Muzeji za održivo društvo Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2015. digitalni ispis papir cjelina: š = 580cm;v = 198cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11049 2015 društvena povijest ekologija kulturna povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Boris Ljubičić je u promotivnom projektu u vidu video plakata / tv - spota, namijenjen promociji Međunarodnog dana muzeja, spojio više elemenata. Osnovu čini dokumentarni film (15 min), koji je u kraćoj verziji pretvoren u tv-spot na kojem je prikazano u formi performancea lijepljenje jumbo plakata manifestacije. Ovom prilikom treba naglasiti da u dosadašnjoj praksi komunikacije Međunarodnog dana muzeja, iako je plakat bio osnovno sredstvo promocije, nikada nije tom prigodom tiskan jumbo plakat. Ovaj put je otisnut jedan za potrebe performancea na kojem je otisnut tekst „Muzeji za održivo društvo“ u tipografiji Croatica (svako slovo ima crveni ili plavi kvadratić), čije autorstvo također potpisuje Boris Ljubičić. Plakat je bio postavljen na površini jumbo plakat (outdoor akzent d.o.o.) u Podsusedu (kod semafora na Aleji Bologna).
Plakat predstavlja dio dokumentacije video-spota, koji je prikazivan na HRT-u, a moglo ga se je vidjeti i na Face book-u, Vimeu, Twiteru, web stranicama projekta (MDC), na stranicama ICOM-a (museums.eu), a bio je poslan svim muzejima i kustosima koji su ga mogli uklopiti u svoje promotivne materijale. U konceptu ovog projekta je održivost gledano s pozicije utroška sredstava – izrađen je samo jedan jumbo plakat, a njegova je vidljivost, zbog forme izrade i tehnoloških mogućnosti, bila iznimno velika (televizija/web/društvene mreže).
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. 30. godina Međunarodnog dana muzeja u Hrvatskoj Muzeji za društveni sklad Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. International Museum Day Museums for social harmony 30 Years of International Museum Day in Croatia Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Tiskara Meić (tisak) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2010. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8714 2010 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija obljetnica promocija Tema "Muzeji za društveni sklad" simbolički je na plakatu predstavljena s dva dorska stupa s Partenona atenske akropole, između kojih je u perspektivi spomenuti natpis. Autor se vodio idejom o ljepoti i skladu te iznimne arhitektonske cjeline, iz koje je za ilustraciju odabrao motiv kanelira s predstavljenih stupova. Vertikalni ritam kanelira istaknut je u naizmjeničnom izmjenjivanju svjetla i sjene na geometrijski oblikovanoj površini stupova. Motiv svjetla i sjene, kao dualistički princip, simbolički je potenciran rukama, koje se javljaju kao „neprirodna“ intervencija između savršenih stupova. Na taj način autor kulturnu baštinu suprotstavlja čovjekovom djelovanju u sadašnjosti. S jedne strane, ruke simboliziraju sveopću kreaciju, pa tako i samog Partenona, kao i zaštitu svega onoga što iziskuje baština. No, one su i simbol destrukcije svega što je stvarano.
Ideja društvenog sklada ljudska je težnja prisutna kroz tisuljeća koja je stalno u ekvilibriju s perfekcionizmom čiji dosezi ostaju kao trajne vrijednosti. Tako da uloga muzeja danas, uz tradicionalnu misiju sakupljanja, čuvanja, dokumetiranja i prezentacije materijalnih artefakata, ima i druge aspekte. Organiziranjem različitih muzejskih programa potiče se spoznaja korisnika ovih institucija o kulturnim, znanstvenim te civilizacijskim vrijednostima.
Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Why Not : do museums need to talk about the unspeakable in museum? Zašto ne! : trebaju li muzeji govoriti o neizrecivom u muzejima? International Museum Day Museums and contested histories: saying the unspeakable in museums Muzeji i sporne povijesti: govoriti neizrecivo u muzejima Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2017. digitalni ispis papir cjelina: š = 118.5cm;v = 175cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11144 2017 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija teška baština
Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. International Museum Day Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Zašto ne! : trebaju li muzeji govoriti o neizrecivom u muzejima? Why Not : do museums need to talk about the unspeakable in museum? Museums and contested histories: saying the unspeakable in museums) Muzeji i sporne povijesti: govoriti neizrecivo u muzejima Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2017. digitalni ispis papir cjelina: š = 50cm;v = 72cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11149 2017 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija teška baština
Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Why Not : do museums need to talk about the unspeakable in museum? Zašto ne! : trebaju li muzeji govoriti o neizrecivom u muzejima? International Museum Day Museums and contested histories: saying the unspeakable in museums) Muzeji i sporne povijesti: govoriti neizrecivo u muzejima Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2017. digitalni ispis papir cjelina: š = 50cm;v = 72cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11145 2017 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija teška baština
Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Međunarodni dan muzeja, 18.05. 2017. Why Not : do museums need to talk about the unspeakable in museum? Zašto ne! : trebaju li muzeji govoriti o neizrecivom u muzejima? International Museum Day Museums and contested histories: saying the unspeakable in museums) Muzeji i sporne povijesti: govoriti neizrecivo u muzejima Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2017. digitalni ispis papir cjelina: š = 118.5cm;v = 175cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11148 2017 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija teška baština
Međunarodni dan muzeja, 18.05.2017. Međunarodni dan muzeja, 18.05.2017. Why Not : do museums need to talk about the unspeakable in museum? Zašto ne! : trebaju li muzeji govoriti o neizrecivom u muzejima? International Museum Day Muzeji i sporne povijesti: govoriti neizrecivo u muzejima Museums and contested histories: saying the unspeakable in museums) Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2017. digitalni ispis papir cjelina: š = 118.5cm;v = 175cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11146 2017 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija teška baština
Međunarodni dan muzeja, 18.05.2017. Međunarodni dan muzeja, 18.05.2017. Why Not : do museums need to talk about the unspeakable in museum? Zašto ne! : trebaju li muzeji govoriti o neizrecivom u muzejima? International Museum Day Muzeji i sporne povijesti: govoriti neizrecivo u muzejima Museums and contested histories: saying the unspeakable in museums) Ljubičić, Boris (dizajner) Kvadrat i krug (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2017. digitalni ispis papir cjelina: š = 50cm;v = 72.5cm plakat Zbirka muzejskih plakata 11147 2017 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija teška baština
Međunarodni dan muzeja, 18.5. 2013. Međunarodni dan muzeja, 18.5. 2013. International Museum Day Muzej (memorija + kreativnost) = društvena promjena Museums (Memory + Creativity) = Social Change Puntijar, Marta (dizajner) Cuculić, Vanja (dizajner) Hrvatsko dizajnersko društvo (realizator) Stega tisak (tisak) ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2013. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 9777 2013 arheologija društvena povijest Međunarodni dan muzeja memorija promocija Vučedol Arheološki muzej u Zagrebu Twitter Plakat za Međunarodni dan muzeja 2013. kao odgovor na temu "Muzej (memorija + kreativnost) = društvena promjena" ukazuje na dva vremena, dva vida komuniciranja i dvije razine stvarnosti - materijalnu i virtualnu. Izabrana su dva motiva koja u sadašnjem vremenu prezentiraju ova dva različita pristupa baštini - Vučedolska golubica te logo društvenog servisa Twitter.
Motiv Vučedolske golubice u ovom kontekstu amblematski je primjer hrvatske materijalne baštine kakva se čuva, interpretira i komunicira u muzejima. Dok logo u obliku ptice Twitera predstavlja virtualnu stvarnost. Ovaj motiv postao je sveprisutni simbol današnje kulture društvenih mreža, koja je općenito otvorila put novim vidovima izražavanja, kreacije, komunikacije i razmjene mišljenja, novim identitetima i novim društvenim vrijednostima i odnosima. Koliko god se ovakvom vidu komuniciranja i umreženosti još uvijek pripisuje efemernost i privremenost, činjenica je da on briše dosadašnje kulturne granice i nedvojbeno postaje dijelom buduće zajedničke baštine, ma koliko bio neuhvatljiv u vremenu i prostoru. Dvije ptice, dvije ikone, ogledaju se jedna u drugoj i podsjećaju kako muzeji, i čitavo društvo, moraju pronaći nove načine komuniciranja materijalne kulture i baštine uz pomoć novih tehnologija. Ono ukazuje koliko je važno osluškivati bilo vremena i prilagoditi i baštinske teme komunikacijskoj svakodnevici sa svim konceptima, idejama, emocijama i simbolikom koja kroz nju protječu, makar i elektronskim putem.
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više