Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2001. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2001. (Ovo) je plakat za Međunarodni dan muzeja This (ovo) is the poster for International Museum Day Muzeji: izgradnja zajednice ili Muzeji: stvaranje zajednice Museums: building community Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Ljubičić, Igor (fotograf) Studio International (realizator) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2001. offset papir cjelina: š = 100.3cm;v = 70.2cm plakat Zbirka muzejskih plakata 6648 2001 aktivizam društvena zajednica kultura manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija upravljanje Plakat svojom slikom nereda, uz konceptualne i "ready made" elemente, provocira na komunikaciju! Na njemu je ispisana riječ OVO, koja djelomično prekriva zgužvanu ambalažu (papirnatu i plastičnu). Osim toga, ispisivanjem rečenice "(ovo) je plakat za Međunarodni dan muzeja" autor je onemogućio da plakat bude namijenjen bilo čemu drugome. Takav način izravnog izričaja dio je nove umjetničke pragmatike, kojom se vrlo često tumači nerazumljivo djelo. Sloboda perceptivnoga semantičkog poimanja djela ne pripada više samo estetici nego i etici, a rješenje plakata bliže je ovom drugome.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2003. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2003. International Museum Day Muzeji i prijatelji muzeja Museums & Friends Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2003. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7329 2003 komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija posjetitelj promocija slikarstvo Ovom temom međunarodna zajednica nastoji upozoriti na to da rast i razvoj muzeja ovise o potpori javnosti. Kako su prijatelji muzeja osobe najrazličitijih dobi i profesija, autor plakata, predočio je situaciju, kojom se razbija iluzija o nedostupnosti muzeja i njegovu elitizmu. Glavni je motiv plakata djevojka koja na pločniku kredom vješto oslikava umjetninu, a oko nje je publika koja je promatra (simbolički predočena parom cipela). Tako popularan način prezentiranja baštine ugodan je onome tko je prima, a zabavan onome tko je stvara.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. International Museum Day Muzeji i nematerijalna baština Museums and Intagible Heritage Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2004. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7384 2004 baština etnologija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija nematerijalna baština promet promocija Na plakatu su predstavljene fotografije dvaju sličnih predmeta / znakova - alke i automobilske marke mercedes. Alka je dvostruki kružni metalni predmet čije je polje izmedu unutrašnjega i vanjskog kruga razdjeljeno na tri dijela. Služi kao meta na viteškom turniru koji se već gotovo 300 godina tradicionalno organizira u Sinju. Mercedesova "zvijezda" kružni je metalni znak sličan alci. Polazeći od središta, i on je razdijeljen na tri dijela. Ta dva predmeta / znaka prema objašnjenju autora Borisa Ljubičića ilustriraju zadanu temu - nematerijalnu baštinu: alka je izabrana kao motiv koji simbolizira nematerijalnu baštinu Hrvatske, a znak mercedesa, iako simbol automobilske marke i kvalitete, s vremenom je stekao status kvalitete uopće.
Izborom tih dvaju sličnih znakova za ilustriranje zadane teme autor je, vodeći se oblikovnim elementima, hrvatsku nematerijalnu baštinu stavio u međunarodni kontekst.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. International Museum Day Museum Muzeji i mladi posjetitelji Museums and young people Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Studio International (realizator) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2006. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7777 2006 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja mladi muzeologija posjetitelj promocija Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.
Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. International Museum Day Museum Muzeji i mladi posjetitelji Museums and young people Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2006. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7778 2006 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja mladi muzeologija posjetitelj promocija Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.
Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2007. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2007. International Museum Day Muzeji i univerzalna baština Museum and Universal Heritage Univerzalna baština / Individualna odgovornost - Individualna baština / Univerzalna odgovornost Universal Heritage / Individual Responsibility : Individual Heritage / Universal Responsibility
Universal Heritage / Individual Responsibility : Individual Heritage / Universal Responsibility Bruketa & Žinić OM (dizajner) Bruketa & Žinić OM (priprema) Kunić, Domagoj (fotograf) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2007. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7982 2007 baština Međunarodni dan muzeja promocija univerzalna baština Osnovni motiv plakata je fotografija ready-made objekta načinjena od sjedala i upravljača bicikla složenog po uzoru na Picassov rad u formu bikove glave. Za razliku od Picassova rada koji je sastavljen od djelova bicikla s početka 20. st. na ovom je plakatu bikova glava složena od djelova bicikla marke Shimano brzinca.
Autor plakata izborom motiva, kojeg oblikuje u suvremenom duhu, naglašava njegovu univerzalnost kroz vrijeme.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2008. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2008. minimumaximumuseum International Museum Day Muzeji kao pokretači društvenih promjena i razvoja Museums as agents of social change and development Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Hrvatsko muzejsko društvo ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2008. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8171 2008 aktivizam baština društvena zajednica manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija Autor plakata se u oblikovanju teme, koja problematizira muzej kao instituciju u društvu, izražava simbolički.
Autor plakata se u oblikovanju teme, koja problematizira muzej kao instituciju u društvu, izražava simbolički.
Muzej je predstavljen malim svijetlom (reflektor) smještenim u središtu plakata od kojega se po vertikali u uskom snopu širi svijetlost. Podloga plakata svedena je na ornament načinjen od horizontalnih pravilnih redova slova složeniih u neprekinuti niz riječi "minimumaximumuseum". Autorova je namjera bila da skoro neprimjetnim vezivanjem riječi minimum, maximum, museum uvodi u novi kontekst vrijednosti gdje je "... muzej interpoliran između maksimuma i minimuma kao poseban potencijal društva i mogući pokretač promjena i razvoja".
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2009. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2009. International Museum Day, 18. 05. 2009. Muzeji i turizam Museums and tourism Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Pervan, Ivo (fotograf) Hrvatsko muzejsko društvo ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2009. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8405 2009 Međunarodni dan muzeja promocija turizam Hrvatska Tema obilježavanja Međunarodnoga dana muzeja pod naslovom "Muzeji i turizam" iznimno je interesantna za kulturu i gospodarstvo Hrvatske. Oblikovatelj se u pristupu vodio činjenicom da na plakatu u kontekstu teme treba predstaviti najatraktivnije primjere baštine. Za to je odabrao skulpturu Apoksiomena o kojoj je na plakatu ispisan tekst na hrvatskom, engleskom i njemačkom jeziku: "Apoksiomen - brončani kip atleta, koji je pronašao belgijski turist. Najznačajniji je spomenik antičke skulpture u korpusu europske i hrvatske baštine i turistička je atrakcija hrvatske obale (Muzej Apoksiomena)."
Na plakatu, kojim dominira topla brončana boja, predstavljen je torzo skulpture horizontalno položen u valove. Motiv i kompozicija te naziv teme ispisan mediteranskom tipografijom kao i tekst o Apoksiomenu uklopljen u valove naglašavaju atmosferu ljeta i turizma.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. 30. godina Međunarodnog dana muzeja u Hrvatskoj Muzeji za društveni sklad Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. International Museum Day Museums for social harmony 30 Years of International Museum Day in Croatia Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Tiskara Meić (tisak) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2010. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8714 2010 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija obljetnica promocija Tema "Muzeji za društveni sklad" simbolički je na plakatu predstavljena s dva dorska stupa s Partenona atenske akropole, između kojih je u perspektivi spomenuti natpis. Autor se vodio idejom o ljepoti i skladu te iznimne arhitektonske cjeline, iz koje je za ilustraciju odabrao motiv kanelira s predstavljenih stupova. Vertikalni ritam kanelira istaknut je u naizmjeničnom izmjenjivanju svjetla i sjene na geometrijski oblikovanoj površini stupova. Motiv svjetla i sjene, kao dualistički princip, simbolički je potenciran rukama, koje se javljaju kao „neprirodna“ intervencija između savršenih stupova. Na taj način autor kulturnu baštinu suprotstavlja čovjekovom djelovanju u sadašnjosti. S jedne strane, ruke simboliziraju sveopću kreaciju, pa tako i samog Partenona, kao i zaštitu svega onoga što iziskuje baština. No, one su i simbol destrukcije svega što je stvarano.
Ideja društvenog sklada ljudska je težnja prisutna kroz tisuljeća koja je stalno u ekvilibriju s perfekcionizmom čiji dosezi ostaju kao trajne vrijednosti. Tako da uloga muzeja danas, uz tradicionalnu misiju sakupljanja, čuvanja, dokumetiranja i prezentacije materijalnih artefakata, ima i druge aspekte. Organiziranjem različitih muzejskih programa potiče se spoznaja korisnika ovih institucija o kulturnim, znanstvenim te civilizacijskim vrijednostima.
Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2002. Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2002. GLOBALOCAL Museum International Day Muzeji i globalizacija Museums and globalisation Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Fabijanić, Damir (fotograf) Laszlo, Želimir (autor teksta) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema, realizator) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2002. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7144 2002 baština globalizacija kravata manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Hrvatska Plakat integrira nekoliko ideja, a njegov je središnji motiv kravata. Izborom tog motiva autor je želio podsjetiti da je taj tipično hrvatski modni detalj postao svjetska općeprihvaćena baština.
Gornji dio plakata definiraju dvije vrpce: gornju oblikuju "svjetske zastave" kojima autor upućuje na multikulturalnost motiva, a drugom se vrpcom autor referira na temu obilježavanja ispisivanjem riječi GLOBAL i LOCAL. Vrpca je oblikovana tako da podsjeća na oznaku na suvremenim komercijalnim proizvodima.
Autor je na plakatu uputio i poziv hrvatskim muzealcima da realiziraju projekt Muzeja kravate u Kuli Lotršćak u Zagrebu (projekt iz 1991.).
Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2012. Muzeji u svijetu promjena Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2012. Museums and changing world New challenges, new inspirations International Museum Day novi izazovi, nove inspiracije Redesign (dizajner) Redesign (dizajner) Sitotisak Cvirn (tisak) Hrvatsko muzejsko društvo ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2012. offset papir cjelina: š = 67.6cm;v = 97.6cm plakat Zbirka muzejskih plakata 9340 2012 aktivizam baština globalizacija kultura manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija Tema obilježavanja Međunarodnog dana muzeja u 2012. godini "Muzeji u svijetu promjena - novi izazovi, nove inspiracije" potaknula je autora plakata da u vizualizaciji poruke iskoristi mogućnosti fraktalne geometrije i oblikuje ga inovativnim matematičkim jezikom. Odabranu “formulu” u vidu objekta – slovo “M” pretvorio je u grafički atraktivno oblikovanu poruku, koja s promatračem komunicira na više razina.
Slovo “M” upisano u kvadrat, čini osnovu zadane “formule”. Zahvaljujući primjeni L-metode u kojoj se multiciplira i skalira zadani motiv u različitim veličinama nastala je apstraktna struktura u čijem središtu dominira slovo “M”. Dobivena struktura zrcalno je postavljena na površinu plakata tvoreći time simetričnu mrežastu kompoziciju. Na taj način nastalo je jedinstvo osnovnog motiva i likovno osmišljene cjeline u kojoj simbolika ima dodanu vrijednost: suvremeni muzej autor je grafički predstavio slovom “M”, njegovu stalno rastuću kompleksnost predstavio je mulipliciranjem znaka, a nastalom mrežastom kompozicijom naglasio je komunikacijsku umreženost ovih institucija u globalnom okruženju. U simboličnoj je ulozi i zlatna boja grafike plakata kojom se ukazuje na vrijednost muzeja i njegove uloge u očuvanju baštine. Uz boju se vezuje još jedan fenomen, a to je njezin sjaj koji se reflektira na svjetlu pa je pod tim efektom postignuta dinamika plohe plakata te prostornost otisnuste grafičke strukture.
Međunarodni dan muzeja, 18.05. 1991. Međunarodni dan muzeja, 18.05. 1991. International Museum Day Vrč ide na vodu dok se ne razbije A jug can go to the well until it breaks Kokusaihakubutsukan'nohi Guójì bówùguǎn rì Ljubičić, Boris (dizajner, autor koncepta) Fabijanić, Damir (fotograf) Studio International (realizator) Turistkomerc (tisak) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1991. offset papir cjelina: š = 98.5cm;v = 68.5cm plakat Zbirka muzejskih plakata 4835 1991 kulturna povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija politička povijest promocija Svijet sastavljen od niza krhotina razbijenog vrča izvrsno oslikava političku situaciju s kraja 1980-ih i početka 1990-ih godina, posebice u zemaljama južne i istočne Europe. Taj motiv predočen na plakatu uz Međunarodni dan muzeja 1991. osobito je ilustrativan za Hrvatsku. Tada je njome harao rat odnoseći mnoge živote, sustavno uništavajući baštinu i zatirući povijest.
Autoru je inspiracija za ovaj plakat bila narodna poslovica "Vrč ide na vodu dok se ne razbije".
73 - 84 od 144
Odaberite stranicu:
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više