Europe 2020. Europe 2020. Great men of the European culture are supporting pillars of its identity. Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner, autor koncepta) Kerschoffset (tisak) Ljubičić, Boris (autor koncepta) Studio International Zagreb 2002. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7980 2002 akcija aktivizam dizajn muzejski predmet slikarstvo 2020. Europa Mona Lisa
How will Europe look in the year 2020? How will Europe look in the year 2020? Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner, autor koncepta) Kerschoffset (tisak) Ljubičić, Boris (autor koncepta) Studio International Zagreb 2002. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7979 2002 akcija aktivizam dizajn međunarodna izložba muzejski predmet 2020. Europa
Integrity / Identity Integrity / Identity Integration of their identities into a unique picture which is yet to be designed by the designers. Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner, autor koncepta) Kerschoffset (tisak) Ljubičić, Boris (autor koncepta) Studio International Zagreb 2002. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7981 2002 akcija aktivizam međunarodna izložba muzejski predmet 2020. Europa
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1999. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1999. International Museum Day Ljepota otkrića Otkrijte našu baštinu Pleasures of Discovery Discover our heritage Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1999. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 6156 1999 baština manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Hrvatska Jurandvor Krk Osnovni motiv plakata je plitki kvadratični reljef u kamenu čiju dekoraciju oblikuju izmjenični kvadrati (viši i niži) organizirani u osam horizontalnih i vertikalnih polja. Taj je reljef u funkciji spolije ugrađene u zidnu strukturu starohrvatske crkve sv. Lucije u Jurandvoru pokraj Baške na otoku Krku. Na plakatu se multucipliraju i preklapaju fotografije različito odabranih kadrova glavnog motiva. One prekrivaju plakat u obliku zemljovida Hrvatske. Tako oblikovan, plakat djeluje nedovršeno, kao da i sam autor još istražuje.
Naslovom "Otkrijmo našu baštinu" autor upućuje na važnost razotkrivanja nepoznatoga i neistraženoga. To se ne odnosi samo na prikazani, nedovoljno istraženi kameni spomenik koji se nalazi u crkvi gdje je nađena i "Bašćanska ploča", najvrjedniji kameni spomenik starije hrvatske povijesti, već i na mnoge druge neistražene spomenike kulture te hrvatske baštine uopće.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2003. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2003. International Museum Day Muzeji i prijatelji muzeja Museums & Friends Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2003. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7329 2003 komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija posjetitelj promocija slikarstvo Ovom temom međunarodna zajednica nastoji upozoriti na to da rast i razvoj muzeja ovise o potpori javnosti. Kako su prijatelji muzeja osobe najrazličitijih dobi i profesija, autor plakata, predočio je situaciju, kojom se razbija iluzija o nedostupnosti muzeja i njegovu elitizmu. Glavni je motiv plakata djevojka koja na pločniku kredom vješto oslikava umjetninu, a oko nje je publika koja je promatra (simbolički predočena parom cipela). Tako popularan način prezentiranja baštine ugodan je onome tko je prima, a zabavan onome tko je stvara.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. International Museum Day Muzeji i nematerijalna baština Museums and Intagible Heritage Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2004. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7384 2004 baština etnologija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija nematerijalna baština promet promocija Na plakatu su predstavljene fotografije dvaju sličnih predmeta / znakova - alke i automobilske marke mercedes. Alka je dvostruki kružni metalni predmet čije je polje izmedu unutrašnjega i vanjskog kruga razdjeljeno na tri dijela. Služi kao meta na viteškom turniru koji se već gotovo 300 godina tradicionalno organizira u Sinju. Mercedesova "zvijezda" kružni je metalni znak sličan alci. Polazeći od središta, i on je razdijeljen na tri dijela. Ta dva predmeta / znaka prema objašnjenju autora Borisa Ljubičića ilustriraju zadanu temu - nematerijalnu baštinu: alka je izabrana kao motiv koji simbolizira nematerijalnu baštinu Hrvatske, a znak mercedesa, iako simbol automobilske marke i kvalitete, s vremenom je stekao status kvalitete uopće.
Izborom tih dvaju sličnih znakova za ilustriranje zadane teme autor je, vodeći se oblikovnim elementima, hrvatsku nematerijalnu baštinu stavio u međunarodni kontekst.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2008. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2008. minimumaximumuseum International Museum Day Muzeji kao pokretači društvenih promjena i razvoja Museums as agents of social change and development Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Hrvatsko muzejsko društvo ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2008. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8171 2008 aktivizam baština društvena zajednica manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija Autor plakata se u oblikovanju teme, koja problematizira muzej kao instituciju u društvu, izražava simbolički.
Autor plakata se u oblikovanju teme, koja problematizira muzej kao instituciju u društvu, izražava simbolički.
Muzej je predstavljen malim svijetlom (reflektor) smještenim u središtu plakata od kojega se po vertikali u uskom snopu širi svijetlost. Podloga plakata svedena je na ornament načinjen od horizontalnih pravilnih redova slova složeniih u neprekinuti niz riječi "minimumaximumuseum". Autorova je namjera bila da skoro neprimjetnim vezivanjem riječi minimum, maximum, museum uvodi u novi kontekst vrijednosti gdje je "... muzej interpoliran između maksimuma i minimuma kao poseban potencijal društva i mogući pokretač promjena i razvoja".
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. 30. godina Međunarodnog dana muzeja u Hrvatskoj Muzeji za društveni sklad Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. International Museum Day Museums for social harmony 30 Years of International Museum Day in Croatia Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Tiskara Meić (tisak) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2010. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8714 2010 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija obljetnica promocija Tema "Muzeji za društveni sklad" simbolički je na plakatu predstavljena s dva dorska stupa s Partenona atenske akropole, između kojih je u perspektivi spomenuti natpis. Autor se vodio idejom o ljepoti i skladu te iznimne arhitektonske cjeline, iz koje je za ilustraciju odabrao motiv kanelira s predstavljenih stupova. Vertikalni ritam kanelira istaknut je u naizmjeničnom izmjenjivanju svjetla i sjene na geometrijski oblikovanoj površini stupova. Motiv svjetla i sjene, kao dualistički princip, simbolički je potenciran rukama, koje se javljaju kao „neprirodna“ intervencija između savršenih stupova. Na taj način autor kulturnu baštinu suprotstavlja čovjekovom djelovanju u sadašnjosti. S jedne strane, ruke simboliziraju sveopću kreaciju, pa tako i samog Partenona, kao i zaštitu svega onoga što iziskuje baština. No, one su i simbol destrukcije svega što je stvarano.
Ideja društvenog sklada ljudska je težnja prisutna kroz tisuljeća koja je stalno u ekvilibriju s perfekcionizmom čiji dosezi ostaju kao trajne vrijednosti. Tako da uloga muzeja danas, uz tradicionalnu misiju sakupljanja, čuvanja, dokumetiranja i prezentacije materijalnih artefakata, ima i druge aspekte. Organiziranjem različitih muzejskih programa potiče se spoznaja korisnika ovih institucija o kulturnim, znanstvenim te civilizacijskim vrijednostima.
Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2002. Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2002. GLOBALOCAL Museum International Day Muzeji i globalizacija Museums and globalisation Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Fabijanić, Damir (fotograf) Laszlo, Želimir (autor teksta) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema, realizator) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2002. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7144 2002 baština globalizacija kravata manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Hrvatska Plakat integrira nekoliko ideja, a njegov je središnji motiv kravata. Izborom tog motiva autor je želio podsjetiti da je taj tipično hrvatski modni detalj postao svjetska općeprihvaćena baština.
Gornji dio plakata definiraju dvije vrpce: gornju oblikuju "svjetske zastave" kojima autor upućuje na multikulturalnost motiva, a drugom se vrpcom autor referira na temu obilježavanja ispisivanjem riječi GLOBAL i LOCAL. Vrpca je oblikovana tako da podsjeća na oznaku na suvremenim komercijalnim proizvodima.
Autor je na plakatu uputio i poziv hrvatskim muzealcima da realiziraju projekt Muzeja kravate u Kuli Lotršćak u Zagrebu (projekt iz 1991.).
Međunarodni dan muzeja, 18.05. 1993. Međunarodni dan muzeja, 18.05. 1993. International Museum Day Muzeji i autohtono stanovništvo Museums and indigenous peoples Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (realizator) Turistkomerc (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1993. offset papir cjelina: š = 98.5cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 4837 1993 baština Domovinski rat manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija zaštita Ghose, dr. Na plakatu je uz ilustrativni dio otisnuta poruka koju je predsjednik ICOM-a dr. Ghose poslao u povodu obilježavanja Međunarodnog dana muzeja. U poruci dr. Ghose poziva na uzajamno pomaganje. On ističe da se samo zajedničkim naporima može pridonijeti poticanju društvene svijesti, što je jedan od preduvjeta zaštite baštine i u muzejima. Upravo je u to vrijeme Hrvatska proživljavala iskustvo rata, uništavanja ljudskih života i baštine, pa je u tom smislu i njoj bila bitna potpora međunarodne stručne zajednice.
Autor je temu plakata predočio motivom dviju ruku koje se dodiruju. Riječ je o ljudskoj ruci s jedne strane i drvenoj oštećenoj skulpturi Krista s ranom na dlanu s druge strane. Taj sugestivni dodir, osim što predočuje dodir žive i "mrtve" ruke, u kontekstu ratnih zbivanja ujedno znači dodir pomirenja, oprosta...
Muzej za umjetnost i obrt, 1880 - 1995. Muzej za umjetnost i obrt, 1880 - 1995. Museum of Arts and Crafts, 1880-1995. Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Muzej za umjetnost i obrt Zagreb 1995. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 5239 1995 primijenjena umjetnost promocija stalni postav Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb
Snaga baštine Snaga baštine otvorenje stalnog postava I. faza 25.1. 2013. Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (autor koncepta) Studio International (realizator, priprema) Gradski muzej Vukovar Vukovar 2013. offset papir cjelina: š = 70.3cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 10097 2013 izložba konzervatorstvo manifestacija muzeografija Noć muzeja stalni postav Gradski muzej Vukovar
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više