Handbuch der museumspaedagogischen Ansaetze 3-8100-0944-x Berliner Schriften zur Museumskunde Priručnik Knjižnica MDC-a Fast, Kirsten (Fast, Kirsten(Hrsg.)) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 1995 Muzejska pedagogija Berlinski Institut za muzeologiju (Institut fuer Museumskunde) objavio je priručnik za provođenje pedagoške djelatnosti u muzejima. Sadržava teoretske odrednice na kojima se temelji muzejsko-pedagoški rad, ali i niz primjera iz prakse. Prepoznata su tri osnovna polazišta suvremenih muzeja: 1. orijentiranost muzejske pedagogije na škole, 2. izvanškolski orijentirana muzejska pedagogija, 3. slobodni umjetničko-kreativni rad u muzejima. Priručnik sadržava radove više autora unutar četiri tematske cjeline. Prva donosi teorijsko poimanje rada suvremenih muzeja i aspekte muzejske pedagogije. Drugi tematski dio obuhvaća prikaze iz prakse o muzejima za djecu i dječjim muzejima. Treći je tematski blok posvećen muzejima različitih vrsta (muzeji moderne umjetnosti, muzeji na otvorenome, gradski muzeji, prirodoslovni muzeji, etnografski muzeji, muzeji u dvorcima) i njihovim specifičnim načinima muzejsko-pedagoškog rada. Novim didaktičkim oblicima i interakciji s novim medijima posvećen je četvrti tematski blok. Radovi su popraćeni opsežnim bibliografskim bilješkama te ovaj priručnik čine korisnim pomagalom za promišljanje i provođenje suvremenih muzeoloških postavki u svakodnevnoj praksi različitih vrsta muzeja. Tekstovi više autora
Kinder- und Jugendmuseen : Geneze und Entwicklung einer Museumsgattung 3-8100-3299-9 Berliner Schriften zur Museumskunde Knjižnica MDC-a Koenig, Gabriele (Koenig, Gabriele) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 2002 Muzeologija, teorija Muzej, dječji Muzejska pedagogija Knjiga "Muzeji za djecu i mlade" iznosi genezu i razvoj dječjih muzeja kao nove vrste muzeja tepoticaje za novu muzeološku koncepciju otvaranja muzeja posjetiteljima. Autorica je temu predstavila u nekoliko poglavlja. U prvome je opisala razvoj modernih muzeja i nove muzeologije, unutar koje se pojavljuje i ideja muzeja za djecu i mlade kao nove vrste muzeja što se izravno otvara posjetiteljima i uključuje ih u svoje djelatnosti. U drugom poglavlju iznesene su suvremene odrednice 20. stoljeća koje su utjecale na promjene u djetinjstvu i odrastanju suvremenih naraštaja. Trećim su poglavljem ukratko opisani pokušaji i počeci otvaranja muzeja posjetiteljima, a geneza muzeja za djecu i mlade iznesena je u četvrtom poglavlju. Kronološki su navedeni i primjeri prvih dječjih muzeja u SAD-u (dječji muzeji u Brooklynu, Bostonu, Detroitu i Indianopolisu) te u Europi (1970. godine osnovan je najstariji dječji i omladinski muzeji u Museum fuer Volkerkunde u Berlin-Dahlemu, Dječji muzej Povijesnog muzeja u Frankfurtu, Tropenmuseum u Amsterdamu itd.). Posljednjim poglavljima autorica problematizira novu definiciju dječjih muzeja i potrebu uvođenja nove muzeološke koncepcije u njihovu djelatnost. Tim povijesnim pregledom i prikazom razvoja dječjih muzeja, uz niz primjera iz prakse te popratnom literaturom, autorica je dala izuzetno vrijedno štivo ne samo za muzejske pedagoge već i za druge stručne muzejske djelatnike. Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više