hr | en
Nakladnik: Leske + Budrich
  • Filter

Zbirka

Vrsta građe

Autor

Godina

Nakladnik

Mjesto

Jezik

Tema

Tema, zemljopisna

Tema, vremenska

Žanr

Viewing results 1 - 6 of 6

polje za pretragu:

Besucherforschung und Didaktik : Ein museumspaedagogisches Plaedoyer
3-8100-1049-9
Berliner Schriften zur Museumskunde
Knjižnica MDC-a
Noschka-Roos, Annette (Noschka-Roos, Annette)
Leske + Budrich
Opladen
knjiga
Knjižnica
1994
Posjetitelji
Muzejska pedagogija
Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija
autor:
nakladnik:
vrsta građe:
zbirka:
Knjižnica - Zbirka monografskih publikacija

polje za pretragu:

Firmenmuseen in der BRD : Schnittstelle zwischen Kultur und Wirtschaft
3-8100-1486-9
Berliner Schriften zur Museumskunde
Monografija
Knjižnica MDC-a
Mikus, Anne (Mikus, Anne)
Leske + Budrich
Opladen
knjiga
Knjižnica
1997
Muzeologija, teorija
Muzeji u sastavu
Muzej, tvornički
Njemačka
Muzeji tvrtki specifičnost su na muzejskoj sceni te ih autorica dr. Anne Mikus u knjizi "Muzeji tvrtki u SR Njemačkoj – razmeđe između kulture i gospodarstva" istražuje upravo imajući na umu njihovu ulogu razmeđa i poveznice između kulture i gospodarstva. Ti muzeji ekvilibriraju između zadovoljenja očekivanja publike i svojih osnivača. Polazi se od definiranja pojma muzeja tvrtke u odnosu prema drugim vrstama zbirki u tvrtkama: arhivu tvrtke, korporacijskoj zbirci, privatnoj zbirci poduzetnika, "umjetnosti na radnome mjestu", izložbama i galerijama koje pripadaju tvrtki. Dvojba osnovati muzej ili dodijeliti kolekciji status odjela tvrtke, pitanje je koje je aktualno u Hrvatskoj kao i u Njemačkoj. Razmatra se položaj muzeja tvrtki u kontekstu njemačke muzejske scene, njihova uloga kulturnog posrednika u poduzetničkoj kulturi, javni i privatni aspekti promocije kulture te njihovo mjesto unutar muzeologije. Drugi dio knjige daje analizu rezultata istraživanja muzeja tvrtki prema vrsti, osnivaču, ulaznicama, zbirkama, strukturi posjetitelja i dr. te statističke podatke. Rezultati se temelje na istraživanju provedenome 1992. g., kada je upitnikom obuhvaćeno 150 muzeja (5% ukupnog broja muzeja). U trećem se dijelu na brojnim konkretnim primjerima prezentira "efikasnost" takvih muzeja i njihovo konkretno značenje u obama sustavima: u kulturnome i poduzetničkome. Muzeji se promatraju s različitih aspekata unutarnjeg funkcioniranja i djelovanja prema javnosti. U dodacima se, između ostaloga, nalazi popis muzeja tvrtki u Njemačkoj, razvrstan prema gradovima, i upitnik koji je bio upućen muzejima. Riječ je o temeljitoj obradi teme s teoretskoga i empirijskog stajališta autorice koja radi u Berlinu kao slobodna stručnjakinja za komunikaciju. (M.F.)
Bibliografija
autor:
Fast, Kirsten ((Hrsg.))
nakladnik:
vrsta građe:
zbirka:
Knjižnica - Zbirka monografskih publikacija

polje za pretragu:

Handbuch der museumspaedagogischen Ansaetze
3-8100-0944-x
Berliner Schriften zur Museumskunde
Priručnik
Knjižnica MDC-a
Fast, Kirsten (Fast, Kirsten(Hrsg.))
Leske + Budrich
Opladen
knjiga
Knjižnica
1995
Muzejska pedagogija
Berlinski Institut za muzeologiju (Institut fuer Museumskunde) objavio je priručnik za provođenje pedagoške djelatnosti u muzejima. Sadržava teoretske odrednice na kojima se temelji muzejsko-pedagoški rad, ali i niz primjera iz prakse. Prepoznata su tri osnovna polazišta suvremenih muzeja: 1. orijentiranost muzejske pedagogije na škole, 2. izvanškolski orijentirana muzejska pedagogija, 3. slobodni umjetničko-kreativni rad u muzejima. Priručnik sadržava radove više autora unutar četiri tematske cjeline. Prva donosi teorijsko poimanje rada suvremenih muzeja i aspekte muzejske pedagogije. Drugi tematski dio obuhvaća prikaze iz prakse o muzejima za djecu i dječjim muzejima. Treći je tematski blok posvećen muzejima različitih vrsta (muzeji moderne umjetnosti, muzeji na otvorenome, gradski muzeji, prirodoslovni muzeji, etnografski muzeji, muzeji u dvorcima) i njihovim specifičnim načinima muzejsko-pedagoškog rada. Novim didaktičkim oblicima i interakciji s novim medijima posvećen je četvrti tematski blok. Radovi su popraćeni opsežnim bibliografskim bilješkama te ovaj priručnik čine korisnim pomagalom za promišljanje i provođenje suvremenih muzeoloških postavki u svakodnevnoj praksi različitih vrsta muzeja.
Tekstovi više autora

polje za pretragu:

Kinder- und Jugendmuseen : Geneze und Entwicklung einer Museumsgattung
3-8100-3299-9
Berliner Schriften zur Museumskunde
Knjižnica MDC-a
Koenig, Gabriele (Koenig, Gabriele)
Leske + Budrich
Opladen
knjiga
Knjižnica
2002
Muzeologija, teorija
Muzej, dječji
Muzejska pedagogija
Knjiga "Muzeji za djecu i mlade" iznosi genezu i razvoj dječjih muzeja kao nove vrste muzeja tepoticaje za novu muzeološku koncepciju otvaranja muzeja posjetiteljima. Autorica je temu predstavila u nekoliko poglavlja. U prvome je opisala razvoj modernih muzeja i nove muzeologije, unutar koje se pojavljuje i ideja muzeja za djecu i mlade kao nove vrste muzeja što se izravno otvara posjetiteljima i uključuje ih u svoje djelatnosti. U drugom poglavlju iznesene su suvremene odrednice 20. stoljeća koje su utjecale na promjene u djetinjstvu i odrastanju suvremenih naraštaja. Trećim su poglavljem ukratko opisani pokušaji i počeci otvaranja muzeja posjetiteljima, a geneza muzeja za djecu i mlade iznesena je u četvrtom poglavlju. Kronološki su navedeni i primjeri prvih dječjih muzeja u SAD-u (dječji muzeji u Brooklynu, Bostonu, Detroitu i Indianopolisu) te u Europi (1970. godine osnovan je najstariji dječji i omladinski muzeji u Museum fuer Volkerkunde u Berlin-Dahlemu, Dječji muzej Povijesnog muzeja u Frankfurtu, Tropenmuseum u Amsterdamu itd.). Posljednjim poglavljima autorica problematizira novu definiciju dječjih muzeja i potrebu uvođenja nove muzeološke koncepcije u njihovu djelatnost. Tim povijesnim pregledom i prikazom razvoja dječjih muzeja, uz niz primjera iz prakse te popratnom literaturom, autorica je dala izuzetno vrijedno štivo ne samo za muzejske pedagoge već i za druge stručne muzejske djelatnike.
Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija

polje za pretragu:

Museum und Avantgarde : Ludwig Justis Zeitschrift "Museum der Gegenwart" und die Musealisierung des Expressionismus
3-8100-3504-1
Berliner Schriften zur Museumskunde
njemački
Knjižnica MDC-a
Winkler, Kurt (Winkler, Kurt)
Leske + Budrich
Opladen
knjiga
Knjižnica
2002
Muzeologija, teorija
Ekspresionizam
U muzeološkoj biblioteci berlinskog Instituta za muzeologiju, kao 17. u nizu objavljena je knjiga Kurta Winklera "Muzeji i avangarda". U njoj autor razmatra problematiku muzealiziranja ekspresionizma na primjeru programa koji je Ludwig Justis, direktor berlinske Nacionalne galerije, objavio u novinama njemačkih muzeja za novu umjetnost "Museum der Gegenwart" (1930-1933.). Winkler je tematiku u knjizi razradio unutar nekoliko poglavlja. U prvome je dao povijesni pregled i razvoj muzeja suvremene umjetnosti, u drugome je predstavio povijesni razvoj i promjene muzejske politike berlinske Nacionalne galerije. Treće poglavlje Winkler je posvetio Justisovim novinama, a u četvrtom objašnjava pojam suvremene umjetnosti. U posljednjim poglavljima iznosi smjernice za izgradnju suvremenih muzeja te primjer muzealiziranja umjetničkog smjera ekspresionizma. Knjiga sadržava i opsežnu bibliografiju te kazalo imena.
Bibliograf. bilješke ispod teksta.- Bibliografija

polje za pretragu:

Museumsmarketing in den USA : Neue Tendenzen und Erscheinungsformen
3-8100-2078-8
Berliner Schriften zur Museumskunde
Monografija
njemački
Knjižnica MDC-a
Schuck-Wersig, Petra, Wersig, Gernot (Schuck-Wersig, Petra, Wersig, Gernot)
Leske + Budrich
Opladen
knjiga
Knjižnica
1999
Marketing
SAD
"Muzejski marketing u SAD-u: nove tendencije i načini pojavljivanja" naslov je publikacije autora Petre Schuck-Wersig i Gernota Wersiga objavljene u bibliografskom nizu Berlinski prilozi muzeologiji (Berliner Schriften zur Museumskunde) berlinskog Instituta za muzeologiju. Knjiga je rezultat istraživanja suvremenih oblika financiranja muzeja u SAD-u, a svrha joj je primjena dobrih iskustava u praksi njemačkih muzeja. Sadržaj je strukturiran u četiri osnovne tematske skupine. Nakon prve, uvodne studije, druga tematska skupina - Situacija muzejskog marketinga u SAD 1996. godine, sadržava pregled suvremenih muzeoloških premisa i nove "muzejske filozofije" u čijoj je srži muzejska publika. U sljedećoj tematskoj skupini - Agresivni marketing - posljedice anketnog ispitivanja 1996., izneseni su rezultati ispitivanja marketinških aktivnosti 23 muzeja iz Bostona, Chichaga, Houstona, Los Angelesa, Miamija, St. Louisa, St. Paula, San Francisca i Washingtona. Posebna pozornost pridana je istraživanju uporabe elektroničkih medija (posebice CD-ROM-ova i Interneta) kao marketinških instrumenata. Posljednje tematsko govori o muzejskoj marketinškoj orijentaciji prema publici: koje su ciljne skupine, što očekuju i što im muzeji mogu pružiti u sklopu marketinških aktivnosti. U prilozima je ilustrativna građa s primjerima marketinških djelatnosti promatranih američkih muzeja.
Bibliograf. bilješke ispod teksta