Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. International Museum Day Muzeji i nematerijalna baština Museums and Intagible Heritage Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2004. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7384 2004 baština etnologija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija nematerijalna baština promet promocija Na plakatu su predstavljene fotografije dvaju sličnih predmeta / znakova - alke i automobilske marke mercedes. Alka je dvostruki kružni metalni predmet čije je polje izmedu unutrašnjega i vanjskog kruga razdjeljeno na tri dijela. Služi kao meta na viteškom turniru koji se već gotovo 300 godina tradicionalno organizira u Sinju. Mercedesova "zvijezda" kružni je metalni znak sličan alci. Polazeći od središta, i on je razdijeljen na tri dijela. Ta dva predmeta / znaka prema objašnjenju autora Borisa Ljubičića ilustriraju zadanu temu - nematerijalnu baštinu: alka je izabrana kao motiv koji simbolizira nematerijalnu baštinu Hrvatske, a znak mercedesa, iako simbol automobilske marke i kvalitete, s vremenom je stekao status kvalitete uopće.
Izborom tih dvaju sličnih znakova za ilustriranje zadane teme autor je, vodeći se oblikovnim elementima, hrvatsku nematerijalnu baštinu stavio u međunarodni kontekst.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2005. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2005. International Museum Day Muzeji spone kultura Museum bridging cultures Museum Ljubičić, Boris (dizajner) Sitopapir (tisak) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2005. sitotisak papir cjelina: š = 67cm;v = 97cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7591 2005 baština komunikacija kultura manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija Poruku teme obilježavanja Međunarodnog dana muzeja 2005. "Muzeji spone kultura" autor plakata grafički je predočio oblikovanjem riječi MUSEUM. Odabrana tipografija oblikovana je tako da je plakat postao sofisticirana suvremena grafika, ali i vizualni kôd muzeja. Pozicioniranjem slova po osi okomice i njihovim spajanjem, posebno slova M, grafički je ilustriran most, koji u kontekstu teme predočuje ideju spajanja.
Podloga plakata vizualno ilustrira sinergijski učinak. Ona je zrcalna, tako da omogućuje odražavanje okoline. Mijene koje se događaju ovisno o prilikama i mjestu gdje je plakat postavljen oslikavaju suživot s okolinom, ali i, kada je riječ o muzeju, s različitim kulturama.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. International Museum Day Museum Muzeji i mladi posjetitelji Museums and young people Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Studio International (realizator) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2006. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7777 2006 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja mladi muzeologija posjetitelj promocija Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.
Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. International Museum Day Museum Muzeji i mladi posjetitelji Museums and young people Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2006. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7778 2006 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja mladi muzeologija posjetitelj promocija Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.
Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. 30. godina Međunarodnog dana muzeja u Hrvatskoj Muzeji za društveni sklad Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. International Museum Day Museums for social harmony 30 Years of International Museum Day in Croatia Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Tiskara Meić (tisak) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2010. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8714 2010 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija obljetnica promocija Tema "Muzeji za društveni sklad" simbolički je na plakatu predstavljena s dva dorska stupa s Partenona atenske akropole, između kojih je u perspektivi spomenuti natpis. Autor se vodio idejom o ljepoti i skladu te iznimne arhitektonske cjeline, iz koje je za ilustraciju odabrao motiv kanelira s predstavljenih stupova. Vertikalni ritam kanelira istaknut je u naizmjeničnom izmjenjivanju svjetla i sjene na geometrijski oblikovanoj površini stupova. Motiv svjetla i sjene, kao dualistički princip, simbolički je potenciran rukama, koje se javljaju kao „neprirodna“ intervencija između savršenih stupova. Na taj način autor kulturnu baštinu suprotstavlja čovjekovom djelovanju u sadašnjosti. S jedne strane, ruke simboliziraju sveopću kreaciju, pa tako i samog Partenona, kao i zaštitu svega onoga što iziskuje baština. No, one su i simbol destrukcije svega što je stvarano.
Ideja društvenog sklada ljudska je težnja prisutna kroz tisuljeća koja je stalno u ekvilibriju s perfekcionizmom čiji dosezi ostaju kao trajne vrijednosti. Tako da uloga muzeja danas, uz tradicionalnu misiju sakupljanja, čuvanja, dokumetiranja i prezentacije materijalnih artefakata, ima i druge aspekte. Organiziranjem različitih muzejskih programa potiče se spoznaja korisnika ovih institucija o kulturnim, znanstvenim te civilizacijskim vrijednostima.
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više