hr | en
Nakladnik: HMD Tema: manifestacija
  • Filter

Zbirka

Vrsta građe

Autor

Suradnik

Godina

Nakladnik

Mjesto

Tema

Materijal

Tehnika

Viewing results 1 - 5 of 5
autor:
Ljubičić, Boris (dizajner)
suradnik:
AKD d.o.o. (tisak) ; Ljubičić, Boris (fotograf) ; Studio International (priprema)
mjesto:
godina:
2004. g.

polje za pretragu:

Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004.
International Museum Day
Muzeji i nematerijalna baština
Museums and Intagible Heritage
Ljubičić, Boris (dizajner)
AKD d.o.o. (tisak)
Ljubičić, Boris (fotograf)
Studio International (priprema)
HMD
ICOM Hrvatska
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
2004.
offset
papir
cjelina: š = 68cm;v = 98cm
plakat
Zbirka muzejskih plakata
7384
2004
baština
etnologija
manifestacija
Međunarodni dan muzeja
muzeologija
nematerijalna baština
promet
promocija
Na plakatu su predstavljene fotografije dvaju sličnih predmeta / znakova - alke i automobilske marke mercedes. Alka je dvostruki kružni metalni predmet čije je polje izmedu unutrašnjega i vanjskog kruga razdjeljeno na tri dijela. Služi kao meta na viteškom turniru koji se već gotovo 300 godina tradicionalno organizira u Sinju. Mercedesova "zvijezda" kružni je metalni znak sličan alci. Polazeći od središta, i on je razdijeljen na tri dijela. Ta dva predmeta / znaka prema objašnjenju autora Borisa Ljubičića ilustriraju zadanu temu - nematerijalnu baštinu: alka je izabrana kao motiv koji simbolizira nematerijalnu baštinu Hrvatske, a znak mercedesa, iako simbol automobilske marke i kvalitete, s vremenom je stekao status kvalitete uopće. Izborom tih dvaju sličnih znakova za ilustriranje zadane teme autor je, vodeći se oblikovnim elementima, hrvatsku nematerijalnu baštinu stavio u međunarodni kontekst.
autor:
Ljubičić, Boris (dizajner)
suradnik:
Sitopapir (tisak) ; Studio International (priprema)
mjesto:
godina:
2005. g.

polje za pretragu:

Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2005.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2005.
International Museum Day
Muzeji spone kultura
Museum bridging cultures
Museum
Ljubičić, Boris (dizajner)
Sitopapir (tisak)
Studio International (priprema)
HMD
ICOM Hrvatska
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
2005.
sitotisak
papir
cjelina: š = 67cm;v = 97cm
plakat
Zbirka muzejskih plakata
7591
2005
baština
komunikacija
kultura
manifestacija
Međunarodni dan muzeja
muzeologija
promocija
Poruku teme obilježavanja Međunarodnog dana muzeja 2005. "Muzeji spone kultura" autor plakata grafički je predočio oblikovanjem riječi MUSEUM. Odabrana tipografija oblikovana je tako da je plakat postao sofisticirana suvremena grafika, ali i vizualni kôd muzeja. Pozicioniranjem slova po osi okomice i njihovim spajanjem, posebno slova M, grafički je ilustriran most, koji u kontekstu teme predočuje ideju spajanja. Podloga plakata vizualno ilustrira sinergijski učinak. Ona je zrcalna, tako da omogućuje odražavanje okoline. Mijene koje se događaju ovisno o prilikama i mjestu gdje je plakat postavljen oslikavaju suživot s okolinom, ali i, kada je riječ o muzeju, s različitim kulturama.
autor:
suradnik:
Studio International (realizator)
mjesto:
godina:
2006. g.

polje za pretragu:

Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006.
International Museum Day
Museum
Muzeji i mladi posjetitelji
Museums and young people
Ljubičić, Boris (dizajner)
Studio International (dizajner)
Studio International (realizator)
HMD
ICOM Hrvatska
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
2006.
offset
papir
cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm
plakat
Zbirka muzejskih plakata
7777
2006
baština
komunikacija
manifestacija
Međunarodni dan muzeja
mladi
muzeologija
posjetitelj
promocija
Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM. Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad. Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
autor:
suradnik:
mjesto:
godina:
2006. g.

polje za pretragu:

Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006.
International Museum Day
Museum
Muzeji i mladi posjetitelji
Museums and young people
Ljubičić, Boris (dizajner)
Studio International (dizajner)
Studio International (priprema)
HMD
ICOM Hrvatska
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
2006.
offset
papir
cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm
plakat
Zbirka muzejskih plakata
7778
2006
baština
komunikacija
manifestacija
Međunarodni dan muzeja
mladi
muzeologija
posjetitelj
promocija
Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM. Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad. Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
autor:
Ljubičić, Boris (dizajner)
suradnik:
mjesto:
godina:
2010. g.

polje za pretragu:

Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010.
30. godina Međunarodnog dana muzeja u Hrvatskoj
Muzeji za društveni sklad
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010.
International Museum Day
Museums for social harmony
30 Years of International Museum Day in Croatia
Ljubičić, Boris (dizajner)
Ljubičić, Boris (fotograf)
Studio International (priprema)
Tiskara Meić (tisak)
HMD
ICOM Hrvatska
Muzejski dokumentacijski centar
Zagreb
2010.
offset
papir
cjelina: š = 70cm;v = 100cm
plakat
Zbirka muzejskih plakata
8714
2010
društvena povijest
manifestacija
Međunarodni dan muzeja
muzeologija
obljetnica
promocija
Tema "Muzeji za društveni sklad" simbolički je na plakatu predstavljena s dva dorska stupa s Partenona atenske akropole, između kojih je u perspektivi spomenuti natpis. Autor se vodio idejom o ljepoti i skladu te iznimne arhitektonske cjeline, iz koje je za ilustraciju odabrao motiv kanelira s predstavljenih stupova. Vertikalni ritam kanelira istaknut je u naizmjeničnom izmjenjivanju svjetla i sjene na geometrijski oblikovanoj površini stupova. Motiv svjetla i sjene, kao dualistički princip, simbolički je potenciran rukama, koje se javljaju kao „neprirodna“ intervencija između savršenih stupova. Na taj način autor kulturnu baštinu suprotstavlja čovjekovom djelovanju u sadašnjosti. S jedne strane, ruke simboliziraju sveopću kreaciju, pa tako i samog Partenona, kao i zaštitu svega onoga što iziskuje baština. No, one su i simbol destrukcije svega što je stvarano. Ideja društvenog sklada ljudska je težnja prisutna kroz tisuljeća koja je stalno u ekvilibriju s perfekcionizmom čiji dosezi ostaju kao trajne vrijednosti. Tako da uloga muzeja danas, uz tradicionalnu misiju sakupljanja, čuvanja, dokumetiranja i prezentacije materijalnih artefakata, ima i druge aspekte. Organiziranjem različitih muzejskih programa potiče se spoznaja korisnika ovih institucija o kulturnim, znanstvenim te civilizacijskim vrijednostima.