsko
2019.
Hrvatska
Analiza
Library

search field:

2011
Franulić, Markita (Franulić, Markita)
Stručni i pomoćni stručni djelatnici u hrvatskim muzejima - pregled
članak
Statistička istraživanja
Osoblje, muzejsko
2008.
Izlaganje sa skupa
Library
numerical data:
1 ,5 (1970). Str. 34 - 35
type:
collection:
Library - Analitika

search field:

1970
Stručni ispiti za kustose
članak
Muzeološko obrazovanje i usavršavanje
Osoblje, muzejsko
Vijest
Library
author:
publisher:
Zagreb :  Vlast. nakl. , 1972
type:
collection:
Library - Zbirka rukopisa

search field:

1972
Bauer, Antun (Bauer, Antun)
Storage
Zagreb
Vlast. nakl.
Bibliografija.
Stručni muzejski kadar - budućnost muzeja
rukopis
Osoblje, muzejsko
Muzeološko obrazovanje i usavršavanje
Rukopis
Library
author:
numerical data:
1 ,1 (1972). Str. 39 - 42
type:
collection:
Library - Analitika

search field:

1972
Bauer, Antun (Bauer, Antun)
Bibliografske bilješke ispod teksta
Stručniot muzejski kadar - idnina na muzejot
članak
Osoblje, muzejsko
1972
Library

search field:

1977
Malbaša, Marija (Malbaša, Marija)
Stručno osoblje zaposleno u Muzeju od osnutka do danas : kratke biografije i osvrt na rad u Muzeju
članak
Osoblje, muzejsko
Muzej Slavonije (Osijek)
Biografija
Library
publisher:
Beograd :  Vlast. nakl. , 1970
type:
collection:
Library - Zbirka rukopisa

search field:

1970
Jočić, Kosana (Jočić, Kosana)
Storage
Beograd
Vlast. nakl.
Stručno usavršavanje kustosa
rukopis
Osoblje, muzejsko
Muzeološko obrazovanje i usavršavanje
Rukopis
Library

search field:

978-0-500-23928-5
2017
George, Adrian (George, Adrian)
engleski
MDC library
London
Thames and Hudson
Notes.- Index.
The curator`s handbook : museums, commercial galleries, independent spaces
Book
Knjiga The Curator`s Handbook, koju njezin nakladnik Thames and Hudson predstavlja kao “najjasniji i najcjelovitiji vodič kroz umijeće kustoske prakse”, osnovni je priručnik za studente muzeologije, kustose-početnike, ali i za iskusne kustose i njihove timove. Sadržaj knjige njezin je autor Adrian George (zamjenik ravnatelja i viši kustos UK Government Art Collection u Londonu) osmislio unutar 12 tematskih poglavlja u kojima navodi 12 osnovnih koraka koji vode od ideje do realizacije i valorizacije kustoske izložbe. Jasan i informativan tekst opisuje svaki korak nizom dragocjenih detalja otkrivajući ključeve uspjeha, ali i zamke koje treba izbjegavati. Uvodno poglavlje priručnika (Introduction) započinje pitanjem - tko je kustos (What is a curator?), na koje autor pronalazi odgovor u latinskom korijenu riječi curare što znači „brinuti o“. Profesiju kustosa prati od njezinih početaka u 17. stoljeću kada prvi kolekcionari osnivaju tzv. kabinete kurioziteta pa do suvremenih dana kada kustosa predstavlja kao onoga koji skrbi/brine, tumači, poučava, organizira. Pri tome ukazuje na različite tipove kustosa koji se mogu razlikovati kao predmetni stručnjaci (npr. kustos japanske umjetnosti ili kustos grafika i crteža), kao zaposlenici javnih muzeja i galerija ili pak nezavisni kustosi tzv. freelanceri te kao kustosi pojedinih djelatnosti i odjela (npr. edukativnih ili izložbenih). Prvim poglavljem (Starting Off) autor upozorava na sve ono što prethodni jednom izložbenom projektu. Osim početne ideje i inspiracije, važno je i iskustvo koje se stječe posjetom izložbama i razgovorom s drugim kustosima, akademicima i umjetnicima, kao i svijest o tome kako je izložba uvijek kombinacija osobnih istraživačkih, ali i javnih interesa. Osim brige o potencijalnim financijerima i sponzorima, kustos treba dobro poznavati i vrste izložaba bile one koje koriste predmete iz fundusa muzeja za obradu specifične teme ili određenoga perioda ili privremene izložba – monografske, povijesne, periodične (bijenale, trijenale...) itd. Drugo poglavlje (From Idea to Reality) donosi preporuke kako dobru ideju pretvoriti u izložbu. Pri tome prvi je korak izrada izložbenoga koncepta (exhibition outline document) koji razrađuje i uobličava ideju, ali predviđa i sve potencijalne probleme. Nakon definirane teme izložbe, drugi je korak izrada detaljne liste izložaka/predmeta. Osim što autor prilaže i obrasce za navedene dokumente, kustosima može biti vrlo korisna i ponuđena formula za planiranje veličine izložbenog prostora – (zbroj svih predmeta u centimetrima) + (broj predmeta x 100 cm) + (100 cm) = ukupno cm. Treći korak opisan je u poglavlju Pitching i nudi savjete kako ponuditi svoju ideju i zainteresirati muzeje za izložbu, kako pronaći suradnike posebice ako ste početnik i imate ideju koja nije u muzejskom programu. Ponuđen je i obrazac za pisanje izložbenog plana (str. 84-85) koji sadrži odrednice: sadržajna/idejna koncepcija, popis izložaka, vremenski plan, popis umjetnika; interpretativni tekstovi, edukativni program, popratne publikacije, oblici komunikacije, budžet, financiranje, popis popratnih događanja. Četvrto se poglavlje bavi budžetom i financiranjem (Budgets and Fundraising) gdje autor između ostaloga ukazuje na potrebu što preciznijeg definiranja svih troškova (za transport, zaštitu, dizajn, tisak...) te daje korisne savjete za traženje sponzora i donatora. Koje sve ugovore, pregovore i evaluacije treba napraviti tema je petoga poglavlja (Contracts, Negotiations, Obligations and Evaluations). Među njima se ističe i planiranje istraživanja posjetitelja. Posebno je poglavlje posvećeno izložbenim publikacijama – katalozima i knjigama (Exhibition Publications & Merchandise). Autor naglašava kako publikacije nisu samo mogućnost da kustosi objave svoja istraživanja već su one povijesni dokumenti izložbe kao i ideja koju su izložbe prenosile. Te publikacije predstavljaju njihova autora/ kustosa kao stručnjaka određenoga tematskog područja, ali su i medij koji se može ponuditi potencijalnim sponzorima da se reklamiraju svojim logom ili nazivom navedenim na koricama. Odluka o izradi publikacije te kome će biti namijenjene i u kome obliku, treba se donijeti u ranim pripremnim fazama izložbe. Poglavlje donosi i upute o timu koji radi na publikaciji, vrstama pubikacija kao i vrstama tekstova koje mogu sadržavati, ilustracijama i autorskim pravima, grafičkom dizajnu, distribuciji i promociji. Među korisnim savjetima je i onaj Claire Young: „Books are around forever – that includes the bad ones.“ (str. 131). Poglavlje Putting a Show Together je posvećeno izložbenom dizajnu – od odabira izložbenoga prostora do legendi i interpretativnih tekstova, biranju izložbenoga namještaja, upotrebi tehnologija i novih medija kao i ukljanjanju eventualnih prepreka i rizika za zdravlje i život posjetitelja te osiguravanja njihove sigurnosti. Posebno poglavlje posvećeno je odnosu s medijima, pisanju pozivnica (The Weeks Before the Opening), a vrlo detaljne upute za postavljanje izložaka od upotrebe rukavica i definiranja puta i načina prenošenja predmeta do njihova sigurnog i čvrstog postavljanja na zidove sadržane su u poglavlju Installation. Kada je izložba postavljena, jedan od savjeta sadržan u poglavlju The Days before Opening and the Opening Day je šetnja kroz izložbeni prostor u ulozi posjetitelja. Kako dati dobar intervju, što pripremiti na domjenku – neke su od tema koje se mogu pročitati u poglavlju The Press Opening and Private View. Posljednje 12. poglavlje (During – and after – the exhibition) upozorava na obvezu i važnost dokumentiranja izložbe. Mnogi će se hrvatski muzelaci prepoznati i u naputku da rad kustosa nije završen otvorenjem izložbe već se on proteže na svakodnevno sudjelovanje na izložbi koje se ne odnosi samo na intervjue i vodstva kroz izložbu već može obuhvaćati i svakodnevno otvaranje galerije, paljenje svjetala, dežurstvo na izložbi pa čak i čišćenje podova. I na kraju, kustos treba realno sagledati sve uspjehe, ali i učinjene propuste na izložbi. Pogovor knjizi ukazuje na budućnost kustoske prakse u kojemu autor naglašava kako suvremeni kustos treba pratiti i poznavati nove medije te biti otvoren za primjenu novih tehnologija i trendova. Fizički prostor više nije prepreka kada je kustosima na raspolaganju virtualni prostor za njihove često kompleksne, konceptualne i interaktivne online projekte. Uz tablice i dijagrame, iscrpne bilješke i popratna kazala, tekst priručnika potkrjepljuju i savjeti respektabilnih svjetskih kustosa i muzejskih ravnatelja među kojima su Daniel Birnbaum (Moderna Museet, Stockholm); Aric Chen (M+,Hong Kong); Elizabeth MacGregor (Museum of Contemporary Art, Sydney); Hans Ulrich Obrist (Serpentine Gallery, London); Gao Peng (Today Art Museum, Beijing); Jennifer Russell (Metropolitan Museum of Art, New York); and Nicholas Serota (Tate, London). Korisna, praktična, detaljna, jasno napisana – knjiga The Curator`s Handbook jedna je od onih koje bi svaki kustos želio imati na svome radnom stolu! Do tada, reprint prvoga izdanja iz 2015.g. koji je objavljen u 2017.godini, dostupan je u knjižnici MDC-a. (Snježana Radovanlija Mileusnić)
Muzejsko poslovanje
Osoblje, muzejsko
Priručnik
Library
49 - 60 from 75