Međunarodni dan muzeja Međunarodni dan muzeja Što muzeji skupljaju, čuvaju... What museums collect, preserve ... Picelj, Ivan (dizajner) Horvat, Branko (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1980. sitotisak papir cjelina: š = 66.5cm;v = 96.5cm plakat Zbirka muzejskih plakata 3125 1980 fauna flora kulturni objekt manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija primijenjena umjetnost prirodoslovni objekt promocija tehnika umjetnost S plakatom Ivana Picelja iz 1980. započeta je serija kojom se Muzejski dokumentacijski centar uključio u obilježavanje Međunarodnog dana muzeja. Oblikovanje tog plakata za autora je značilo zadaću predstavljanja muzeja kao kompleksne institucije s raznorodnim sadržajima. Autor gradi strukturu plakata na način da na njegovoj površini stvara mrežu od 12 pravilnih pravokutnih polja u koja stavlja različite crteže muzejskih predmeta (u jednome je informativni tekst). Oni ujedno predstavljaju predmete koje muzeji sakupljaju, čuvaju, obrađuju i izlažu, ali i zbirke, tj. područja specijalizacija muzeja (umjetnost, zoologija, tehnika, povijest, primijenjena umjetnost...).
Aktualnost plakata je u samom načinu njegova oblikovanja - dah prošlosti izažen arhaičnim crtežima autor spaja sa suvremenim geometrijskim izričajem karakterističnim za njegov osobni rukopis.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1984. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1984. International Museum Day Bezvremenost simbola Dragić, Nedeljko (dizajner) Studio S. (Horvat - Horetzky) (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1984. sitotisak papir cjelina: š = 67.5cm;v = 97.5cm plakat Zbirka muzejskih plakata 4270 1984 grafika manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Dürer, Albrecht Na plakatu autor spaja dva motiva koji su po svojoj asocijativnoj retorici vezani za muzej: dio bakroreza "Vitez, đavao i smrt" Albrechta Dürera, i stilski okvir za sliku. Dürerov bakrorez opće je poznata umjetnina ne samo zbog sadržaja već i zbog visoke izvedbene i estetske kvalitete, a stilski okvir za sliku asocira na umjetnost.
Intervencija s dijagonalno usmjerenom crvenom strelicom koja je usmjerena na tekst "Međunarodni dan muzeja" autor naglašava povod objavljivanja plakata.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1985. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1985. International Museum Day Mednarodni dan muzejev Megunaroden den na muzeite Rođenje Venere Bućan, Boris (dizajner) SC grafički servis (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1985. sitotisak papir cjelina a: š = 97.6cm;v = 67.7cm cjelina b: š = 97.3cm;v = 68cm cjelina c: š = 97.6cm;v = 67.8cm cjelina d: š = 97.4cm;v = 67.5cm cjelina e: š = 97.4cm;v = 67.7cm cjelina f: š = 97.4cm;v = 67.7cm cjelina: š = 194.6cm;v = 202.5cm plakat Zbirka muzejskih plakata 4271 1985 manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija slikarstvo Botticelli, Sandro Venera Slika "Rođenje Venere" renesansnoga umjetnika Sandra Botticellija zbog svog je isticanja ljepote života i ljudskoga tijela postala jedna od kultnih vrijednosti Gallerie degli Uffizi u Firenci, ali i cjelokupne zapadnoeuropske kulture. U tom je kontekstu izabrana za motiv plakata.
Posebnost plakata je tehnička izradba umjetnine - reproducirana je kao crtež izraden oblikovanim linijama. Zbog izbora te metode umjetninu je moguće prepoznati samo gledanjem s određene udaljenosti, a to korespondira s megaformatom plakata (plakat je sastavljen od šest dijelova).
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1987. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1987. International Museum Day Ruke Mona Lise Falout, Nada (dizajner) Studio Rix (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1987. sitotisak papir cjelina a: š = 68.5cm;v = 98.6cm cjelina b: š = 69.6cm;v = 98.6cm cjelina: š = 137cm;v = 98.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 4273 1987 manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija slikarstvo Leonardo da Vinci Mona Lisa Odabirom detalja slike Leonarda da Vincija - ruku Mona Lise - kao osnovnog motiva plakata, autorica provocira i testira javno mnijenje ispitujući koliko je ta umjetnina, ikona klasičnog slikarstava, prepoznatljiva. Istodobno se nužno nameće konotacija o mjestu u kojemu se ona nalazi – Musée du Louvre u Parizu. Dihotomiju u ideji, koja se odnosi na umjetninu i mjesto njezina smještaja - muzej, autorica naglašava i vizualno – podlogu oblikuje u dvije boje. One su izabrane zbog estetskog razloga i zbog same simbolike boja: zlatna je boja simbol kvalitete i duha, a zajedno sa zelenom univerzalni je simbol obnove i besmrtnosti.
Plakat je oblikovan u megaformatu (sastavljen je od dva dijela).
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više