Dobrodošli u muzej Dobrodošli u muzej Wellcome to the Museum Ljubičić, Boris (dizajner, autor koncepta) Dabac, Petar (fotograf) Gotovac, Tom (izvođač performansa) Moro, Maja (fotograf) Studio International (realizator) Zagreb 2003. offset papir cjelina: š = 90.5cm;v = 68.7cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7978 2003 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija posjetitelj promocija Plakat je napravljen za MDM 2003., međutim naručitelj ga nije bio prihvatio stoga nije bio u službenoj upotrebi.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1999. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 1999. International Museum Day Ljepota otkrića Otkrijte našu baštinu Pleasures of Discovery Discover our heritage Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 1999. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 6156 1999 baština manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Hrvatska Jurandvor Krk Osnovni motiv plakata je plitki kvadratični reljef u kamenu čiju dekoraciju oblikuju izmjenični kvadrati (viši i niži) organizirani u osam horizontalnih i vertikalnih polja. Taj je reljef u funkciji spolije ugrađene u zidnu strukturu starohrvatske crkve sv. Lucije u Jurandvoru pokraj Baške na otoku Krku. Na plakatu se multucipliraju i preklapaju fotografije različito odabranih kadrova glavnog motiva. One prekrivaju plakat u obliku zemljovida Hrvatske. Tako oblikovan, plakat djeluje nedovršeno, kao da i sam autor još istražuje.
Naslovom "Otkrijmo našu baštinu" autor upućuje na važnost razotkrivanja nepoznatoga i neistraženoga. To se ne odnosi samo na prikazani, nedovoljno istraženi kameni spomenik koji se nalazi u crkvi gdje je nađena i "Bašćanska ploča", najvrjedniji kameni spomenik starije hrvatske povijesti, već i na mnoge druge neistražene spomenike kulture te hrvatske baštine uopće.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2000. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2000. International Museum Day Volim kvadrat i krug Love Circle & Square Muzeji za miran i skladan život Museums for peaceful and harmonious life Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (realizator) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2000. sitotisak sitotisak (c/b) karton papir cjelina 1: š = 136cm;v = 94.5cm cjelina: d = 8.5cm;š = 70cm;v = 94.5cm plakat Zbirka muzejskih plakata 6353 2000 etika kulturna povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija politika promocija sociologija Ovaj trodimenzionalni plakat (3D) u formalnome i sadržajnom smislu spaja suprotnosti suodnosom geometrijskih oblika - kvadrata i kruga. Kvadrat simbolizira kulturu Zapada, krug kulturu Istoka, a njihova sinteza pomirljivost različitosti. To je prvi plakat u seriji 3D plakata koje je autor izradio. Iako jednostavan u izrazu, njegova je poruka snažna. Plakat je nastao na prijelazu u treće tisućljeće te zbog svoje inovativnosti u oblikovanju, osim što ilustrira temu Međunarodnog dana muzeja, ujedno otvara nove mogućnosti izvan do tada uobičajenih plakatnih formi.
"Volim kvadrat i krug", autorov je naziv plakata.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2001. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2001. (Ovo) je plakat za Međunarodni dan muzeja This (ovo) is the poster for International Museum Day Muzeji: izgradnja zajednice ili Muzeji: stvaranje zajednice Museums: building community Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Ljubičić, Igor (fotograf) Studio International (realizator) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2001. offset papir cjelina: š = 100.3cm;v = 70.2cm plakat Zbirka muzejskih plakata 6648 2001 aktivizam društvena zajednica kultura manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija upravljanje Plakat svojom slikom nereda, uz konceptualne i "ready made" elemente, provocira na komunikaciju! Na njemu je ispisana riječ OVO, koja djelomično prekriva zgužvanu ambalažu (papirnatu i plastičnu). Osim toga, ispisivanjem rečenice "(ovo) je plakat za Međunarodni dan muzeja" autor je onemogućio da plakat bude namijenjen bilo čemu drugome. Takav način izravnog izričaja dio je nove umjetničke pragmatike, kojom se vrlo često tumači nerazumljivo djelo. Sloboda perceptivnoga semantičkog poimanja djela ne pripada više samo estetici nego i etici, a rješenje plakata bliže je ovom drugome.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2003. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2003. International Museum Day Muzeji i prijatelji muzeja Museums & Friends Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2003. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7329 2003 komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija posjetitelj promocija slikarstvo Ovom temom međunarodna zajednica nastoji upozoriti na to da rast i razvoj muzeja ovise o potpori javnosti. Kako su prijatelji muzeja osobe najrazličitijih dobi i profesija, autor plakata, predočio je situaciju, kojom se razbija iluzija o nedostupnosti muzeja i njegovu elitizmu. Glavni je motiv plakata djevojka koja na pločniku kredom vješto oslikava umjetninu, a oko nje je publika koja je promatra (simbolički predočena parom cipela). Tako popularan način prezentiranja baštine ugodan je onome tko je prima, a zabavan onome tko je stvara.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2004. International Museum Day Muzeji i nematerijalna baština Museums and Intagible Heritage Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2004. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7384 2004 baština etnologija manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija nematerijalna baština promet promocija Na plakatu su predstavljene fotografije dvaju sličnih predmeta / znakova - alke i automobilske marke mercedes. Alka je dvostruki kružni metalni predmet čije je polje izmedu unutrašnjega i vanjskog kruga razdjeljeno na tri dijela. Služi kao meta na viteškom turniru koji se već gotovo 300 godina tradicionalno organizira u Sinju. Mercedesova "zvijezda" kružni je metalni znak sličan alci. Polazeći od središta, i on je razdijeljen na tri dijela. Ta dva predmeta / znaka prema objašnjenju autora Borisa Ljubičića ilustriraju zadanu temu - nematerijalnu baštinu: alka je izabrana kao motiv koji simbolizira nematerijalnu baštinu Hrvatske, a znak mercedesa, iako simbol automobilske marke i kvalitete, s vremenom je stekao status kvalitete uopće.
Izborom tih dvaju sličnih znakova za ilustriranje zadane teme autor je, vodeći se oblikovnim elementima, hrvatsku nematerijalnu baštinu stavio u međunarodni kontekst.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2005. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2005. International Museum Day Muzeji spone kultura Museum bridging cultures Museum Ljubičić, Boris (dizajner) Sitopapir (tisak) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2005. sitotisak papir cjelina: š = 67cm;v = 97cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7591 2005 baština komunikacija kultura manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija Poruku teme obilježavanja Međunarodnog dana muzeja 2005. "Muzeji spone kultura" autor plakata grafički je predočio oblikovanjem riječi MUSEUM. Odabrana tipografija oblikovana je tako da je plakat postao sofisticirana suvremena grafika, ali i vizualni kôd muzeja. Pozicioniranjem slova po osi okomice i njihovim spajanjem, posebno slova M, grafički je ilustriran most, koji u kontekstu teme predočuje ideju spajanja.
Podloga plakata vizualno ilustrira sinergijski učinak. Ona je zrcalna, tako da omogućuje odražavanje okoline. Mijene koje se događaju ovisno o prilikama i mjestu gdje je plakat postavljen oslikavaju suživot s okolinom, ali i, kada je riječ o muzeju, s različitim kulturama.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. International Museum Day Museum Muzeji i mladi posjetitelji Museums and young people Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Studio International (realizator) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2006. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7777 2006 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja mladi muzeologija posjetitelj promocija Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.
Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2006. International Museum Day Museum Muzeji i mladi posjetitelji Museums and young people Ljubičić, Boris (dizajner) Studio International (dizajner) Studio International (priprema) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2006. offset papir cjelina: š = 97.8cm;v = 67.8cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7778 2006 baština komunikacija manifestacija Međunarodni dan muzeja mladi muzeologija posjetitelj promocija Plakat je oblikovan kao kompjutorski crtež složen od potpuno ravnih crta u tri osnovne boje. Linije gustoćom razmještaja na površini oblikuju riječ MUSEUM.
Pri ilustriranju teme autor Boris Ljubičić objašnjava da je želio naglasiti specifična obilježja muzeja i mladih. Kako mladi najbolje poznaju nove tehnologije i suvereno se koriste njima, kao sredstvo za izradu crteža plakata odabran je kompjutor. Drugi kriterij koji je bio važan, objašnjava autor, jest vrijeme rada / aktivnosti. Muzeji se upravo s mladima - tom posebnom skupinom posjetitelja, dotiču / razilaze glede pitanja vremena "rada". Za posjetitelje su otvoreni tijekom dana (samo se posebna događanja organiziraju do kasno u noć). Suprotno tome, u kulturi življenja mladih bitan je "noćni život", stoga odlazak u muzej jedan dio te populacije zamišlja upravo u to vrijeme. Stoga autor, poštujući različitosti između muzeja i mladih, konceptualno oblikuje plakat u dvije boje podloge: crnoj (Inv. br. 7777), koja simbolizira noć / noćni život, i bijeloj (Inv. br. 7778), koja obilježava dan / dnevni rad.
Dio koncepta bila je i zamisao da muzeji dobiju plakate slučajnim odabirom, neovisno o boji podloge.
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2008. Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2008. minimumaximumuseum International Museum Day Muzeji kao pokretači društvenih promjena i razvoja Museums as agents of social change and development Ljubičić, Boris (dizajner) AKD d.o.o. (tisak) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Hrvatsko muzejsko društvo ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2008. offset papir cjelina: š = 68cm;v = 98cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8171 2008 aktivizam baština društvena zajednica manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija promocija Autor plakata se u oblikovanju teme, koja problematizira muzej kao instituciju u društvu, izražava simbolički.
Autor plakata se u oblikovanju teme, koja problematizira muzej kao instituciju u društvu, izražava simbolički.
Muzej je predstavljen malim svijetlom (reflektor) smještenim u središtu plakata od kojega se po vertikali u uskom snopu širi svijetlost. Podloga plakata svedena je na ornament načinjen od horizontalnih pravilnih redova slova složeniih u neprekinuti niz riječi "minimumaximumuseum". Autorova je namjera bila da skoro neprimjetnim vezivanjem riječi minimum, maximum, museum uvodi u novi kontekst vrijednosti gdje je "... muzej interpoliran između maksimuma i minimuma kao poseban potencijal društva i mogući pokretač promjena i razvoja".
Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. 30. godina Međunarodnog dana muzeja u Hrvatskoj Muzeji za društveni sklad Međunarodni dan muzeja, 18. 05. 2010. International Museum Day Museums for social harmony 30 Years of International Museum Day in Croatia Ljubičić, Boris (dizajner) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema) Tiskara Meić (tisak) HMD ICOM Hrvatska Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2010. offset papir cjelina: š = 70cm;v = 100cm plakat Zbirka muzejskih plakata 8714 2010 društvena povijest manifestacija Međunarodni dan muzeja muzeologija obljetnica promocija Tema "Muzeji za društveni sklad" simbolički je na plakatu predstavljena s dva dorska stupa s Partenona atenske akropole, između kojih je u perspektivi spomenuti natpis. Autor se vodio idejom o ljepoti i skladu te iznimne arhitektonske cjeline, iz koje je za ilustraciju odabrao motiv kanelira s predstavljenih stupova. Vertikalni ritam kanelira istaknut je u naizmjeničnom izmjenjivanju svjetla i sjene na geometrijski oblikovanoj površini stupova. Motiv svjetla i sjene, kao dualistički princip, simbolički je potenciran rukama, koje se javljaju kao „neprirodna“ intervencija između savršenih stupova. Na taj način autor kulturnu baštinu suprotstavlja čovjekovom djelovanju u sadašnjosti. S jedne strane, ruke simboliziraju sveopću kreaciju, pa tako i samog Partenona, kao i zaštitu svega onoga što iziskuje baština. No, one su i simbol destrukcije svega što je stvarano.
Ideja društvenog sklada ljudska je težnja prisutna kroz tisuljeća koja je stalno u ekvilibriju s perfekcionizmom čiji dosezi ostaju kao trajne vrijednosti. Tako da uloga muzeja danas, uz tradicionalnu misiju sakupljanja, čuvanja, dokumetiranja i prezentacije materijalnih artefakata, ima i druge aspekte. Organiziranjem različitih muzejskih programa potiče se spoznaja korisnika ovih institucija o kulturnim, znanstvenim te civilizacijskim vrijednostima.
Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2002. Međunarodni dan muzeja, 18. 5. 2002. GLOBALOCAL Museum International Day Muzeji i globalizacija Museums and globalisation Ljubičić, Boris (autor koncepta, dizajner) Fabijanić, Damir (fotograf) Laszlo, Želimir (autor teksta) Ljubičić, Boris (fotograf) Studio International (priprema, realizator) Muzejski dokumentacijski centar Zagreb 2002. offset papir cjelina: š = 98cm;v = 68cm plakat Zbirka muzejskih plakata 7144 2002 baština globalizacija kravata manifestacija Međunarodni dan muzeja muzejski predmet muzeologija promocija Hrvatska Plakat integrira nekoliko ideja, a njegov je središnji motiv kravata. Izborom tog motiva autor je želio podsjetiti da je taj tipično hrvatski modni detalj postao svjetska općeprihvaćena baština.
Gornji dio plakata definiraju dvije vrpce: gornju oblikuju "svjetske zastave" kojima autor upućuje na multikulturalnost motiva, a drugom se vrpcom autor referira na temu obilježavanja ispisivanjem riječi GLOBAL i LOCAL. Vrpca je oblikovana tako da podsjeća na oznaku na suvremenim komercijalnim proizvodima.
Autor je na plakatu uputio i poziv hrvatskim muzealcima da realiziraju projekt Muzeja kravate u Kuli Lotršćak u Zagrebu (projekt iz 1991.).
1 - 12 od 20
Odaberite stranicu:
Koristimo kolačiće
Koristimo kolačiće za praćenje posjećenosti naših stranica (Google Analytics) u svrhu poboljšanja stranica.
Statistika se prikuplja anonimno i prihvaćanjem pristajete na korištenje kolačića.
Saznaj više