Firmenmuseen in der BRD : Schnittstelle zwischen Kultur und Wirtschaft 3-8100-1486-9 Berliner Schriften zur Museumskunde Monografija Knjižnica MDC-a Mikus, Anne (Mikus, Anne) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 1997 Muzeologija, teorija Muzeji u sastavu Muzej, tvornički Njemačka Muzeji tvrtki specifičnost su na muzejskoj sceni te ih autorica dr. Anne Mikus u knjizi "Muzeji tvrtki u SR Njemačkoj – razmeđe između kulture i gospodarstva" istražuje upravo imajući na umu njihovu ulogu razmeđa i poveznice između kulture i gospodarstva. Ti muzeji ekvilibriraju između zadovoljenja očekivanja publike i svojih osnivača. Polazi se od definiranja pojma muzeja tvrtke u odnosu prema drugim vrstama zbirki u tvrtkama: arhivu tvrtke, korporacijskoj zbirci, privatnoj zbirci poduzetnika, "umjetnosti na radnome mjestu", izložbama i galerijama koje pripadaju tvrtki. Dvojba osnovati muzej ili dodijeliti kolekciji status odjela tvrtke, pitanje je koje je aktualno u Hrvatskoj kao i u Njemačkoj. Razmatra se položaj muzeja tvrtki u kontekstu njemačke muzejske scene, njihova uloga kulturnog posrednika u poduzetničkoj kulturi, javni i privatni aspekti promocije kulture te njihovo mjesto unutar muzeologije. Drugi dio knjige daje analizu rezultata istraživanja muzeja tvrtki prema vrsti, osnivaču, ulaznicama, zbirkama, strukturi posjetitelja i dr. te statističke podatke. Rezultati se temelje na istraživanju provedenome 1992. g., kada je upitnikom obuhvaćeno 150 muzeja (5% ukupnog broja muzeja). U trećem se dijelu na brojnim konkretnim primjerima prezentira "efikasnost" takvih muzeja i njihovo konkretno značenje u obama sustavima: u kulturnome i poduzetničkome. Muzeji se promatraju s različitih aspekata unutarnjeg funkcioniranja i djelovanja prema javnosti. U dodacima se, između ostaloga, nalazi popis muzeja tvrtki u Njemačkoj, razvrstan prema gradovima, i upitnik koji je bio upućen muzejima. Riječ je o temeljitoj obradi teme s teoretskoga i empirijskog stajališta autorice koja radi u Berlinu kao slobodna stručnjakinja za komunikaciju. (M.F.) Bibliografija
Handbuch der museumspaedagogischen Ansaetze 3-8100-0944-x Berliner Schriften zur Museumskunde Priručnik Knjižnica MDC-a Fast, Kirsten (Fast, Kirsten(Hrsg.)) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 1995 Muzejska pedagogija Berlinski Institut za muzeologiju (Institut fuer Museumskunde) objavio je priručnik za provođenje pedagoške djelatnosti u muzejima. Sadržava teoretske odrednice na kojima se temelji muzejsko-pedagoški rad, ali i niz primjera iz prakse. Prepoznata su tri osnovna polazišta suvremenih muzeja: 1. orijentiranost muzejske pedagogije na škole, 2. izvanškolski orijentirana muzejska pedagogija, 3. slobodni umjetničko-kreativni rad u muzejima. Priručnik sadržava radove više autora unutar četiri tematske cjeline. Prva donosi teorijsko poimanje rada suvremenih muzeja i aspekte muzejske pedagogije. Drugi tematski dio obuhvaća prikaze iz prakse o muzejima za djecu i dječjim muzejima. Treći je tematski blok posvećen muzejima različitih vrsta (muzeji moderne umjetnosti, muzeji na otvorenome, gradski muzeji, prirodoslovni muzeji, etnografski muzeji, muzeji u dvorcima) i njihovim specifičnim načinima muzejsko-pedagoškog rada. Novim didaktičkim oblicima i interakciji s novim medijima posvećen je četvrti tematski blok. Radovi su popraćeni opsežnim bibliografskim bilješkama te ovaj priručnik čine korisnim pomagalom za promišljanje i provođenje suvremenih muzeoloških postavki u svakodnevnoj praksi različitih vrsta muzeja. Tekstovi više autora
Kinder- und Jugendmuseen : Geneze und Entwicklung einer Museumsgattung 3-8100-3299-9 Berliner Schriften zur Museumskunde Knjižnica MDC-a Koenig, Gabriele (Koenig, Gabriele) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 2002 Muzeologija, teorija Muzej, dječji Muzejska pedagogija Knjiga "Muzeji za djecu i mlade" iznosi genezu i razvoj dječjih muzeja kao nove vrste muzeja tepoticaje za novu muzeološku koncepciju otvaranja muzeja posjetiteljima. Autorica je temu predstavila u nekoliko poglavlja. U prvome je opisala razvoj modernih muzeja i nove muzeologije, unutar koje se pojavljuje i ideja muzeja za djecu i mlade kao nove vrste muzeja što se izravno otvara posjetiteljima i uključuje ih u svoje djelatnosti. U drugom poglavlju iznesene su suvremene odrednice 20. stoljeća koje su utjecale na promjene u djetinjstvu i odrastanju suvremenih naraštaja. Trećim su poglavljem ukratko opisani pokušaji i počeci otvaranja muzeja posjetiteljima, a geneza muzeja za djecu i mlade iznesena je u četvrtom poglavlju. Kronološki su navedeni i primjeri prvih dječjih muzeja u SAD-u (dječji muzeji u Brooklynu, Bostonu, Detroitu i Indianopolisu) te u Europi (1970. godine osnovan je najstariji dječji i omladinski muzeji u Museum fuer Volkerkunde u Berlin-Dahlemu, Dječji muzej Povijesnog muzeja u Frankfurtu, Tropenmuseum u Amsterdamu itd.). Posljednjim poglavljima autorica problematizira novu definiciju dječjih muzeja i potrebu uvođenja nove muzeološke koncepcije u njihovu djelatnost. Tim povijesnim pregledom i prikazom razvoja dječjih muzeja, uz niz primjera iz prakse te popratnom literaturom, autorica je dala izuzetno vrijedno štivo ne samo za muzejske pedagoge već i za druge stručne muzejske djelatnike. Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija
Museum und Avantgarde : Ludwig Justis Zeitschrift "Museum der Gegenwart" und die Musealisierung des Expressionismus 3-8100-3504-1 Berliner Schriften zur Museumskunde njemački Knjižnica MDC-a Winkler, Kurt (Winkler, Kurt) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 2002 Muzeologija, teorija Ekspresionizam U muzeološkoj biblioteci berlinskog Instituta za muzeologiju, kao 17. u nizu objavljena je knjiga Kurta Winklera "Muzeji i avangarda". U njoj autor razmatra problematiku muzealiziranja ekspresionizma na primjeru programa koji je Ludwig Justis, direktor berlinske Nacionalne galerije, objavio u novinama njemačkih muzeja za novu umjetnost "Museum der Gegenwart" (1930-1933.). Winkler je tematiku u knjizi razradio unutar nekoliko poglavlja. U prvome je dao povijesni pregled i razvoj muzeja suvremene umjetnosti, u drugome je predstavio povijesni razvoj i promjene muzejske politike berlinske Nacionalne galerije. Treće poglavlje Winkler je posvetio Justisovim novinama, a u četvrtom objašnjava pojam suvremene umjetnosti. U posljednjim poglavljima iznosi smjernice za izgradnju suvremenih muzeja te primjer muzealiziranja umjetničkog smjera ekspresionizma. Knjiga sadržava i opsežnu bibliografiju te kazalo imena. Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija
Museumsmarketing in den USA : Neue Tendenzen und Erscheinungsformen 3-8100-2078-8 Berliner Schriften zur Museumskunde Monografija njemački Knjižnica MDC-a Schuck-Wersig, Petra, Wersig, Gernot (Schuck-Wersig, Petra, Wersig, Gernot) Leske + Budrich Opladen knjiga Knjižnica 1999 Marketing SAD "Muzejski marketing u SAD-u: nove tendencije i načini pojavljivanja" naslov je publikacije autora Petre Schuck-Wersig i Gernota Wersiga objavljene u bibliografskom nizu Berlinski prilozi muzeologiji (Berliner Schriften zur Museumskunde) berlinskog Instituta za muzeologiju. Knjiga je rezultat istraživanja suvremenih oblika financiranja muzeja u SAD-u, a svrha joj je primjena dobrih iskustava u praksi njemačkih muzeja. Sadržaj je strukturiran u četiri osnovne tematske skupine. Nakon prve, uvodne studije, druga tematska skupina - Situacija muzejskog marketinga u SAD 1996. godine, sadržava pregled suvremenih muzeoloških premisa i nove "muzejske filozofije" u čijoj je srži muzejska publika. U sljedećoj tematskoj skupini - Agresivni marketing - posljedice anketnog ispitivanja 1996., izneseni su rezultati ispitivanja marketinških aktivnosti 23 muzeja iz Bostona, Chichaga, Houstona, Los Angelesa, Miamija, St. Louisa, St. Paula, San Francisca i Washingtona. Posebna pozornost pridana je istraživanju uporabe elektroničkih medija (posebice CD-ROM-ova i Interneta) kao marketinških instrumenata. Posljednje tematsko govori o muzejskoj marketinškoj orijentaciji prema publici: koje su ciljne skupine, što očekuju i što im muzeji mogu pružiti u sklopu marketinških aktivnosti. U prilozima je ilustrativna građa s primjerima marketinških djelatnosti promatranih američkih muzeja. Bibliograf. bilješke ispod teksta
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više